Откъде идва цялото това недоволство?

Откъде идва цялото това недоволство?

Откъде идва цялото това недоволство?

Намираме се в епоха, в която сме залети с нашумели термини като „тихо отказване“ и „понеделник с минимални усили“. Популярността на фрази като тези е предупредителен знак, че служителите са недоволни - и представлява ясен призив за действие към лидерите да се справят с неангажираността и нещастието на работното място.

Добавете към това и продължаващата драма около политиките за връщане в офиса и производителността на служителите и ще видите ясно нивото на недоверие, на което е обект днешната работна сила. Вече няма нужда да се обсъжда нивото на недоволство – време е лидерите да се обединят, да разкрият причината и да работят за намирането на лек за нещастието на работниците.

Ето защо работниците са недоволни от работата си и какво могат да направят лидерите:

Измерване на нещастието на служителите

За да разбере по-добре текущото състояние на неудовлетвореността на служителите и да открие начини за справяне с него, екип от компанията InCommon е събрал информация от 1132 служители на пълен работен ден, обхващащи различни сектори, възрасти, доходи и региони в САЩ. Резултатите рисуват шокираща и тъжна картина - само един на всеки десет работници е казал, че е развълнуван да стане от леглото сутрин и да отиде на работа. Това е типът страст, който всеки лидер би искал да види в своята компания, но това, което правим, очевидно не носи резултати.

Въпреки че недоволството на служителите не е нищо ново, последните три години поставиха началото на значителни промени в начина, по който работим. Тези промени, като преминаването към дистанционна работа, показаха ясно, че връщането към работните норми от миналото не е отговорът за бъдещето на работата. Опитите на лидери да върнат работниците обратно в офиса, съчетани с резки промени в динамиката на работата, оставиха работниците изтощени и озлобени. Стратегиите, използвани от организациите, както и начинът, по който те са били комуникирани, създадоха пропаст лидерите и техните екипи. Нивата на доверие се сринаха и моралът пострада.

Подобряването на екипния дух не се крие непременно в това колко дни от седмицата служителите се срещат на живо в офиса. Разбира се, това е решение, което трябва да се вземе и след това да се съобщи ясно и последователно. Истинската ангажираност и трансформацията на фирмената култура обаче изискват от лидерите да обърнат внимание на четирите фактора, които са в най-голяма степен свързани с подобряването на ангажираността и производителността на служителите.

Изследването на InCommon предполага, че четири основни фактора – общност, взаимоотношения, възможности и опит, трябва да бъдат разбрани и разгледани, не само за компанията като цяло, но и за всеки човек поотделно.

Общност и отношения

Без чувство за общност самата същност на фирмената култура е един голям компромис. Това е една от основните причини за нещастието на служителите. В изследването си InCommon установява, че един от всеки пет анкетирани е напълно съгласен с твърдението, че изпитва чувство за принадлежност към своята компания и връзка с нейната култура. Това подчертава разглеждания проблем – без чувство за общност няма фирмена култура.

Човешките същества имат вродена нужда да се чувстват свързани с хората около тях, да изпитват чувство за принадлежност и приемане. Една процъфтяваща общност на работното място създава мощен магнит, привличайки задържайки таланта в организацията. Когато това чувство за общност отсъства, вратата се отваря широко, за да могат хората да си тръгнат.

Въпреки това е важно да се признае, че насърчаването на чувство за общност и свързаност в сегашния пейзаж е по-предизвикателно от всякога. За много компании традиционната петдневна работна седмица е заменена от дистанционни и хибридни модели на работа. Дори когато хората се събират на едно място, динамиката се е променила драматично. Призивът за действие напред ще бъде да се намерят нови, креативни и ефективни начини за обединяване на хората, независимо дали на място или дистанционно, които насърчават чувството за общност и връзка в тяхната компания.

Комуникацията „един към един“ и чувството на доверие с хората, с които работите, са абсолютно необходими за създаването на компания, която да просъществува дълго време. Независимо дали става дума за взаимоотношения с клиенти, партньори, инвеститори или други заинтересовани страни, всички те зависят от силата на вътрешните взаимоотношения в организацията. За съжаление, изследване разкрива още една значителна уязвимост за компаниите – само един на всеки петима служители е напълно съгласен с твърдението, че имат отношения на доверие в своята компания.

Скорошно проучване на Gallup подчертава значението на взаимоотношенията на работното място. Служителите, които имат най-добър приятел на работното място, са по-склонни да ангажират клиенти, да повишат производителността, да въвеждат иновации и да споделят идеи. Тези тесни връзки също водят до двойно по-голяма вероятност служителите да препоръчат компанията си като страхотно място за работа, което влияе върху набирането и задържането на служители. И те са два пъти по-склонни да изразят изключително удовлетворение от своята компания, което значително влияе върху общата производителност.

Лидерите често инстинктивно разбират, че взаимоотношенията в тяхната компания са това, което движи сътрудничеството и иновациите и че тези взаимоотношения и чувството за принадлежност, което създават, определят, укрепват и затвърждават културата на работното място. Но предизвикателството е създаването на стратегия, която да улесни изграждането на взаимоотношения за всеки човек в организацията. Действия като създаване на системи за приятели, групи за ресурси на служителите, менторските програми и укрепване на връзките един към един са добри първи стъпки.

Възможности и опит

За съжаление, проучването на InCommon също разкри, че само един на всеки пет служители силно вярва, че има бъдеще в своята компания. Това трябва да е огромен червен флаг за хората на управленски позиции. Тъй като четирима от всеки петима служители се чудят какъв е следващият им ход, има голям шанс той да бъде осъществен някъде другаде, тъй като липсата на напредък в кариерата е основен двигател на изтощението. Всъщност, докато трима от четирима служители изразяват, че могат да напуснат текущата си работа поради липса на възможност, само един от двама служители имат ясно разбиране за траекторията на кариерата си в рамките на организация.

Това е призив за действие към лидерите и мениджърите, за да гарантират, че служителите разбират какви възможности имат рамките на тяхната организация. Концепцията за кариерна стълба става все по-остаряла, заменена от по-плавен подход към кариерното развитие. Но служителите все още се нуждаят от ясна пътна карта в компанията – потенциални пътища, които се простират пред тях. Тези възможности трябва да бъдат последователно съобщавани и усъвършенствани. Ключът е непрекъснатият диалог и сътрудничество, като служителите участват активно в оформянето на своята кариера и траектория.

Изследването също така сочи друга област, която е пряко свързана с щастието на работниците - по-малко от един от всеки петима служители силно вярват, че придобиват осезаемия опит, който е необходим, за да развиват своите умения и кариера. Както се учим от всеки опит, който имаме, необходимостта от умишлено и преднамерено създаване на възможности за растеж е критична мисия за кариерата на всеки. От съществено значение е да гарантирате, че всеки член на вашия екип непрекъснато се сблъсква с нови предизвикателства в рамките на и между ролите. Когато служителите спрат да се учат и да растат, те ще започнат да напускат вашата компания и да търсят други възможности.

Време е да мислим по различен начин

Днешните работници се доверяват на компании и лидери, които разбират, че начинът ни на работа се е променил завинаги. Време е да изоставите конфронтационните краткосрочни тактики и да прегърнете съвместна дългосрочна стратегия, която се съсредоточава върху насърчаването на общността, поддържането на взаимоотношения и създаването на възможности за всеки член на вашия екип.

За да превърнете културата на работното място в стратегия, която наистина отличава вашата компания, най-критичното нещо винаги е било и винаги ще бъде да помагате на хората да се чувстват като част от основния ви екип. Така създавате фирмена култура от световна класа, защото там хората намират гордост и цел, а лидерите изграждат доверие.

…………………..

Дан Микелсън, основател и главен изпълнителен директор на InCommon, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

ewxbawvfp

02 ноември 2023, 02:38ч.

Коментарът е блокиран от медератор.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ