Една истина от Сет Годин за обслужването на клиенти

Една истина от Сет Годин за обслужването на клиенти

Обслужването на клиенти е безплатно. Така твърди Сет Годин в скорошна публикация в своя блог. "Преди години взех курс от Godin по маркетинг. Неговият спокоен, уравновесен, замислен подход беше освежаващ. Такива бяха и някои от неговите контраинтуитивни теории. Все едно обслужването на клиенти е безплатно", пише Джеф Стийн в статия за Inc.com.

Обслужването на клиенти е възможност, която фирмите харчат милиони долари в преследване: възторженото внимание на заинтересован купувач. Както Годин го рисува, много фирми се опитват да се конкурират с по-добри продукти. Това е скъпо. Но доброто обслужване просто изисква малко енергия, внимание и правилната информация. И тъй като бизнесът е свързан с хора и взаимоотношения, ако можете да накарате хората да се чувстват желани и подкрепени, тогава вече сте спечелили.

С други думи, осигурете на хората добро обслужване на клиентите и ще получите повече продажби.

Има още една част от това, която Годин не разглежда директно, но мисля, че е подходяща в днешно време, пише Стийн. Доброто обслужване на клиенти е автентично, а не перфектно. Това е лично. Това е, което хората искат. Когато заблуждавате нещо, те искат да кажете "съжалявам" искрено. Искат да се извините за нелепо дългото чакане, провалената доставка, каквото и да е. Но те го искат от сериозно човешко същество. Не искат оправдания, а предпочитат да знаят, че вашите служители се гордеят с това, че вършат добра работа. 

Наемането на хора, които да отговарят на телефони или да работят във вашите магазини, не е безплатно, но начинът, по който вършат работата си, е нещо, което не струва нито стотинка – и, ако се направи добре, има огромна възвръщаемост на инвестициите.

Ето статистика, която го подкрепя: 96% от клиентите казват, че обслужването на клиентите е важно за техния избор на лоялност към марката. 72% от клиентите ще споделят положително изживяване с шест или повече души. 90% от американците използват обслужването на клиенти като фактор при вземането на решение дали да правят бизнес с компания или не. Разбирате идеята. Казано по друг начин: Ръководите ли с доброта, ще се насладите на най-добрата лоялност в бизнеса.  

Източник: Джеф Стийн за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт