Кофеинът предпазва от деменция

ПР и събития

Учени твърдят, че пиенето на три чаши кафе на ден намалява риска от деменция. Умерената консумация на кофеин може да предотврати образуването на токсични бучки в мозъка, свързани с болестта на Алцхаймер.

Данните са от ново изследване, което доказва, че редовният прием на кафе спомага за запълване на тялото с мощни антиоксиданти, които стимулират познавателната функция. Освен срещу деменция, кофеинът може да помогне да се предотврати появата на Паркинсон и други неврологични заболявания.

Дълго време учените по света спореха дали кафето е вредно, или е полезно за организма. Предишни изследвания показваха, че честата консумация на кафе може да доведе до аборт и да насърчи инфаркт или инсулт.

Според новото проучване, което обединява почти всички изследвания на тонизиращата напитка в последните 10 години, кафето има почти чудотворно въздействие за организма срещу болестите на ума и неврологичната система.

Редовният прием на кафе влияе благотворно на конгнитивните способности, като възбужда невроните и поддържа целия мозък в активно състояние. Този ефект обаче не се вижда в безкофеиновото кафе, което доказва, че най-важният елемент на кафето е самият кофеин.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство