Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Шокиращи истории за скритите внушения в рекламата
Мнозина смятат, че раждането на рекламата със скрити послания се е случило през 1957 г. в САЩ. Може би сте чували историята за американския пазарен изследовател Джеймс Вайкъри, който е вмъкнал думите „яжте пуканки“ и „пийте кока-кола“ в кадрите на филм под формата на 25. кадър.
Тези фрази, приканващи аудиторията да консумира, са се появили само в един кадър след 24-те, излъчени в киното за секунда, и не са били възприемани с окото, но са оказвали влияние на подсъзнателно ниво, продължават да коментират хората с интерес към киното и психологията. Кадрите са се задържали достатъчно дълго, за да ги усети подсъзнанието, но твърде кратко, за да разбере зрителят на съзнателно ниво какво му се казва, разказва BusinessInsider.
Смята се, че това подсъзнателно съобщение е създало 18,1% ръст на продажбите на „Кока-Кола“ и 57,8% повишение на продажбите на пуканки. Самият Вайкъри през 1962 г. дава интервю за сп. Advertising Age, в което признава, че неговата идея за подсъзнателна реклама е "трик".
По-нови рекламни експерименти показват, че скритите послания в рекламата могат да доведат до промени в поведението, макар и не толкова значими, както в току-що разказаната история. Изследване на „Харвард“ от 1999 г. използва подобен метод като този на Вайкъри. Участниците в експеримента са били помолени да играят компютърни игри и докато са го правили, серия от думи са изскачали пред очите им на монитора за хилядни от секундата. Прожектираните за утракъсо време думи са били два вида. Едната поредица от тях е била с положително съдържание. В нея са били изреждани прилагателни като „мъдър“, „проницателен“, „реализиран“. Във втората са били включени думи като „стар/грохнал“, „зависим“, „болен“.
Въпреки че тези думи са проблясвали пред очите на хората твърде бързо, за да бъдат възприети, зрителите, на които са били показвани думи с положително значение са показали след това нещо общо - всички те са напуснали залата сравнително по-бързо от другите, на които са били представени негативни думи.
Един от известните американци, които няколко пъти коментират публично практиката на подсъзнателното внушение, е Уилям Питър Блати, автор на „Екзорсистът“. Преди време филмовата екранизация на книгата му попадна под прицела на критики, включително обвинения за прожектиране на подсъзнателни внушения. Тогава той казва: „Няма подсъзнателни изображения. Ако можете да го видите, не е подсъзнателно.“
Известен пример за кампания, в която се смяташе, че има скрита сугестия, е телевизионна реклама на кандидатпрезидентската кампания на Джордж Буш срещу Ал Гор. Буш беше обвинен, че в 26 секунди от рекламата му е вградена думата „RATS” ("плъхове", "Rough Auditing Tool for Security").
Известни са много случаи, в които рекламодателите в Америка поставят едва забележими скрити очертания на обекти в печатните си реклами и във видеокадрите.
Под този текст можете да видите един от примерите - реклама на веригата заведения за бързо хранене KFC, в която в зеления пълнеж на бургера се очертава едва забележима зелена банкнота на долар.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.