Фънки кокошките на Mercedes – нов хит в рекламата

Поредна нова кампания на Merecedes-Benz обра адмирации на фенове на марката и рекламисти. Компанията представи забавно видео с кокошки, които се поклащат в човешки ръце в ръкавици под ритъма на диско класиката на Даяна Рос "Upside Down". Птиците се полюшват, докато гледат в камерата непоколебимо и глупаво.

Кампанията е дело на германската агенция Jung von Matt/Necker, Щутгарт, която отдавна работи за луксозния автомобилен бранд и през годините създаде едни от култовите му кампании, всепризнати по света. Особено силен е клонът й в пристанищния град Хамбург.

Едва за три дни, клипът се превърна в интернет хит, многократно споделян от потребители в различни държави. Той е отразен от повечето водещи маркетинг издания и сайтове от света. От 23 септември насам е прегледан в YouTube поне милион и половина пъти. Превърна се във "вирусно“ видео по учебник. Идеята му е да изтъкне оптималния комфорт, който автомобилите Mercedes осигуряват на водача чрез системата им Magic Body Control.

"Рекламата с кокошките е елементарна и забавна. Тя изключително зарадва потребителите на YouTube. Ето защо Ал Гор изобрети мрежата! Заминавай при яйцата, момче Хитлер!", е коментарът на рекламните наблюдатели в AdWeek. С последната фраза те визират немска експериментална реклама на студенти от Лудвигсбург, които изготвиха за Mercedes по собствена инициатива и без поръчка видеоклип, в който кола спасява света, като блъска малкия Адолф преди да е пораснал и преобърнал хода на историята. Видеото се превърна в една от най-големите рекламни "вирусни" сензации през тази година.

Макар и любопитна и харесвана, рекламата с фънки кокошките на Mercedes обаче все пак не остана и без критика. Внимателни интернет потребители отбелязаха, че идеята й е много сходна с тази на друга немска реклама от 2013 г. - на Fujifilm, в която също се показва отблизо движението на кокошка. Водят се спорове коя е заснета първа.

Ето го и видеото.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ