Райфайзенбанк: Основният елемент от HR стратегията ни е развитието на лидери
Преди близо четири години въведохме гъвкаво работно време за служителите от централата и това е една от най-харесваните придобивки, споделя Рада Йосифова, началник-отдел "Човешки ресурси"
- Госпожо Йосифова, какво значи да правиш кариера в банковия сектор днес в сравнение с годините, когато банкирането не беше възможно онлайн?
- Бурното развитие на технологиите и бързината, с която те променят света, изискват нови умения, гъвкавост и адаптивност. Ако преди време за един банков служител беше достатъчно да познава добре кредитната дейност, то сега трябва да познава процесите и системите, с които работи, да е постоянно отворен към новости и да бъде изключително гъвкав. Ако преди десетина години банковата услуга се предоставяше единствено в клоновете на банките, днес отношенията с клиентите много често са онлайн. Самите клиенти също промениха очакванията си. Сега има много повече продукти и услуги, които те ползват, и начинът на работа е много по-различен. В банките има много различни професии и съответно несравнимо повече възможности за реализация и постигане на професионално, а и на личностно развитие. Сериозните инвестиции, които правим в сфери като ИТ, управление на проекти, управление на риска, изискват добре образовани и компетентни хора, които да осъществят стратегията за развитие на банката в ерата на дигиталните услуги.
- Какво прави банковите служители лоялни?
- Според обратната връзка, която получаваме от нашите служители, те ценят високо стабилността и сигурността, предоставяни от банката, както и отношенията в екипите. През последните години работим много за утвърждаване на култура на сътрудничество, екипност и прозрачна комуникация. Днес нашите служители разполагат с много повече информация, възможности да споделят идеите си и да дават обратна връзка на ръководството. Имаме редовни проучвания на ангажираността на служителите, на удовлетвореността от вътрешните услуги, електронна платформа за идеи, дискусионни форуми по различни теми. Каталогът за обучения е публикуван на вътрешния сайт и колегите може да се записват онлайн.
Често банковите институции се смятат за по-тромави или дори изоставащи от тенденциите, но ние се стремим да сме гъвкави и да отговаряме на потребностите на нашите служители. Преди близо четири години въведохме гъвкаво работно време за служителите от централата и това е една от най-харесваните придобивки. Насърчаваме баланса работа/личен живот и здравословния начин на живот.
Това, което мен ме радва изключително много, е желанието на служителите ни да участват в различни инициативи на компанията. Кампанията за изграждане на работодателската марка под мотото "Нашите хора са нашият бранд" беше реализирана изцяло със съдействието на наши служители, които участваха в създаването на посланията, дизайна на клиповете, включиха се като актьори.
- Коя е HR стратегията, на която разчитате за налагането на имиджа ви на стабилен работодател?
- Основният елемент от HR стратегията ни e развитието на лидери. Постоянно инвестираме в обучение и развитие; прозрачна и открита комуникация; поддържане на висока ангажираност. Инвестицията в обучение и развитие се увеличи двойно през последните години. Инвестирахме в най-различни инициативи за повишаване на ангажираността на служителите и последното проучване показа ръст на този показател. Областите доверие във висшия мениджмънт, обучение и развитие, овластяване и упълномощаване нараснаха най-много. Следим постоянно тенденциите на пазара и се стремим да сме адекватни и по отношение на възнагражденията и придобивките, които предоставяме. И все пак най-важното за изграждането на устойчива представа за банката като предпочитан работодател е корпоративната култура с нейните специфични за "Райфайзен" черти - открита комуникация, честни взаимоотношения, сътрудничество, динамика и ориентираност към постижения.
Венцислав Савов, сп. "Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.