Съвети от първа ръка от бързо развиващите се основатели на Америка

Съвети от първа ръка от бързо развиващите се основатели на Америка

Един основател не може да живее само с дигитален маркетинг – това беше големият извод от импровизирана фокус група на Inc. 5000 Masters, които наскоро сравниха бележки за маркетинговите иновации в затворена сесия.

„Хората са толкова наводнени с цифрови технологии. Не е това, което беше някога“, каза Бет Бенике, съосновател и главен изпълнителен директор на Busy Baby, базирана в Оронока, Минесота - компания, чиято силиконова подложка за игра стана вирусна след появата на Shark Tank.

Рамеш Рамчандани, основател и главен изпълнителен директор на Porter Ranch, калифорнийски ИТ разработчик Topcone, се съгласи. „Има твърде много шум в интернет“, каза той.

Техните наблюдения проследяват доклада за състоянието на маркетинга на Hubspot за 2024 г. – годишно проучване сред над 1000 търговци. В тазгодишния доклад респондентите не можаха да идентифицират ясен победител за цифровия канал, предлагащ най-голямата възвръщаемост на инвестициите в свят, в който на хората се показват хиляди реклами на ден.

И така, къде тези бързо развиващи се основатели виждат сцепление?

Някои основатели виждат резултати на по-стари платформи. 

„Похарчихме много пари за нов главен маркетингов директор и маркетингови агенции и всичко тръгна надолу. Така че започнах отначало без никого, поех нещата върху себе си и започнах отново да маркетирам във Facebook и Instagram. Това работи“, каза Бет Бенике. 

Флин Зайгер, основател и главен изпълнителен директор на базираната в Ню Йорк маркетингова агенция Online Optimism, сподели, че наскоро е отключил Reddit за неговия екип.

„Аз съм голям привърженик на недостатъчно използвани или предизвикателни платформи“, каза Зайгер. „Известно е, че Reddit е труден за управление и хората там могат да проявяват неуважение към марките. Но също така бих препоръчал на хората да търсят по-нишови субредити, като r/b2bmarketing, или дори субредитите за определени градове, където могат да направят много бизнес."

Зайгер също сподели инструмент, който използва, за да подобри скоростта и персонализирането на обхвата на продажбите на своята компания: Нарича се RB2B и идентифицира и се свързва с посетителите на уебсайта, използвайки профили в LinkedIn.

„С RB2B вие сте в състояние да се свържете директно с хората, които разглеждат уебсайта ви, докато те все още разглеждат уебсайта ви. Това е безпроблемно за екипите по продажбите през 2024 г.“, добавя Зайгер. 

Някои Inc. 5000 Masters преминават офлайн, за да приключат с клиенти.

„Харесва ми да изпращам пощенски картички по пощата. Фокусирам се върху нишови групи, удрям ги с имейл потока и пощенските картички. След това започвам да се обаждам. Когато се обаждаме, след като сме изпратили имейл или пощенска картичка, има известно разпознаване“, споделя Бет Бенике. 

Зайгер се съгласи: „В момента най-рентабилният маркетинг, от уста на уста, е пощенска картичка“. 

Повече пазарни данни подкрепят тенденцията. Специалистът по маркетинг на директна поща Postcard mania отчете 12-процентно увеличение на печалбите през второто тримесечие, което приписва на „повече фирми, избиращи директна поща, за да достигнат до все по-изтощени от цифрови технологии потребители“.

Два от неговите продукти за автоматизация на директна поща, по-специално Website to Mailbox и Daily Mailer Postcards, изпревариха продуктовия растеж. И двете предлагат ежедневни имейли, базирани на задействане, след като бъдещите клиенти предприемат конкретни действия онлайн.

Групата се съгласи, че ефективният обхват е и ефективно усвояване на приноса на клиентите – и тук технологията може да бъде полезна.

„Постоянно използвам отзиви от клиенти. Изтеглям коментари в електронна таблица, след което моля ChatGPT да намери най-често срещаните“, каза Бенике. „Започнете обхвата си с: „Имате ли този проблем?“ Тогава бъдете директни. По-вероятно е да получите отговор“. 

Някои основатели насърчават служителите си да измислят нови идеи.

Основател и главен изпълнителен директор на PR агенцията в Лос Анджелис Society 22, Даниеле Сабрина каза, че нейният екип „я смазва с водещи поколения и имейли“.

Част от успеха е в това да позволи на нейния екип да опита нови неща, като същевременно затвори обратната връзка за техните резултати. Сабрина знае как се представя всяка кампания „в рамките на две кликвания“. Когато някой вижда успех с определен подход, основателят създава модул за обучение въз основа на това, което прави.

„Някои от нашите издатели резервираха телевизия, така че създадохме нова програма за обучение и виждаме увеличени позиции“, каза тя.

Даниеле Сабрина знае, че трябва да даде на екипа си независимост.

„Почитам хората, които опитват нещата по различен начин. Ако направите грешка поради поемането на риск, това е ОК“, каза Сабрина, която въоръжава персонала си с инструменти като Strategic Coach, за да им помогне да решават проблеми автономно. „Харесвам Strategic Coach, защото помага на екипа да осъзнае какво е изложено на риск – дали има нещо, което наистина е заложено на карта или не.“

Зайгер има подобен подход и казва, че една от ценностите на неговата компания е винаги да се оптимизира.

„Служители, които не поемат рискове, води до твърде много стагнация на процесите“, каза той, признавайки че понякога това може да доведе до грешни стъпки. Но това е само част от процеса и начинът, по който основателят реагира, определя колко иновативен може да бъде екипът.

„Случват се грешки“, каза Зайгер. „Въпросът е да започнете този разговор с: „Благодаря ви, че ми донесохте това, щастлив съм да го разреша, ние ще работим по това заедно“. В противен случай хората ще затворят.

Източник: Марли Гуцета за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ