Лидерите, които създават повече проблеми, отколкото решения

Лидерите, които създават повече проблеми, отколкото решения

Говорих със служителите на компания, която има блестяща репутация. Докато обяснявах как решаването на проблеми е най-бързият начин да спечелите влияние в една организация, това предизвика разгорещен разговор, който доведе до лично прозрение.

Въпреки че решаването на проблеми е бърз начин за задълбочаване на влиянието на един лидер сред неговия екип, всичко в крайна сметка зависи от начина, по който човек се отнася към проблема. Идентифицирах пет често срещани проблема, които лидерите създават, когато се изправят пред предизвикателства по нефункционален начин. Разпознавате ли някой от тях?

Лидерите, които действат прибързано

Правил съм това няколко пъти в кариерата си. Това се случва, когато лидерът разбере за проблем по-късно, отколкото неговият екип, и има чувството, че нещо се случва зад гърба му. В отговор той натискат спусъка за вземане на решение твърде бързо, преди да получи полезна информация за участващите страни. Лидерът вярва, че вижда голямата картина по-добре, отколкото другите биха могли. Въпреки че предприетото действие може да бъде полезно, лидерът не вижда страничните щети, които причинява на психологическата безопасност на членовете на екипа. Това е компромис, който в крайна сметка може да не си струва. Какво е решението на проблема? Често е най-добре да съберете информация да изчакате един ден и едва тогава да вземете решение.

Твърде предпазливите лидер

За тези лидери е трудно да вземат трудни решения, защото се страхуват да не обидят някого. Те се тревожат твърде много за неформалната си позиция във фирмата и представата, която другите имат за тях. Те могат да угаждат на хората, да пренебрегват проблеми или да вземат решения, които не са добри в дългосрочен план. Те удължават продължителността на проблемите, създавайки култура на недоверие и неудовлетвореност сред членовете на екипа. Когато лидерите стъпват на пръсти, за да не обидят някого или да кажат нещо, което другите не искат да чуят, това създава фирмената култура на пазене на тайни. Какво е решението? Трябва да искате от ваши доверени колеги да бъдат откровени с вас и да ви държат отговорни за вземането на трудни решения.

Лидери, които са фокусирани върху личната си репутация

Тези лидери ги е грижа повече за това дали самите те имат добър имидж, отколкото за резултатите на техния екип. Те често крият проблемите от висшестоящите, минимизират неупсехите или поемат контрола, за да защитят репутацията си. Запазването на статуса им винаги е на първо място. Тези хора успяват дългосрочно само в нефункциониращи организации. С течение на времето хората спират да им се доверяват и започват да крият информация от тях, тъй като осъзнават, че те правят същото. Скоро производителността се забавя, тъй като информацията не стига до хората, които имат нужда от нея. Какво е решението? Трябва да адресирате проблемите директно и да им намирате ефективни решения. Това ви позволява да задълбочите доверието.

Вечно отсъстващи лидери

Тези лидери твърдят, че не искат да бъдат микромениджъри, но в действителност изобщо не искат да изпълняват управленска роля. Те напълно отсъстват от работния процес, оставяйки членовете на екипа без посока. Когато се опитват да разрешат проблеми, често не са сигурни какво да правят. Те отлагат предприемането на действия за дълги периоди от време и могат да бъдат описани като „отсъстващи лидери“. От тях не може да се очаква да водят битки рамо до рамо със служителите си. Какво е решението? Трябва да натрупате смелост, за да вземете трудно решение. Сформирайте екип, който да ви помогне да се изправите лице в лице с проблема и поискайте информацията, от която се нуждаете, за да постигнете напредък.

Лидерите, които представляват емоционални мини

Тук става въпрос за онзи тип лидери, при които решаването на проблеми само добавя към драмата на работното място. Това влошава проблемите, защото другите не знаят какво ще получат от този лидер. Може да е мирна размяна на аргументи или експлозия на емоции. Има ненужна драма с този подход за решаване на проблеми, тъй като този тип лидер продължава да повдига минали неуспехи или да се оплаква от направени грешки. Какво е решението? Възприемете подхода „направете го по-добър“. Не се занимавайте с миналото, освен ако то не носи положителни научени уроци и не подобрява нагласите, думите, действията и решенията на служителите. Спокойствието обикновено е по-добро от драмата.

………………..

Тим Елмор, главен изпълнителен директор на Growing Leader, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ