Истинският предприемач не се страхува от провала
Ако не сте имали провал, значи не сте достигнали крайните си предели. Ако сте истински предприемачи, трябва да сте подготвени за провалите. Не се отчайвайте след провалите, а ги приемете с радост, когато те се случат.
Хората, които се страхуват от провала, не трябва да стават предприемачи. Те не могат да преодолеят психологическите страхове от своите грешки, блокира ги страхът да не загубят пари. Успешните предприемачи, от друга страна, се изправят отново на крака след неуспеха и влагат цялата си положителна енергия. Ето някои примери в тази посока:
Стив Джобс от Apple беше уволнен през 1985 г. от компанията, която е създал. Той вложи всичко, за да придобие Pixar, а след това се върна в Apple, за да го преструктурира и превърне в христоматиен пример за успешен бизнес с потребителски стоки.
Томас Едисон е изобретил електрическата крушка, фонографът и редица други неща, но се проваля в усилията си за извличане на нискокачествена желязна руда от пясък. Въпреки това той е основател на много успешни фирми на по-късен етап от живота си.
Инвеститорите, които познавам са по-склонни да отпуснат финансиране на младите предприемачи, които не са успели поне веднъж, отколкото на предприемачите с перфектна репутация. Инвеститорите знаят, че урокът от един провал е по-ценен, от това, което можем да научим от един успех. Така че не бързайте да изтриете провалите от вашата автобиография. Но не забравяйте, че серийните провали от друга страна изпращат друго съобщение.
Ако се поучите от грешките си, те могат да ви помогнат да преминете към следващата идея. Ето три важни фактора за провала, които трябва да знаете:
- Приемете отговорността, не разпространявайте вината. Лесно е да се обвиняват партньори, инвеститори, клиенти и икономиката. Ако обвиняваме някой друг, никога няма да се поучим от грешките си. Не забравяйте, че доброволно сте решили да станете предприемач, така че не играйте жертва.
- Възползвайте се от добрите отношения, които сте изградили. Във всяка лоша сделка, винаги има добри хора. Много предприемачи са полечили милиони долари от тях за следващите си идеи дори и да са се провалили в първите. Добрите инвеститори ще финансират отново и добрите клиенти с удоволствие ще се възползват от следващото ви предложение.
- Спечелете от грешките си. Грешките са безценни уроци, така че трябва да се учим от тях. Да грешите и да станете по-умен е работа на един предприемач, да не правите грешки е работата на един служител.
Неуспехът не е обикновено събитие, а комбинация от грешки и обстоятелства, които тестват търпението и силата ви. Неуспех поради липса на етика, може да доведе до отчаяние. Някои видове провали като провалите на почтеността и етиката са по-трудни за преодоляване.Но множеството провали, може да бъдат първия етап от едно много успешно пътуване. Устойчивост и гъвкавост са наистина единственото предимство в бизнеса.
Марти Зилинг за Business Insider
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.