Кога фирмените събрания се превръщат политически дебат?
Както много други, и аз активно следя предизборните дебати в САЩ. Бърни! Хилъри! Тръмп! Круз! Въпреки че чудатите им поведения по време на последните дебати са забавни за гледане и подходяща тема на сатирични разговори около кафе машината, те едва ли биха допринесли за провеждането на продуктивни работни срещи.
Затова ви представям 5 признака, кога фирмените ви събрания приличат на политически дебати, от което страда ефективността на персонала, а репутацията на компанията е изложена на риск:
1. Има въпроси, които остават без отговор.
Хората избягват да отговарят на въпроси, като прехвърлят отговорността върху другиго или се отклоняват към маловажна тема, по която могат (или предпочитат) да говорят.
2. Фактите биват изкривявани.
Умните и пресметливи оратори умеят да манипулират фактите или да пренаписват историите така, че те да подкрепят гледната им точка.
3. Присъстващите се надвикват.
Хората не се изслушват взаимно и вместо това като че ли се борят кой ще приказва най-много. Всеки повтаря едни и същи мнения, докато някой от останалите не отстъпи от преумора.
4. Водещият събранието губи контрол над ситуацията.
Някой, който не изпитва уважение към останалите в залата и има по-силен глас или заема по-висок пост, си „присвоява“ срещата и вбесява присъстващите.
5. Нещата стават лични.
Служителите започват да си разменят лични нападки относно способности и компетенции, вместо да се фокусират върху бизнеса. Събранието става нездравословно субективно, вместо обективно, а участниците започват да се чувстват като на война и губят интерес.
Ето и 5 съвета как да гарантирате продуктивността и ефективността на фирмената среща:
1. Предварително изяснете дневния ред.
Хората ви трябва да знаят защо свиквате събрание, какво се надявате да постигнете и кои ключови теми ще бъдат дискутирани. Тази информация трябва да се съдържа в поканата за срещата.
2. Подгответе екипа си предварително.
Ако очаквате подчинените ви да дадат своя принос, трябва да ги осведомите за събранието и тяхната роля в него.
3. Определете тона.
Още от самото начало информирайте присъстващите за дневния ред, продължителността и търсените резултати от срещата. Въведете основни правила, като например, „Изразявайте мнението си един по един“, и се придържайте към тях.
4. Контролирайте ситуацията.
Вие сте свикали събранието и вие трябва да следите за спазването на реда. При необходимост обуздавайте хората си и се старайте всички да са фокусирани върху дневния ред. Не позволявайте непрофесионални поведения да се просмукват в атмосферата.
5. Обобщете.
В края на срещата, преди всички да са се разотишли, отделете 5 минути за обобщаване на взетите решения и предприетите действия.
В здравословните дебати и разгорещените дискусии по време на фирмено събрание няма нищо нередно. За повечето бизнеси обаче времето и ресурсите са ценни активи, които трябва да бъдат управлявани внимателно. За да сте успешен и уважаван лидер, трябва да умеете да провеждате ефективни срещи, които да ангажират, вдъхновяват и мотивират хората ви.
Питър Даймънд, сертифициран коуч и писател, за Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.