Как да ръководите посредствените служители

 Как да ръководите посредствените служители

Когато стане дума за служителите им, повечето предприемачи са оптимисти. Те виждат потенциала във всичко и всекиго, докато реалността не се намеси и не ги разочарова. Тази самозаблуда се отразява на продуктивността, работния дух и целите на компанията.

Всеки добър лидер трябва да умее да оценява и мотивира доброто представяне. Служителите ви ще се провалят и ще допускат грешки - все пак и те са хора. Като водач, трябва да правите всичко по силите си да помагате на своите хора да се представят на върхово ниво, дори когато изпитват затруднения. Ето и няколко полезни съвета, с чиято помощ ще им върнете добрата форма:

1. Обръщайте внимание на несигурността им

Липсата на увереност е гигантска пречка за компетентността. Когато видите ваш подчинен да се свива от страх в ъгъла или да прахосва енергия в самокритика, трябва да се намесите. Ако емоциите са го завладели, помогнете му да се успокои и да открие вътрешната си сила. Съдействайте му да си върне концентрацията върху належащата работа и му напомнете, че неслучайно е стигнал толкова далеч.

2. Провеждайте редовни срещи

Някои хора просто не умеят да си изграждат собствена структура. Могат да се изгубят в цялата бъркотия и никога да не се върнат в правия път. Не им позволявайте да се отклоняват; разрешете проблемите с отговорността и надеждността още в зародиш. Провеждайте ежеседмични служебни срещи, на които да поставяте цели, да идентифицирате пречките и да обсъждате напредъка.

3. Записвайте ги на обучения

Твърде често работодателите очакват представяне, което не е по силите на техните служители. Ако повишите свой подчинен до мениджър, без да го обучите, не можете да го вините, че се справя слабо. Инвестирайте в персонала си. Осигурете му инструментите и обучението, които са му необходими, за да блести в работата си. Ако все пак има служители, които не се представят добре, поне ще знаете, че проблемът не е във вас.   

4. Напомняйте им защо са важни

Ако вас служител ви се стори изгубен и демотивиран, възможно е той да не разбира позицията и значимостта си. Ако подчинените ви загубят от поглед причините да вършат това, което вършат, най-вероятно виновна е комуникацията. Направете културата и равнопоставеността приоритет във вашата компания, за да разбират хората ви нейните „как”, „какво” и „защо”. Ако сте ясни и последователни в общуването, то те сами са виновни, че се отклоняват.

5. Уволнявайте бързо

Когато ваш служител не изпълнява задачите си, не постига резултати и създава проблеми на колегите си, често положението е неспасяемо. Най-добрата мярка в такива ситуации е да помогнете на „черната овца” да намери кариерно развитие другаде; по-конкретно – в друга компания. Ако търпите проблемното поведение твърде дълго, екипът ви може да развие неприязън към гнилата ябълка, която трови иначе плодовитата организация. Като работодател, никога не съжалявам, когато уволня някого твърде рано.

Кевин Даум, писател и предприемач от списъка Inc. 500, за Inc.com 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ