По-убедителни и харизматични в две стъпки

По-убедителни и харизматични в две стъпки

Някои хора просто грабват вниманието и неусетно печелят доверието ни. Тяхното присъствие ни успокоява, а харизмата им кара всяка дума, излизаща от устата им, да звучи правдоподобно и завладяващо. Това е умение, от което всеки собственик на бизнес може да се възползва, но въпросът е как да го придобиете? Този вид чар може да изглежда като магически трик, необясним дар от Вселената или някаква генетична надареност. Науката обаче показва нещо различно.

Макар че на някои от нас по-лесно им се отдава да бъдат харизматични, изследванията показват, че изключителната харизма се гради върху определени действия и техники. Точно както някои хора може да са родени с повече музикални таланти от други, но всеки може да се научи да свири на инструмент, всички ние можем да се научим как да бъдем по-очарователни.

Има цял набор от умения, които могат да ви помогнат да подобрите харизмата си, като те започват от базови действия като по-честото усмихване и показване на интерес към казаното от другите и завършват с умствени трикове и манипулативни маневри. Но наскоро се натъкнах на един трик, който е супер прост и не е широко известен.

Увереността върви ръка за ръка с убедителността

Трикът се появи в епизод от подкаста „Think Fast, Talk Smart“ на Бизнес училището към Станфордския университет., включващ дълга дискусия между професора от  Професорът от Училището Уортън към Университета на Пенсилвания Джона Бергер и преподавателя от Станфорд Мат Ейбрахамс. Бергер е автор на няколко хитови бизнес книги за маркетинг и убеждаване, като участието му в подкаста е свързано с най-новата му книга „Magic Words“.

Както подсказва заглавието, книгата се фокусира върху това как фините промени в езика могат да имат голямо въздействие върху поведението на хората. Звучи като страхотно четиво за всеки, който се занимава с продажби или убеждаване. В подкаста Бергер представя на слушателите някои от прозренията от  книгата. Сред тях беше един от най-простите съвети за това как човек да изглежда по-уверен и убедителен, които някога съм срещала.

Хората, които намираме за най-очарователни, отбелязва Бергер, споделят една основна характеристика. „Независимо дали става въпрос за гурутата, основателите на стартиращи фирми или лидери, които често се смятат за  харизматични, често има нещо, което ги свързва – те говорят с голяма увереност“, обяснява той.

„Има, разбира се, ситуации, в които лидерите наистина трябва да изразят съмнение и несигурност. Но като цяло „XYZ е най-доброто решение“ е по-убедително от „Мисля, че XYZ може да е най-добрият начин“, добавя Бергер.

„Е“ е по-убедително от „беше“

Бергер също предлага по-фина промяна, за да увеличите убедителността на думите си - използвайте сегашно време.

„Често, когато говорим за нещо, използваме минало време: „Този ресторант имаше добра храна“ или „Автобиографията на кандидата изглеждаше впечатляващо“,  казва Бергер.

Използването на минало време е естествено за много от нас, но също така ви прави по-малко убедителни, категоричен е той

„Тяхната автобиография беше впечатляваща“ предполага, че когато сте я видели миналата седмица сте я оценили като впечатляваща, но това не означава, че все още я намирате за такава. Когато обаче кажа „Тази автобиография е впечатляваща“, аз казвам, че това нещо е било вярно не само в миналото, а завинаги. Самата готовност на човек да изложи подобно твърдение кара хората да смятат, че той е много по-убеден в него. В резултат самите те започват вярват в това“, обяснява Бергер.

Ако Бергер е прав, тогава извършването на тази проста промяна във времето си заслужава усилието. Просто замяната на сегашно време с минало е магически трик, който моментално ви прави по-очарователни и убедителни.

…………………

Джесика Стилман за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ