Все по-точни данни за измерване на рекламата

Все по-точни данни за измерване на рекламата

Рекламодатели в САЩ вече получават "абсолютни зрителски   гаранции", че рекламите им ще бъдат гледани - по националните и кабелни телевизии и в дигиталните медии.

Така се включва в отчета пред тях информацията за хора, гледали рекламите им по телевизията и другаде - онлайн. Днешната действителност на множеството екрани се консилидира. 

Досега т.нар. зрителски гаранции (Viewer guarantees) се правеха чрез използване на P2-плюс рейтинги (за хората на определена възраст или възраст от тип 2), както и чрез използване на данни за домакинства. Тези способи обаче често не бяха приложими за маркетинговия свят, в който важните единици са хора, а не домакинства.

Това посочва в материал маркетинговото издание Adweek. 

Има много способи рекламодателите да получават информация за зрителите в различните канали. Не само по време на големи спортни събития, в рамките на които се струпват пред ТВ екрана милиони, но и по принцип, на ежедневна база. Работи се с идентичности, за да се следи поведението на зрителя на индивидуално ниво в света на множеството екрани. Ползват се данни от трети страни, за да се получават по-добри и ефективни таргетирани маркетингови съобщения и да се измерват резултати. 

При настоящата реалност от множество екрани, в която хората живеят, се съветва следното: 

Следете аудиторията като отделни хора (не като домакинства). 

"Кой видя рекламата ми и има ли той отношение към бизнеса ми?", остава най-важният въпрос. Голяма стъпка към отговора му се предприема от американски рекламодатели с адаптирането на решения за идентичността. Става дума за използването на технологии, които свързват разпръснатите рекламни тактики в каналите - дисплей, търсене в интернет, социални мрежи и ТВ - с отделните хора, при това задължително все чрез анонимен, основан на защитата на личните данни подход.

Продължава на страница 2.

Чрез тази технология (identity resolution) рекламодателите могат да виждат дали някой е видял рекламата им по телевизията, записал се е да получава имейли или е влязъл в сайта на компанията. Дали е "закачил" снимка на продукта в Pinterest и в крайна сметка дали го е купил.

По-рано несъвъреното следене на "пътуването" през различните канали, след излъчването на рекламата по телевизията, не измерваше истинското влияние, което ТВ рекламата имаше върху поведението на хората в другите канали (онлайн). 

Изолзвайте нови, усъвършенствани източници на данни. Както се казва в рекламния свят, "данните са новият петрол". Особено за ТВ рекламодателите, които по-рано не са имали толкова подробни данни за кампаниите си. Вече съществуват много повече задвижвани от данните начини да се таргетира и анализира публиката в множеството канали, където се разгръща кампанията след телевизията. Така се получава по-добро разбиране на поведението на публиката. 

И без значение какъв е каналът или каква е платформата за доставка, рекламодателите могат също да ангажират доставчици на данни като трети страни, за да разбират по-добре публиките и да се прицелват към потенциални клиенти. 

Важно е за тях все пак ако го решат, много внимателно да подбират партньорите си и да разбират откъде събират данните си тези фирми. Също така е изключително важно да разбират, че сегментите в дигиталното не могат винаги да бъдат прилагани върху телевизията. И обратно. Тези сегменти са подвластни на различни бизнес правила. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?