Шест стъпки към ефективната маркетингова стратегия за съдържание

Шест стъпки към ефективната маркетингова стратегия за съдържание

Във все по-пренаселената дигитална среда има повече съдържание от всякога, което се бори за вниманието на публиката. Според Demand Metric 91% от B2B маркетолозите и 86% от B2C маркетолозите използват маркетинг чрез съдържание като част от общите си стратегии.

Това са много търговци, които създават много съдържание и има основателна причина за това. Според Aspiration Marketing маркетингът чрез съдържание може да увеличи потребителска жизнена стойност с до 70%. Когато изглежда, че всички играят играта, как можете да накарате вашето съдържание да изпъкне?

Ключът е да бъдете изключително селективни. И както винаги, всичко започва с вашата публика. Искате да развиете дълбоко разбиране за това на кого служите и след това да приспособите продукцията си към техните отделни нужди. Прочетете за някои основни, но съществени указания за създаване на съдържание, което изгражда доверие и афинитет към вашия пазар.

Рисковете от създаване на съдържание без стратегия

Попадали ли сте някога на марково съдържание, което изглежда не в крак с гласа на марката, като например модна компания, която пише в блог за най-добрата храна в Манхатън, или издателство за литература, което се занимава с отглеждането на домашни любимци?

Това може да се случи, когато на вашата марка ѝ липсва стратегия за съдържание, която очертава теми и формати, които най-добре обслужват вашата аудитория. Въпреки че почти всички търговци казват, че използват маркетинг чрез съдържание, само 40% имат писмена стратегия. Без план да поддържате съдържанието фокусирано върху клиентите, рискувате да пропилеете ресурсите на вашия бизнес (и времето на публиката) за материали с ниско качество, които не резонират с потребителите ви.

Освен това, без дългосрочен план, също рискувате да създадете обобщено съдържание, което не адресира конкретни въпроси или проблемни точки на вашата аудитория, оставяйки читателите незаинтересовани и объркани. Силната стратегия за съдържание е леща, през която можете бързо и последователно да прецените дали дадена идея за съдържание си струва да бъде преследвана. С течение на времето тези решения за стратегическо съдържание създават сплотен разказ на марката.

Лесни стъпки за разработване на ефективна стратегия за съдържание

Стратегията може да бъде плашеща, но стъпките за разработване на стратегическо съдържание са доста ясни. Всичко е свързано с това да изясните резултата, към който се стремите, и да работите в обратна посока оттам:

  • Определете целите си. Какво се надявате да постигне вашата марка чрез съдържание? Може би е навлизане в нови пазари или отговаряне на често срещани въпроси относно вашия продукт или категория. Идентифицирането на конкретните цели на вашата марка е първата стъпка към изясняване за какво да пишете.
  • Изследвайте целевите аудитории. Най-доброто съдържание отговаря на реалните и належащи нужди на аудиторията. Обърнете се към целевите личности на вашия бизнес, за да изясните интересите на вашите клиенти, болезнените точки и навиците за покупка. След това споделете тези прозрения с вашия екип за съдържание, за да могат да създадат възможно най-подходящото, въздействащо съдържание.
  • Одит на съществуващо съдържание. Вероятно вече разполагате със съществуващо съдържание. Учете се от него. Какво работи и какво не? Разчитайте на вашите най-ефективни материали, за да информирате бъдещите решения за съдържанието.
  • Изберете правилните формати на съдържание. След като изберете теми и аудитории, към които да се насочите, решете кои медии са най-подходящи за това съдържание, независимо дали става дума за статии, публикации в социални медии, видеоклипове и т.н. Това е класическата идея „формата следва функцията“: по-големите идеи може да изискват дълго ръководство или електронна книга, докато инфографиката може да бъде идеалният начин да обобщите нови открития от изследването.
  • Създайте календар със съдържание. Календарите със съдържание могат да поддържат стратегията ви организирана, като идентифицират кога и къде да пуснете съдържание. От самото начало включете теми, ключови думи, формати на съдържание, дати на публикуване и канали за разпространение, след което ги актуализирайте с течение на времето, когато идентифицирате нови възможности.
  • Приемете нов уеб адрес. Новите уеб адреси включват запомнящи се ключови думи след точката — като .pro, .fitness и .world. Те сигнализират какво предлагате на аудиторията, преди да навигира до вашия уебсайт, задавайки правилни очаквания и укрепвайки запомнянето на марката. Тези мощни домейни могат да се използват за пренасочване към текущия ви сайт или за изграждане на изцяло ново брандирано цифрово изживяване. Можете дори да използвате нови уеб адреси, за да създадете целеви страници, специфични за тема и кампания, които по-късно могат да се използват за публикуване на свързано съдържание.

Ключови въпроси за насочване на производството на съдържание

За да помогнете да определите дали текущото ви съдържание и идеи съответстват на вашата стратегия за съдържание, помислете дали да отговорите на тези въпроси, преди да започнете съдържание:

  • Коя е вашата целева(и) аудитория(и)?
  • Докъде са стигнали в пътя за покупка?
  • Каква е вашата тема и цел?
  • Къде ще публикувате съдържанието си?
  • Кои формати ще използвате?

Удивително е колко често марките публикуват материали, без да вземат предвид тези основни въпроси. Не бъдете един от тях!

Добрата стратегия прави съдържанието ефективно

Най-добрите стратегии са изградени върху рамка от знания, като се започне с разбирането на вашите клиенти и техните нужди. Трябва също така да определите целите си, за да знаете къде трябва да ви отведе вашата маркетингова стратегия.

С това знание можете да създадете стратегия, която ефективно комуникира разказа на вашата марка и изгражда дълбока връзка с вашата аудитория.

Източник: Рейчъл Стърлинг, главен маркетинг директор за Identity Digital, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ