Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кратка история на рекламата (финал)
Задъхан от работа (и тютюн), алтернативен, самонадеян и леко неморален. Очарователен любител на алкохола. Модерен, идеен човек. Такъв бил рекламистът от Мадисън авеню в Ню Йорк през 50-те години на 20 век, разказват авторите в MediaKnowall.
Въпреки "готините" примери на лицата от рекламния бранш, не всички архетипи, генерирани от американската рекламна индустрия на Мадисън авеню по това време обаче били положителни. През 1957 г. социалогът Винс Пакард публикувал книга за рекламната индустрия, наречена „Скритите съветници” (“The Hidden Persuaders”). Пакард обвинил всички американски агенции в психологическа манипулация на публиката с цел да бъдат закупени рекламираните от тях продукти, които хората не искали или от които иначе нямали нужда. Според него тази манипулация се случвала чрез употребата на подсъзнателни съобщения в рекламите и снимките.
Той твърдял, че същите техники от платената реклама са били внедрени в политиката, с цел да се гласува за хора, които иначе не биха били избрани. Пример за това била теорията за умишленото внушение за обществения враг. Тя се възползвала от параноята на американците след Студената война.
Хората били убеждавани в наличието на „враг вътре в обществото” при опаността от сложната комунистическа пропаганда. Според Пакард това бил хитър метод за контрол на умовете.
Книгата му „Скритите съветници” станала бестселър. Тя създала нюанси на положителното и отрицателното отношние към рекламната индустрия в САЩ и в света, които продължават да съществуват и днес.
Финал!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
НАП: Проверете за задължения, ако ви предстои продажба на имущество
Общество |Експерти съветват ЕЦБ да промени целта си за инфлация, за да защити най-бедните в блока
Финанси |Путин е готов да съкрати военните разходи на Русия на фона на опасенията от рецесия
Икономика |Тръмп прекрати търговските преговори на САЩ с Канада, помрачавайки надеждите за нови споразумения
Икономика |Финансовият министър иска криминализиране на подпомагането на деца за участие в онлайн залагания
Общество |Киев: Русия е струпала 110 000 войници близо до стратегически важен украински град
Свят |В Будапеща ще се състои ежегодният гей парад въпреки официалната забрана
Свят |Футболната звезда Килиан Мбапе подаде жалба в прокуратурата за морален тормоз в ПСЖ
Спорт |Върховният съд на САЩ разшири властта на Тръмп - и той възнамерява да се възползва от това
Свят |Джеф Безос се ожени за Лорън Санчес на пищна церемония във Венеция
Любопитно |Финансовият министър иска криминализиране на подпомагането на деца за участие в онлайн залагания
Общество |Времето: Жълт код за интензивни валежи в 23 области в страната
България |Тръмп прекрати търговските преговори на САЩ с Канада, помрачавайки надеждите за нови споразумения
Икономика |

Коментари
Няма въведени кометари.