ТРАЙНА/// Доближава ли ви изкуственият интелект до вашия клиент или го отблъсква?

Няма да лъжа, най-новото поколение изкуствен интелект, особено моделите с големи езици и агентният изкуствен интелект, е наистина впечатляващо. В Human Cloud използвахме инструменти като Claude и Windsurf, за да постигнем за 5 минути това, което преди това ни отнемаше 5 години, пише Матю Мотола в статия за Entrepreneur.
На пръв поглед това е история за магия за една нощ. Но ако се задълбочите, ще откриете, че истинската магия не беше самият изкуствен интелект; това бяха петте години подготовка преди това. Прекарахме това време в използване на електронни таблици, графики в Canva, CRM автоматизации и хакерски готови инструменти, за да създадем правилните действия за продажби и доставки и да валидираме нуждите на нашите клиенти.
Едва тогава изкуственият интелект се превърна в истински ускорител, тъй като използвахме Claude, Windsurf и AWS, за да създадем платформата Human Cloud за по-малко от 5 минути.
Това повдига ключов момент. Изкуственият интелект може лесно да бъде разсейващ фактор, като дава приоритет на шума и рекламата пред реалните приходи и рентабилност. Защо? Защото основният принцип на бизнеса остава непроменен: всеки пробив започва с дълбоко разбиране на нуждите на вашите клиенти.
Преди да инвестирате още един долар в изкуствен интелект, задайте си един въпрос: „Дали тази технология ни приближава до нашите клиенти или ни отдалечава?“
Ето пет стъпки, за да сте сигурни, че изкуственият интелект ви помага да се доближите до тях.
1. Ръчно внедряване преди автоматизиране
„Правете неща, които не се мащабират“ е известен псевдоним на стартиращи компании, изтъкнат от Пол Греъм, съосновател на Y Combinator, в есето му през 2013 г.
В случая с изкуствения интелект, във всеки сценарий се запитайте дали има ръчна алтернатива. Ако има, опитайте първо нея, след което автоматизирайте въз основа на търсенето на клиентите.
2. Съберете достатъчно ръчна обратна връзка
Стъпка №1 е само половината от историята. Другата половина е да се уверите, че имате достатъчно от правилния тип обратна връзка, за да автоматизирате това, което наистина работи. Моята най-силна препоръка е да събирате обратна връзка, която е най-близо до това клиентите действително да плащат, да се ангажират и да споделят.
Научих това по трудния начин в бивш стартъп. Прекарахме 3 месеца в слушане и итерации върху прототипи въз основа на обратна връзка. Бяхме маниакални в нивото на детайлност, което събирахме, от потребителското изживяване до дизайна. След това стартирахме и по-малко от 5% от тези потребители действително платиха. Вместо това не трябваше да слушаме какво казват, а вместо това да приоритизираме това, което правят, пише авторът на статията.
Ако искате книга, която да ви помогне да съберете правилния тип обратна връзка, разгледайте „Тестът на мама“.
3. Направете изкуствения интелект достъпен за всички, не само за експерти по AI
Вместо да инвестирате в екип по AI или да наемате експерти по изкуствен интелект, дайте възможност на всеки да прилага AI в целия си екип и в работата си.
Престън Мосман, старши директор на консултантската компания за изкуствен интелект в Galaxy Square, ми каза: „Да се научиш да използваш изкуствен интелект е мускул, който трябва да изградиш. Много хора сами се отказват, защото не могат да използват изкуствен интелект днес, за да им помогне, но първата стъпка е да се ускори техният комфорт и разбиране по начин, който им се струва ценен.“
Лидерите, които не използват изкуствен интелект след 5 години, ще бъдат като лидери, които не използват компютър днес.
4. Първо наемете независими експерти
Да кажете на някого да използва изкуствен интелект без подкрепа е все едно да кажете на някого да скочи от самолет без парашут.
Очевидно е, че наемането на експерти по изкуствен интелект като служители на пълен работен ден би било скъпо и недостъпно за повечето от нас. По същия начин, обученията за AI отнемат време, може да са скъпи и рядко имат пряка приложимост от обучението до приложението.
Но един пряк път е наемането на хора, които вече използват AI, тъй като 65% от независимите експерти вече са използвали AI още през 2024 г., а 95% от независимите експерти заявяват, че изкуственият интелект ги прави по-конкурентоспособни.
Това води до стъпка 4: първо да се наемат гъвкави таланти, като гъвкавите таланти се дефинират като независими, фрийлансъри и частични експерти.
Данните показват, че гъвкавите таланти повишават квалификацията си по-бързо от служителите на пълен работен ден и са по-напреднали в приемането и ефективността на изкуствения интелект. Не става въпрос само за AI, проучвания на Deloitte показват, че независимата работна сила повишава квалификацията си по-бързо от своите колеги на пълен работен ден.
Има и четири огромни предимства на гъвкавите таланти в сравнение с тези на пълен работен ден. Можете да контролирате разходите. Имате по-бързо време за ефективност. Учите се, като виждате техния опит. И най-важното предимство е, че това е работната сила на бъдещето.
За да започнете, потърсете гъвкава платформа за таланти, специализирана във вашия регион, индустрия и приложението, за което се нуждаете от изкуствен интелект. Има над 800 такива специализирани решения.
5. Мащабирайте
Приемаме за даденост колко трансформационни са били облачните изчисления за нас, предприемачите. Без да ставам прекалено ексцентричен, това, което всъщност направи, беше да ни позволи да се мащабираме в съответствие с търсенето на клиентите, вместо да правим големи залози заради големите фиксирани разходи.
Приложете същия начин на мислене към изкуствения интелект. Смятате ли, че вашата идея за изкуствен интелект е следващият голям пробив, който ще трансформира вашата компания, вашата индустрия и света? Това е чудесно. Сега преминете през стъпки от 1 до 4, преди да заложите всичко.
Източник: Матю Мотола, главен изпълнителен директор на Human Cloud, за entrepreneur.com. Той е автор на „Човешкият облак“, публикувана от HarperCollins; водещ на подкаста The Human Cloud, класиран в топ 5% в световен мащаб; и говорен на над 50 международни сцени.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.