Пет вида дигитално съдържание, привличащо клиенти

Пет вида дигитално съдържание, привличащо клиенти

Казват, че съдържанието е крал. Но докато повечето дигитално съдържание може да помогне за повишаване на осведомеността за вашата марка, най-ценното съдържание е предназначено да привлече потенциални клиенти, които са готови да направят покупка от вас.

Разбира се, дори най-доброто съдържание няма вероятност да доведе до покупка при първото излагане. Маркетингово правило на показва, че потребителите трябва да бъдат изложени на вашите съобщения поне седем пъти средно, преди да решат да направят покупка. Въпреки че това често може да е така, силното цифрово съдържание би помогнало това да стане доста по-бързо.

1. Имейл кампании

Имейл маркетингът остава един от най-ефективните методи за комуникация с клиенти и поддържане на връзка със съществуващи клиенти, за да сте сигурни, че ще купуват от вас отново. Не само, че хората са много по-склонни да прочетат имейлите в сравнение с други типове съдържание, но средната възвръщаемост на инвестициите за тях надвишава другите опции.

Според блога HubSpot повечето маркетолози виждат средна честота на отваряне от 46-50% и честота на кликване от 2,6-3% - цифри, които далеч изпреварват нивата на ангажираност на социалните медии и други популярни форми на съдържание.

Дори и да се състоят предимно от предишни клиенти, списъците с имейли са важен маркетингов инструмент, защото са съставени от хора, които са се съгласили да получават допълнителни съобщения от вас. Този факт сам по себе си вече ги прави много по-квалифицирани потенциални клиенти от някой, който случайно попада на вашия блог.

2. Лична ангажираност в социалните медии

Докато общата ангажираност и обхватът на много социални медийни платформи са намалели, все още има много какво да се каже за потенциала, който тези платформи предлагат за насърчаване на ангажименти с вашите най-верни клиенти.

Когато маркетолозите коментират стратегически публикации на други хора, участват активно в подходящи групи и разговори и отговарят на коментарите и съобщенията, които получават, това помага да се създаде смислен диалог с тяхната целева аудитория.

Като съчетаете тази персонализирана ангажираност с подходящо, авторитетно съдържание (включително видеоклипове, анкети и други), можете да използвате социалните медии, за да прихващате още клиенти.

3. Калкулатори на разходите

Повечето компании имат поне някакъв вид маркетингова стратегия за съдържание на място, която обикновено се върти около блоговете. Един блог може да бъде безспорно полезен за изграждане на SEO и авторитет на домейн, но в зависимост от вида на съдържанието, което създавате, той не винаги ще създаде потенциални клиенти.

Ако съдържанието на уебсайта ви се фокусира върху клиентите, които са готови да купят сега, можете значително да увеличите собствения си потенциал за продажби - и един от най-добрите начини да направите това е с калкулатор на разходите.

От изчисляването на разходите за доставка на автомобил в цялата страна до определянето на това колко би струвало изграждането на ваш собствен уебсайт, тези инструменти по своята същност са насочени към потенциални клиенти, които са готови да вземат решение за покупка. В този случай предоставянето на полезна информация за бюджетиране и планиране директно влияе върху решението за покупка на потребителя, осигурявайки мощен начин за достигане до потенциални клиенти.

4. Уебинар

Уебинарите се превърнаха във все по-популярна опция за цифрово съдържание и има защо. Когато уебинарите се популяризират пред правилната аудитория, те могат да станат много по-ангажиращи и привлекателни за клиентите, отколкото би била публикация в блог, покриваща същата тема.

Простият факт за показване на съдържание в аудиовизуален формат помага на уебинара да се усеща като събитие само по себе си. С увлекателна тема и професионални презентатори можете да изградите голяма аудитория. И когато темата на самия уебинар се свърже с вашите предложения, можете да помогнете на зрителите да разрешат най-належащите си проблеми.

Уебинарите могат да бъдат още по-ефективни, когато са съчетани с друго съдържание, като например електронна книга или последващи видео уроци. Когато се направят правилно, уебинарите могат да бъдат отличен ресурс за събиране на имейл адреси и друга информация от топли клиенти, които е най-вероятно да се интересуват от вашите услуги.

5. Софтуерна демонстрация

Вярно е, че тази опция за цифрово съдържание не е приложима за всяка индустрия. Съществува обаче широк набор от компании, които предлагат софтуерни услуги, като се занимават с всичко - от проследяване на логистика и взаимоотношения с клиенти до управление на уебсайт.

Софтуерната демонстрация дава възможност на потенциални клиенти да изпробват услугата, преди да се ангажират с покупка. Взаимодействието от първа ръка и опитът със софтуера в крайна сметка са много по-убедителни, отколкото поредица от обаждания за продажби, тъй като това помага на купувачите ясно да определят дали даден продукт работи за тях или не.

Следователно не трябва да е изненадващо, че безплатните пробни периоди за отказ показват невероятния процент на реализация от 48,8%. Струва си да се отбележи също, че компаниите, които не продават софтуер, могат да използват подобни „пробни“ опции, като например двуседмичен пробен период за техните услуги. Пробните и демонстрационните версии се харесват на купувачи, които често ги използват, за да финализират решението си за покупка.

Въпреки че редовното актуализиране на блог или профил в социални медии може да бъде полезно като част от маркетинговата ви стратегия за съдържание, от съществено значение е марките във всяка ниша да се фокусират върху видовете съдържание, които са готови да осигурят най-голяма възвръщаемост.

Съсредоточавайки се върху типовете съдържание, които е най-вероятно ще привлекат най-добрите перспективи на първо място, можете да убедите повече потенциални клиенти да направят покупки и да увеличите максимално успеха на вашата стратегия за съдържание.

Източник: Андрес Товар, съосновател и управляващ партньор на Noetic Marketer, агенция за дигитален маркетинг, специализирана в индустриите на висшето образование, електронната търговия и професионалните услуги, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ