Австралийци искат да прекръстят валутата си на „долариду“
Може би странното хрумване е пример за австралийското чувство за хумор, а може би е признак, че сериозните икономически проблеми на страната започват да се отразяват на народа.
Независимо от причината, само за 5 дни над 50 000 австралийци са дали подписа си в подкрепа на идеята валутата им да бъде прекръстена на „долариду“, пише списание Quartz.
“Австралийската икономика страда от срива в цените на суровините. Затова се нуждаем от нещо, което да я стимулира, и това нещо е преименуване на австралийската валута на „долариду“. Новото име ще накара милиони хора по света да искат да се доберат до австралийски пари заради препратката към анимационния сериал „Семейство Симпсън“. Така стойността на валутата ще скочи“, пише организаторът на петицията, Томас Пробст, в сайта Change.org.
От 2014 година насам австралийският долар е загубил 25% от стойността си заради спада в цените на суровините и забавения ръст на китайската икономика. В момента той се търгува за около 70 американски цента – в ярък контраст с пика от 2011 година, когато един австралийски долар струваше $1,11.
Предложеното име идва от сцена от епизода „Барт срещу Австралия“ (1995 година) на сериала „Семейство Симпсън“, в която Барт се обажда на младо момче в Австралия, за да попита в коя посока се върти водата в тоалетната там.
Когато по-късно получава сметката за телефон, бащата на австралийчето побеснява. „900 долариду!“, разкрещява се той с една от най-лошите имитации на специфичният акцент в телевизионната история. „Тобиас! Ти ли си приел 6 телефонни обаждания от САЩ?“
Ако ви интересува, според известния австралийски учен Карл Крушелницки, водата може да се върти обратно на часовниковата стрелка, но само във внимателно контролирани условия.
Това е научен урок, който австралийските политици може би трябва да вземат предвид, докато се опитват да предотвратят изтичането на икономиката в тоалетната.
Емблематичната сцена от "Бард срещу Австралия" можете да видите отдолу.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
България подписа договор за търсене на нефт и газ в блок "Хан Тервел" в Черно море
Енергетика |ЖП линията, която ще възроди транспорта на Южна Италия
ЕС |Годишната инфлация във Франция достига 0,8 на сто през март
Икономика |Разпуснаха парламента в Сингапур
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.