Слушайте, за да се учите: Как добрите лидери подхождат към трудните разговори

Слушайте, за да се учите: Как добрите лидери подхождат към трудните разговори

Като лидер вие неизбежно ще трябва да водите трудни разговори. Независимо дали става дума за решаване на проблем с производителността, справяне с конфликт или провеждане на някакъв тежък разговор с член на екипа, този тип комуникация може да бъде истинско предизвикателство. Съществуват обаче няколко полезни стратегии, които могат да направят разговори по-лесни и не толкова страшни:

Бъдете ясни по отношение на вашето намерение

Важно е да сте наясно с какво намерение имате още преди да започнете разговора. Какво се надявате да постигнете? Какви са вашите цели за разговора? Ако сте наясно с намерението си може да се съсредоточите върху постигането на желания резултат и да избегнете разсейване.

Задавайте отворени въпроси

Вместо да прибягвате до прибързани заключения или необосновани предположения, задавайте отворени въпроси, за да насърчите другия човек да сподели своята гледна точка. Това ще ви помогне да разберете по-добре ситуацията и да изградите доверие и разбиране.

Използвайте емоционална интелигентност

Емоционалната интелигентност е способността да разпознавате и управлявате собствените си емоции и емоциите на другите. Проявявайки емоционална интелигентност, можете да създадете безопасна среда за разговор, в която вашият събеседник се чувства ценен и уважаван.

Насърчавайте откритост и уязвимост

За да изградите доверие и разбиране е важно да бъдете открити и уязвими в трудните разговори. Това означава да бъдете честни и прозрачни относно вашите мисли и чувства и да сте готови да изслушате гледната точка на другия човек.

Слушайте, за да се учите

Лесно е да се увлечем в собствената си думите и да започнем да възприемаме гледната си точка като единствената, която има значение. За това е важно да слушаме внимателно другите и да се научим да разбираме по-добре техните гледни точки. Когато слушате активно и участвате в разговора, можете да изградите разбиране.

Използвайте положителна невербална комуникация

Невербалните знаци и сигнали, сред които зрителен контакт, език на тялото и тон на гласа, могат да предадат толкова информация, ако не и повече, колкото думите, които казвате. Използвайте положителна невербална комуникация, за да създадете по-позитивен и продуктивен разговор.

Помислете и обобщете

 След разговора е важно да помислите върху обсъденото и да обобщите ключови моменти. Това помага да се гарантира, че всички са на една и съща страница, както и да се изяснят всякакви недоразумения или неразбирателства.

Като следвате тези стратегии, можете да направите трудните разговори по-лесни и по-продуктивни, което води до по-добри резултати и по-успешни взаимоотношения.

……………..

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ