AI определено променя играта
Опитвате се да сте в крак с цялата трансформация, която се случва в момента, във всяка сфера на бизнеса? Определено не сте сами. Не мога да се сетя за нито един основател, търговец или стратег, който да не се опитва да разбере и приеме промените в своите пространства – много от тях са вълнуващи, но и малко объркващи.
Най-голямата промяна, за която не мога да изкарам и пет секунди, без да помисля (като търговец и собственик на агенция), трябва да бъде разпространението на AI и потенциалното му използване във всяко едно нещо, което правим, пише Аманда Преснер Кройзер, съосновател и управляващ партньор в Masthead Media, в статия за Inc.
Експлозията на AI се случи толкова бързо, че много от 1000-те най-добри маркетингови експерти, анкетирани за маркетинговите прогнози на HubSpot за 2023 г., не предвидиха колко интегрална ще стане тя за толкова кратко време.
Въпреки че все още никой не знае със сигурност къде ще ни отведе AI, помага да погледнете както миналото, така и прогнозата за следващата година, така че да сте готови да промените маркетинговата си стратегия с цел, а не със страх, през следващите месеци.
Ето какво мисля, че предстои за AI - и няколко други прогнози за тази година, добавя авторът на статията.
AI инструментите ще преобразят маркетинговия пейзаж
Да, светът на маркетинга е разстроен от чистата сила на изкуствения интелект. Огромните 88% от търговците вярват, че тяхната организация трябва да увеличи използването на AI, за да отговори на очакванията на клиентите и да остане конкурентоспособна. Добавете към това изследването, което показва, че управляваният от изкуствен интелект маркетинг ще задвижи 45% от общата глобална икономика до 2030 г. и ще разберете, че ние като търговци трябва да подходим към маркетинга на съдържанието по различен начин.
Засега това е добър вид различно: Бизнесът и търговците вече получават помощ при създаването на съдържание в мащаб - с човешко ръководство и редактиране - и скоро ще имат достъп до мощни инструменти за социално слушане, управлявана от AI автоматизация за кампании, и дори чатботове, за да помогнат с насочени съобщения.
Ще искате да изпробвате нови гласови активации и оптимизация
Гласовите асистенти и аудио устройствата стават все по-важни от всякога. Имам лични асистенти навсякъде в дома си и ги използвам постоянно, за да получа отговори на въпросите си. В днешно време предпочитам да слушам повечето неща – книги, новини, подкасти, дори уроци по испански. Почти винаги диктувам текстовете си и понякога дори имейлите си. И знам, че не съм единственият, който е направил тази промяна, пише авторът на статията.
Следващата вълна от гласове (все още не тук, но на хоризонта) е способността да се използва AI за възпроизвеждане на глас и записване на неща (като гласове на знаменитости) за персонализирани реклами, възпроизвеждани на отделни слушатели, например. Вероятно вече сте срещали версията на хит на Dua Lipa с изкуствен интелект и Франк Синатра или гласът на Спондж Боб се е опитал да ви продаде нови обувки в TikTok.
И така, какво трябва да прави маркетологът? Тъй като текстово-базираното търсене започва да заема заден план, уверете се, че вашата марка възприема и оптимизира всичко свързано с аудио и глас за новата вълна, която със сигурност ще дойде. Прогнозите показват, че глобалният пазар на гласово разпознаване ще достигне 26,8 милиарда долара до 2025 г.
Вашите стари SEO трикове няма да бъдат ефективни (благодарение на Assisted Search)
През 2023 г. 88% от търговците казаха, че ще се съсредоточат повече върху своята SEO стратегия. Новото през 2024 г. ще бъде как търговците се опитват да спечелят SEO. AI вече започва да се интегрира в търсачки като Google и Bing.
В Masthead Media търсим как да вмъкнем повече експертни гледни точки, цитати, независими изследвания и данни в части от съдържание с висок приоритет, за да ги накараме да се откроят и индексират спрямо машинно създаденото съдържание, което вече претрупва мрежата.
През следващата година търговците трябва да се научат как да работят с AI, за да създават качествено съдържание, което все още има човешкия допир в основата си.
Социалните мрежи може да се превърнат в първия избор за търговия
Потребителите масово се стичат към социални платформи като Instagram и TikTok както за пазаруване, така и за търсене. Гигантът за електронна търговия Shopify наскоро стартира интеграция с TikTok и много други вероятно ще последват примера през 2024 г., тъй като социалната търговия се оказва доходоносна както за отделните създатели, така и за бизнеса. Но доверието остава най-голямата бариера за потребителите, когато вземат решения за покупка чрез приложения като TikTok и Instagram.
За щастие, това е нещо, с което търговците могат лесно да се справят през 2024 г.: опростяването на процеса на връщане и възстановяване на средства, предлагането на прозрачни оценки за продукти и услуги и ефективната комуникация с потребителите може да помогне за изграждането на доверие с перспективите и създаването на надеждни, постоянни клиенти.
Източник: Аманда Преснер Кройзер, съосновател и управляващ партньор в Masthead Media, за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.