11 маркетингови тенденции, които няма да изчезнат скоро

11 маркетингови тенденции, които няма да изчезнат скоро

11 маркетингови тенденции, които няма да изчезнат скоро

Светът изглежда не стои неподвижен твърде дълго в наши дни и това е особено вярно, когато става въпрос за области, свързани с технологиите. Ако сте в крак с технологичния свят, тогава ще знаете какво предизвикателноство може да бъде да сте в крак с всичко, което се случва. 

Вземете например дигиталния маркетинг, на който разчитат компании от всякакъв размер, за да привлекат и задържат клиенти. За случайни наблюдатели този сектор сменя предавките през ден. Въпреки че нещата се развиват малко по-бавно — и малко по-линейно — от това, не може да се отрече, че това е аспект от дигиталния живот, който може да бъде трудно да бъдеш на върха. Това, което е било подходящо и иновативно една година, може да бъде остаряло през следващата година. 

Компаниите, които зависят от дигиталния маркетинг за техния успех (което ще рече, по-голямата част от фирмите, които имат онлайн присъствие), трябва да са наясно с развиващите се тенденции, за да им попречат да изостанат. Нека разгледаме експертно тенденциите, които да очакваме до края на тази година и след това. 

1. AI инструменти 

Голямата новина през изминалата година беше разработването на ChatGPT и свързаните с него инструменти за изкуствен интелект, които ефективно промениха играта, когато става дума за дигитален маркетинг (и почти всичко останало). Технологията пристигна (поне в използваема форма) в края на 2022 г.

И така, какви са ранните открития на маркетолозите, които са използвали ChatGPT и други AI инструменти? Изводът досега беше, че трябва да се използва като инструмент, а не като маркетингов заместител. Съдържанието, генерирано от изкуствен интелект, се представя лошо в Google и също така имаше някои проблеми с точността. И все пак, когато става въпрос за тежката работа по справянето с тези повтарящи се маркетингови задачи, изкуственият интелект може да спести страхотно време.

Твърде рано е да се каже какво ще донесе бъдещето на AI, но всички можем да бъдем доста уверени, че няма да изчезне скоро.

2. Правила за съдържанието 

Маркетолозите са склонни да следват примера на Google. В края на краищата, въпреки че има други налични търсачки, по-голямата част от търсенията се извършват в Google, така че това наистина е единственото място, до което търговците се грижат да достигнат. Google отдавна се фокусира върху качественото съдържание и това остава вярно и днес, тъй като Google актуализира своя E-A-T алгоритъм, за да включи друго E, което означава „опит“. Всичко това направи съдържанието още по-решаващо за маркетинговия успех. Както казват експертите по дигитален маркетинг FatJoe, „да имате план за съдържание за SEO е от съществено значение за фирмите, които се надяват на органичен трафик през 2023 г.“ Дните на пълнене с ключови думи на уеб страница, за да подмамят Google да я накара да се появи на първа страница, отдавна отминаха. Днес само най-доброто съдържание се избутва на преден план.

3. Подобрения в поверителността 

Маркетолозите отдавна разчитат на хлабави правила за данни, за да приспособят своите дигитални маркетингови кампании. Сега, поради променящото се законодателство, което дава повече власт в ръцете на потребителя, нещата се променят. Както Google, така и Apple направиха промени (или са принудени да направят промени), които променят какви данни могат да се събират и как, и въздействието има вълнообразен ефект в цялата индустрия. 

Има повече от един начин за събиране на данни от потребителите, но за съжаление на търговците старият, вече забранен метод беше най-лесният и най-ефективен. Продължавайки напред, търговците ще трябва да обмислят внимателно как събират данните си, защото санкциите могат да бъдат сериозни. Очаквайте платформите, които са специализирани в данни от първа страна, да стават все по-важни.

4. Целеви маркетинг 

Лесно е да се мисли, че основната разлика между традиционния и съвременния маркетинг са инструментите и методите, използвани за предаване на съобщения. Но можете да спорите, че най-голямата промяна е легитимността на тези послания. Не беше толкова отдавна, когато търговците можеха ефективно да кажат каквото и да било и да очакват, че потребителите ще приемат съобщението за чиста монета. Но интернет и по-младото поколение промениха това.

Днес прозрачността и целта са ключови. Потребителите от всички поколения, но особено поколението Z, искат да подкрепят марки, които заемат позиция по социални въпроси. Липсата на това се разглежда като съучастник в съществуващите системи. И също толкова важна, колкото и изпращаното съобщение, е автентичността на тези съобщения. Например, марките не могат да твърдят, че подкрепят борбата срещу изменението на климата, докато същевременно имат работни практики, които правят обратното. Компаниите трябва да заемат позиция – и да я подкрепят с действията си.

5. Инфлуенсърите ще продължат да влияят

Справедливо е да се каже, че инфлуенсърите не винаги са имали добра репутация. Когато се появиха за първи път в социалните медии, много коментатори бързо отхвърлиха инфлуенсърите като нещо повече от мода, която ще изчезне веднага щом се появи. Но за изненада на много хора се случи точно обратното – инфлуенсърите се оказаха забележително ефективна маркетингова инвестиция. Инфлуенсърите помагат за повишаване на осведомеността за марката, генериране на потенциални клиенти, стимулиране на реализации и изграждане на доверие и лоялност. Разбира се, съществува правилен и грешен начин за използване на инфлуенсър маркетинг. Но за марките, които го правят правилно, резултатите могат да бъдат изключително положителни.

6. Стрийминг предаване на живо и видео маркетинг

Много марки не бяха склонни да направят видеото централна част от маркетинговите си планове, но вече не е така. Простата причина е, че уеб потребителите обичат видео. Според един доклад потребителите са прекарали зашеметяващите 500 милиарда часа в стрийминг на видео само през 2021 г. и тази цифра се очаква да нарасне през следващите години. Отнема повече работа, за да създадете информативен видеоклип, отколкото да напишете публикация в блог. Но възвръщаемостта на инвестицията кара дългият процес да си заслужава усилията. Те се представят особено добре в уебсайтове на социални медии като TikTok и Instagram. Това позволява на търговците да достигнат до целевата си аудитория по нови и вълнуващи начини.

7. Нарастването на гласовите търсения

Отдавна е възможно да се правят гласови търсения, но имаше един проблем. Никой не ги правеше, защото технологията, която захранваше тези търсения, просто не беше на ниво. Но днес е различно. Гласовите търсения се увеличават и като такива търговците трябва да приспособят част от съдържанието си към тези търсения. Добрата новина е, че това, което е полезно за SEO за гласово търсене, също е добро и за SEO при въведено търсене. Този маркетингов метод е по-подходящ за някои видове бизнес, отколкото за други. Например, тъй като повечето гласови търсения се правят по време на шофиране, това обикновено работи най-добре за местни фирми, които може да разчитат на пешеходен трафик.

8. Чатботовете предоставят незабавно обслужване на клиенти

Съвременните потребители искат отговори на въпросите си възможно най-бързо. Чрез включването на чатботове в своя уебсайт, марките могат незабавно да предоставят персонализирани отговори. Това може да е цялата разлика между потребител, който прави покупка и търси другаде.

9. Демонстриране на авторитет в мрежата

Както вече видяхме, Google обича качественото съдържание. И това включва особено съдържание, което идва от авторитетни места. Този тип съдържание е по-трудно за производство и като цяло е по-скъпо, но си заслужава. Маркетинговите експерти смятат, че добавянето на авторитетно съдържание към вашите маркетингови кампании е като игра на „дълга игра“. С течение на времето вашето съдържание ще стане надеждно, което ще осигури солидна основа за вашия успех.

10. Генерирано от потребителите съдържание

Генерираното от потребителите съдържание, известно още като UGC, е тясно свързано с маркетинга с влияние. Разликата е, че не плащате за UGC. Въпреки това, освен ако марката няма късмет, хората няма автоматично да създават съдържание за вашата марка. Трябва да има стимул или подкана. Като включите UGC във вашите маркетингови стратегии, можете да достигнете до цял нов океан от потенциални клиенти, които като цяло са силно възприемчиви към този тип съдържание.

11. Маркетинг за задържане

Имахме първоначалния бум на цифровата икономика. В първите дни брандовете се опитваха да достигнат до нови клиенти. Но сега, когато нещата се уталожиха и няма толкова много нови потребители, които да грабнете, промяната се насочи поне отчасти към маркетинг към съществуващи клиенти. Потребителите се оказаха по-лоялни от очакваното в дигиталната сфера. Но е важно марките активно да поддържат тези взаимоотношения. Наличието на ефективна CRM (управление на взаимоотношенията с клиентите) система е от ключово значение.

Крайният резултат от дигиталния маркетинг 

И така, какви са изводите от дигиталния маркетинг през 2023 г.? Технологиите, социалните медии, видеото и може би преди всичко съдържанието ще продължат да бъдат ключът към маркетинговия успех. Докато тенденциите идват и си отиват, тези ключови маркетингови инструменти са опора през последните няколко години и влиянието им се увеличава значително. През следващите години вероятно ще видим тези елементи да затвърдят господството си, въпреки че търговците трябва да са наясно с развитието в областта на изкуствения интелект, което може да промени нещата още повече.

Източник: Кимбърли Джан, президент и главен редактор на Under30CEO, за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ