Три капана по пътя на брандирането

Три капана по пътя на брандирането

Три капана по пътя на брандирането

Всеки, създавал бизнес, ще потвърди, че брандингът е сред най-сложните и най-важни процеси от начинанието. Идеята ви може да е силна, но ако е брандирана неправилно, ще се провали преди някой да й е дал шанс.

В случай, че ви предстои да брандирате вашата фирма, поучете се от грешките на другите. Сред тях се очертават три големи капана, в които както начинаещите, така и установените марки най-често попадат. Наричат ги кардиналните грешки в брандинга. Те са следните:

1. Лош избор на име. Толкова е просто, очевидно е важно, и все пак хиляди фирми избират неподходящи или клиширани имена. Кое точно може да направи името на бранда лошо? Например, ако се произнася трудно. Това отблъсква и лишава бизнеса от доверието, което се стреми да постигне. Реакцията спрямо произнасянето на името не бива да е объркване или затрудняване, а леснота и простота в артикулацията. Трудни за произнасяне имена са спрели компании като Au Bon Pain или Saucony да израснат на пазара.

Друг проблем с името са културният контекст и двусмислените асоциации, които може да породят. Случва се на хората да им е неудобно да произнесат името на продукт в дадена държава, заради специфичен смисъл, разбираем само за местните. Просто правило е, че когато им е некомфортно да го кажат на глас, хората ще спрат да произнасят името.

Интерпретациите могат да са всевъзможни. Помислете. Дори "iPad" е звучало първоначално на американците като име на продукт за хигиена.

Трети вид често срещан проблем при избора на име е затруднението на потребителите да го запомнят, ако е много сложно. Американските източници посочват, че добавянето на думи в името на фирмата като „решения“ или „партньори“ (“solutions”, “partners”) усложнява запаметяването. Имена като “Integrated Marketing Solutions, Inc.” звучат твърде клиширано.

2. Налагане на услуги, продукти или условия с твърде чуждестранни правила. Поведението на чужденец на местния пазар е сред най-убедителните начини да отчуждите потребителите.

3. Обидни послания. Липса на деликатност. Двузначност в мотото на рекламата. Двойствени асоциации. Те са еднопосочен билет за път, който води към бранд катастрофа.

Ето и пример: С представянето на моливите „Bic за нея“, световноизвестната марка Bic научи по трудния начин, че потребителите нямат добро отношение към продукти, които се представят със снизходителен или покровителствен тон. Цветните моливи на Bic бяха създадени, за да посрещнат „уникалните“ нужди в писането и рисуването на нежния пол, според рекламата им. Те обаче предизвикаха гневна реакция в интернет. Така се получи базисна брандинг грешка в ущърб на производителя на моливи.

По материал в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ