Въпросите, които продават

Въпросите, които продават

Вие сте маркетинг специалист, който обича работата си. Кампанията ви е много хубава, независимо под каква форма и в каква медиа се реализира. Много труд сте положили в нея. И бизнесът я е харесал. Но въпреки че върви за пореден ден, няма ефект. Защо ли? Може би нямате добър призив, подтикващ към действие в рекламните ви материали. Това се оказва една от най-честите причини за неуспех на рекламните инициативи.

Хайде, погледнете нещата пак, призовават те. Във вашите маркетинг материали казвате ли на хората какво да направят?

Да си представим, че един потенциален клиент разглежда част от вашата „интегрирана маркетинг кампания“, да кажем, фантастичната брошура, която тъкмо сте отпечатали. Той започва да чете текста в брошурата. Информира се за вашия продукт или услуга. Човекът обаче ще си остане само информиран, без да направи решаващата покупка, ако не сте го призовали да действа, като се свържа с вас в посочените магазини или чрез уеб-сайта ви.

Звучи ви странно, безсмислено и дори абсурдно в една реклама да не са поставени правилните призиви и координати? Уверявам ви, случва се постоянно. Затова и го споменавам.

Когато става дума за маркетинг най-важната част от кампанията е тази с призива за действие. Тя се явява под различна форма - чрез убеждение, продажби на мечти, промоции. Всяко маркетинг съобщение трябва да съдържа отговор на всички възможни въпроси, които потребителят би могъл да си зададе. А именно:

- Какво ми предлагат?

- Как да се свържа с тях?

- Къде да ги намеря по телефона и в мрежата?

- Защо да купя от тях?

 

- Ще ми спестят пари ли пари и как?

- Ще направят ли живота ми по-лесен?

- По-добро ли е предложението им от това на конкуренцията?

- Предлагат ли допълнителен бонус, ако се свържа с тях преди последния ден на промоцията им?

- А ще получа ли отстъпка, ако реагирам сега?

Гай Бергстром в MarketingAbout

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ