Три бизнес модела, които ще оформят бъдещето на предприемачеството

Три бизнес модела, които ще оформят бъдещето на предприемачеството

Като предприемачи, ние винаги се стремим да сме конкурентоспособни, независимо дали става въпрос за нашата собствена индустрия — разработване на нови технологии, услуги или стратегии — или навлизане в нововъзникващи пазари. Но с цялата шумотевица около най-новите инструменти, джаджи и стартиращи компании, може да ви се стори, че светът се движи по-бързо от нас!

За щастие, има няколко метода за идентифициране на тенденциите и поставяне на пръст върху пулса на нововъзникващите бизнес модели. Ето три бизнес модела, които вероятно ще оформят бъдещето на предприемачеството през 2025 г. и след това.

1. AI SaaS

SaaS компаниите използват AI технологията, за да подобрят клиентското изживяване, често чрез хиперперсонализация. Докато исторически индустрията на SaaS е била доста „студена“ в подхода си към продажбата и задържането на клиенти, AI осигурява високо ниво на обслужване дори без човешко докосване. AI може да анализира поведението, предпочитанията и взаимодействията на клиентите, за да предостави персонализирани препоръки.

Освен това съществуващите SaaS решения предоставят допълнителна стойност и функции на клиентите чрез вградена AI технология. Вземете например решения за оптимизация на търсачки (SEO) като Surfer и Ahrefs. И двата са водещи в индустрията SaaS инструменти, които наскоро добавиха обширни функции с активиран AI, като генератор на статии с AI и управлявано от AI редактиране на съдържание.

Бизнес моделът AI SaaS става все по-популярен, печеливш и привлекателен както за предприемачите, така и за инвеститорите.

2. Малка агенция

Наскоро присъствах на SEO конференцията в Чианг Май в Тайланд, на която Крис Къркси от Direction.com говори, че 2025 г. е „годината на малката агенция“, пише Джейсън Хенеси в статия за Entrepreneur. Икономическият натиск през 2024 г. принуди много малки и средни предприятия (SMBs) да дадат приоритет на икономически ефективни маркетингови решения. Те искат измерими резултати без високите цени на големите агенции.

Това не означава, че големите маркетингови фирми са извън бизнеса. Със сигурност възможността е налице, ако знаете къде да търсите. Но е вероятно да видим разширяване на "средния слой" от фирми, така да се каже, търсещи маркетингови услуги между $500-$2000 на месец.

Това създава благоприятна почва за малките агенции да предлагат целенасочени, достъпни пакети. Малките агенции са склонни да бъдат по-гъвкави в подхода си, привличайки собственици на бизнес, които искат да разширят бюджетите си, без да жертват качеството.

Също така е вероятно да видим повече агенции, които възприемат подхода на „хибридния модел“. Това може да включва оборудване на собствениците на бизнес с решения „Направи си сам“ с наличието на професионални насоки/консултации. Например, малка агенция може да абонира бизнес за евтино решение за управление на рецензии, но да включва месечни обаждания за стратегия, интеграции направени за вас и генериране на рецензии.

Това съкращаване на дигиталните маркетингови пакети позволява по-рентабилни решения, като същевременно предоставя на собствениците на бизнес предимствата на експертните консултации и прозрения.

3. Поглъщаща търговия

Помните ли метавселената? Все още е наоколо, въпреки че може да не забележите. Виртуалните или разширените преживявания стават все по-важни в търговията, въпреки че приложението им е фино.

Вместо грандиозни виртуални светове (често срещани при онлайн игрите), технологията metaverse се използва за подобряване на начините, по които потребителите могат да разглеждат, изследват, изживяват и купуват продукти.

Например, приложението IKEA Places използва технология за добавена реалност, за да позволи на клиентите да визуализират мебели в домовете си, преди да ги купят, а Sephora Virtual Artist позволява на хората да тестват продукти за грим върху лицата си чрез приложение. За разлика от ранните технологии на метавселената, тези приложения не крещят „виртуална реалност“; вместо това те са просто инструменти за подобряване на удобството и интерактивността.

Тъй като поглъщащата търговия става все по-често срещана, вероятно ще видим това да се появи в многоканалните стратегии. Виртуалните среди позволяват на бизнеса да преодолее пропастта между физическия магазин и онлайн изживяването. Вече революционизира начина, по който фирмите продават и как пазаруват потребителите.

2025 бизнес модели: факт или прогноза?

Както беше посочено, невъзможно е да се знае със сигурност кои бизнес модели ще се появят и ще процъфтяват през 2025 г. Но има признаци. Бързият растеж на AI технологията е един от тях. Промените в глобалната икономика са друг. И бавното, но упорито приемане на VR и AR сочи към еволюция в онлайн търговията.

Ключът към оставането „пред кривата“, така да се каже, е просто да обръщате внимание. За какво говорят потребителите във вашето пространство? По какви начини нововъзникващите технологии премахват пречките в процеса на продажба? Какви инструменти и стратегии правят живота ни (собственици на бизнес и потребители) по-лесен? И как вие, като предприемач, можете да играете роля в промяната на пейзажа на вашата индустрия?

Източник: Джейсън Хенеси, предприемач, международно признат SEO експерт, автор, лектор, водещ на подкаст и бизнес треньор, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойкотът на магазините в Хърватия предизвика ефект на снежната топка
Самолет на авиокомпания American Airlines се сблъска с военен хеликоптер във Вашингтон
На днешната дата, 30 януари. Свети Три светители
Борисов: 18 милиарда ги няма, няма да поемем вината
Най-големите грешки, които може да допуснете на работното място
Пеевски иска парламентарна комисия за разследване на дейността на фондациите на Сорос в България
Nvidia загуби близо 600 млрд. долара пазарна капитализация в най-големия срив в историята
Лена Бориславова: Главчев е зависим от Пеевски, ще предложим да бъде освободен като шеф на Сметната палата