На дистанция от AI с "акустична" концепция

На дистанция от AI с акустична концепция

На дистанция от AI с "акустична" концепция

Маркетинговите директори ще увеличат разходите за таланти, специализирани в генеративния изкуствен интелект (AI). До 2026 г. 80% от най-добрите творчески роли ще имат по-голям мандат около генеративния AI за реализиране на „диференцирани резултати“. Позиционирането на Generative AI около повишаване на производителността ще накара творците да залагат на по-стратегически приложения на технологията, включително иновации в продукти и услуги. Тази развиващата се област също ще доведе до 50% или повече намаление на трафика от органично търсене към марки до 2028 г., което ще повлияе на способността за стимулиране на продажбите. Промяната, съчетана с въпроси относно автентичността във все по-изкуствена среда, трябва да насърчи маркетинговите лидери да инвестират повече в AI.

Това са част от нови прогнози от маркетинговата практика на американската технологична изследователска и консултантска фирма Gartner, а едно от най-интересните последствия от влиянието на AI в индустрията , които компанията очаква е една четвърт от марките да станат "акустични". Вижте подробностите.

До 2026 г. 80 % от най-добрите творчески роли ще имат по-голям мандат около генеративния AI за реализиране на „диференцирани резултати“, казва американската технологична изследователска и консултантска фирма. Позиционирането на Generative AI около повишаване на производителността ще накара творците да залагат на по-стратегически приложения на технологията, включително иновации в продукти и услуги.

Бързо развиващата се област също ще доведе до 50% или повече намаление на трафика от органично търсене към марки до 2028 г., което ще повлияе на способността за стимулиране на продажбите. Тази промяна, съчетана с въпроси относно автентичността във все по-изкуствена среда, трябва да насърчи маркетинговите лидери да инвестират повече в AI.

Generative AI представлява нож с две остриета за търговците, както се подчертава в най-новата прогноза на Gartner. От една страна, възможността за по-бързо автоматизиране на повече процеси може да отвори вратата към свежи творчески възможности и по-малко време, изразходвано за маркетингова работа. Това обещание ще накара главните маркетингови директори сериозно да увеличат разходите си за AI таланти - тенденция, която потенциално може да е от полза за агенции, които бързо изграждат инфраструктура за поддръжка на технологията.

Агенциите бяха нетърпеливи да се включат в генеративния AI влак, очаквайки че бумът може да стимулира търсенето на маркетингови услуги. WPP, най-голямата рекламна група в света, по-рано тази година сключи сделка с производителя на чипове Nvidia за разработването на двигател за съдържание, задвижван от генеративен AI. Прогнозите очакват, че компании от всякакъв вид скоро ще се представят като експерти по изкуствен интелект по същия начин, по който мнозина днес твърдят, че са специализирани в цифровите технологии до точката, в която терминът има по-малка тежест, отколкото преди.

В същото време нарастващото разпространение на AI и свързването му с дезинформация ще създаде проблеми за главните маркетингови директори и техните доставчици на маркетингови услуги. До 2027 г. една пета от марките ще използват липсата на AI в своя бизнес като точка за диференциация, според Gartner, стремейки се да отговорят на изискванията за автентичност.

72% от потребителите, анкетирани от Gartner, изтъкнаха потенциала на базираните на AI платформи да разпространяват невярна и подвеждаща информация, сочейки основните проблеми с доверието. Тъй като социалните медии продължават да се борят с проблеми с ботове, токсични дискурси и фалшиви новини, над половината от анкетираните (53%) смятат, че каналът се е разпаднал, като 70% вярват, че генеративните AI интеграции могат допълнително да навредят на потребителското изживяване.

„Недоверието и липсата на увереност в способностите на AI ще накарат някои потребители да търсят марки и взаимодействия без AI“, казва Емили Вайс, старши главен изследовател в маркетинговата практика на Gartner, в доклада. „Подсекция от марки ще избягва AI и ще даде приоритет на повече човешко позициониране. Тази „акустична“ концепция ще бъде използвана, за да дистанцира брандовете от възприемането на бизнесите, задвижвани от AI, като безлични и хомогенни“. 

До 2026 г. 60% от маркетинговите ръководители ще използват инструменти като технология за удостоверяване на съдържание и генерирано от потребителите съдържание, за да се предпазят от клопки, свързани с AI. Директорите по маркетинг също ще трябва да се борят с въздействието върху търсенето, тъй като топ платформи като Google и Bing на Microsoft разполагат с генеративни AI функции, които биха могли да намалят броя на посещаваните от потребителите уебсайтове. Сред потребителите, анкетирани от Gartner, 79% очакват да използват подобрено с AI търсене през следващата година и над две трети (70%) изразиха известно ниво на доверие в резултатите, предоставени от тези услуги.

„Маркетинговите лидери, чиито марки разчитат на SEO, трябва да обмислят разпределяне на ресурси за тестване на други канали с цел диверсификация“, казва Емили Вайс.

Източник: Marketing Dive

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ