"Рок звезди" сред кадрите? В Google не ги харесват
Названието "рок звезда" сред кандидатите за работа се среща все по-често в HR говоренето. Но има един мениджър в Google, който не се интересува от назначаването на такива, разказва Business Insider.
Под "рок звезди" се има предвид хора с впечатляващо и богато CV, които демонстрират високо самочувствие и са много дълбоки специалисти в дадена област.
"Ако трябва да бъдем честни, аз не съм голям фен на хората, когато много се хвалят... или може би са прекалено самоуверени в нещо, а след това разбирам и осъзнавам, че те всъщност нямат опит", коментира Лилиан Ринкон - директор продуктов мениджмънт на програмата Google Assistant. Нейният принос в Googlе е, че разраства екипа си от четирима експерти до близо 20, откакто започва работа в компанията преди две години.
"Повече предпочитам хора, които са много по-скромни за своя опит и които могат да разказват добре преживяванията, които са имали, в съответната сфера", казва тя. И добавя, че в Google назначават много повече на базата на "културното вместване", вместо неотменно на това някой да е "рок звезда" в своята много специфична област.
Ринкон казва, че се чувства голяма късметлийка да работи с хора, които не са само умни, но са и скромни и имат желание да си помагат един на друг. Това е точният тип, който тя търси, когато интервюира кандидати.
"За мен (изискването за добрия кадър) е комбинация от да имаш фокус върху потребителя и да те е грижа за хората, с които работиш", казва още Ринкон и допълва, че винаги търси хора, които ще бъдат различни личности и ще внесат своите начини на мислене в екипа.
"Обичам да се уверявам, че имам хора, които ще се подтикват взаимно да мислят малко по-различно, а не непременно всеки да действа и да чувства същото", казва тя.
В ранните дни на Google е имало ужасно изтощителен процес на интервюта за работа, с интервюиране на кандидати до 16 пъти и задаване на много странни въпроси. Бившият главен изпълнителен директор Ерик Шмит обаче заяви в неотдавнашно интервю за подкаст, че по-късно в компанията определят граница от четири до пет интервюта за всеки кандидат, съобщава Business Insider.
Ринкон, която е родена във Венецуела и е живяла в Канада, Индонезия и САЩ, казва, че обича да включва няколко члена на нейния екип в процеса на интерюирането, за да гарантира разнообразието в екипа.
"Израснах с много разнообразна, глобална гледна точка", посочва тя. "Тези преживявания (в Канада, Индонезия и САЩ) са основна част от начина, по който наемам за нашия екип, като се стремя да наемам хора, които се фокусират върху това как хората по света могат да използват нашите продукти."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.