Началото на цирка (из "Книга за началата")

Началото на цирка (из Книга за началата)

Съвременният цирк възниква през 1768г. Тогава Филип Астли открива, че центробежната сила помага на ездача да стои прав върху гърба на коня, докато той галопира в кръг. Създава ринг близо до Уестминстърския мост, където сутрин дава уроци по езда, а следобед изнася представления с акробатични номера пред тълпата.

Отнася идеята си в Париж и оттам основава „Льо Сирк”. Чарлз Хюз, един от ездачите на Астли прави свой собствен ринг и го нарича „Кралски цирк”. Хюз пренася представленията си, които включват жонгльори, играчи на трапец, клоуни и дресури на животни в Русия. Московският държавен цирк е директен потомък на Кралския цирк. Джей Пърди Браун опъва първата циркова шатра през 1825 г. в САЩ. Преди това представленията били изнасяни в сгради или на открито.

Първата сграда, която била наречена цирк е „Циркус Максимус”, построена в Рим в предхристиянските времена за спортни състезания. Побирала 150 хил. души. Юлий Цезар наредил да построят наново "Циркус Максимум". Ново разширение на съоръжението било направено през 4 в. „Циркус Максимус” е най-големият седящ стадион, строен някога. Днес от него са останали само руини, а римляните използват терена за сутрешен джогинг.

Из "Книга за началата". Книгата може да бъде поръчана от електронния магазин на сп. Мениджър - тук. Специално за вас тя е на промоционална цена от 6 лв.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен