Още едно място за среща с марката

Още едно място за среща с марката

Трудно минава ден без някоя от социалните мрежи да не присъства в заглавие на медиите.

Маркетолозите, нетърпеливи да се качат на вълната на сайтовете за комуникация, предизвикват екипите в рекламните агенции и ги карат да преосмислят начина, по който комуникират марката в този интензивен и прозрачен пейзаж. Много клиенти често питат „Каква трябва да бъде стратегията ми в социалните мрежи?“

Мисля, че е грешка да мислим за социалните мрежи по този начин. Те не са стратегия. Те са място за среща от гледна точка на маркетолозите; комплекс от технологии и тактики, които ни позволяват да оценяваме и разширяваме влиянието на марката и на маркетинг комуникациите.

Въпросът не трябва да бъде „Каква да е стратегията ни в социалните мрежи?“, а „Какво трябва да сторя, за да направя марката си по-социална?“. Или специално за агенциите с медийно планиране: „Какво можем да сторим, за да направим тази телевизионна реклама/печатна кампания по-социална?“.

Сайтовете са каналът. Съобщенията и механизмите за това как той е използван са факторът, който наистина има значение в маркетинга.

Супер ефективната реклама с Исая Мустафа на „Олд Спайс“ от миналата година например беше реализирана като един особен, изключителен криейтив на Wieden & Kennedy, умело увеличен чрез ефекта на социалните мрежи.

Друг пример са две доста популярни в Щатите и коментирани лични марки – Чарли Шийн и Ащън Кътчър. В общи линии двамата имат следната основна стратегия, която създава и увеличава популярността: Направи всичко възможно да те последват в Twitter. След това общувай и влез в пряк контакт с феновете. После създай „врява“ и повод за разговор.

От току-що посочените примери само една лична марка се оказа успешна – тази на Ащън Кътчър. От него можем да научим още, че стратегията с трите стъпки в социалните мрежи всъщност не бива да завършва със задаването на теми за разговор. Той не само „туитва“ марката си. Невероятно активиен е в множество медийни канали, независимо дали е интервюиран от Джей Лено, дали е на корицата на Men's Fitenss или се появява на живо в ефира на американската телевизия CBS. За повечето успешни марки присъствието в социалните мрежи не е достатъчно само по себе си. За жалост има много добри, силни и креативни рекламни кампании, които се разгръщат само в социалните мрежи, но не успяват да постигнат достатъчно голям ефект, защото не са доразвити чрез възможностите на останалите медийни платформи.

Социалните мрежи трябва да са поставени във всички части на маркетинг микса като част на единичен, интегриран опит за налагане на марката. Всяка агенция – криейтив, медийна, дигитална, за връзки с обществеността и управление на връзките с клиентите - трябва да грабне тази възможност и да поеме отговорност за „социализирането“ на марката. Социалното не бива да е в една агенция или да играе ролята на отделна, самостоятелна стратегия.

Антъни Янг в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията