5 избора на думи, които ще ви отведат до резултат
Бизнес лидерите се нуждаят от други хора, за да постигнат целите си. За да ангажират другите, те трябва да изберат мисия за своята компания, която придава дълбок смисъл на работния живот на служителите. Съчетайте това с култура, която насърчава хората да действат по начини, които допринасят за тази мисия, и хората ще направят правилното нещо.
Днес бях изненадан да науча един по-малко грандиозен начин, по който лидерите могат да постигнат резултати: те могат да избират правилните думи. Това беше най-големият ми извод от статия в Wall Street Journal от Джона Бергер, професор от Уортън, базирана на новата му книга Magic Words: What to Say to Get Your Way, пише Питър Кохан в статия за Inc. Ето пет такива избора на думи.
1. Не харесвам, препоръчвам
Избирането на силни думи увеличава шансовете слушателите да предприемат действия.
Например Бергер пише, че препоръчването, вместо харесването на нещо, увеличава с 32% шансовете слушателят да предприеме действие. Отправяне на искане с помощта на думата, последван от причината за това, повишава съпричастието с 50%, пише той.
2. Разпределяне на роли
Лидерите трябва да помагат на своите хора да виждат себе си като хора, които правят света по-добро място.
За тази цел лидерите трябва да разпределят ролите. Например, вместо да помолите някого да помогне, помолете го да бъде помощник. Не ги карайте да гласуват, призовавайте ги да бъдат избиратели - последното повишава избирателната активност с 15%.
Нещо повече, Бергер пише, като се питате какво бихте могли да направите, вместо какво трябва да направите, вие се отваряте да мислите за нови и креативни начини за решаване на проблем, вместо да следвате предписанията на някой друг.
3. Говорете без страх от провал
Хората често виждат лидерите като харизматични. Оказва се, че харизмата идва не толкова от това как изглеждат хората, а от високото им ниво на увереност. Проучване установи, че хората предпочитат финансови съветници, които изразяват по-голяма сигурност. За съжаление, "тази увереност изпревари действителните резултати на съветниците", пише Бергер.
Намирам това за обезпокоително, защото изключителното доверие може да надхвърли границите на честността. Бергер пише, че ако искате да придадете по-голяма важност на изявленията си, използвайте местоимение от първо лице, например, "Притеснявам се, че по-високите лихвени проценти могат да бъдат риск за тази прогноза".
4. Избягвайте готовите отговори, бъдете конкретни
Хората не обичат лидерите да им дават готови или заучени отговори.
Например, бизнес лидер научил, че неговата компания плаща толкова малко пари на някои служители, че те трябва да живеят на 90 минути от централата на компанията, за да си позволят наема. Поради високите разходи за пътуване до работното място, тези служители не можеха да си позволят три хранения на ден за семействата си.
Отговорът на лидера на тази новина "Ще го взема под внимание и ще се свържа с вас" не беше идеален. Вместо това лидерът трябваше да използва конкретен език като "Ще се срещна тази седмица със служителя и ще разреша проблема му веднага".
Бергер цитира проучване на хиляди служители за обслужване на клиенти, които повишават удовлетвореността на клиентите и повтарят покупките, цитирайки специфики, като например "Ще се уверя, че обувките, които сте поръчали, са у вас утре" вместо "Ние се грижим за вашето удовлетворение".
5. Поискайте помощ и повече информация
И накрая, лидерите могат да накарат хората си да се чувстват важни, като задават правилните въпроси.
Например лидерите, които искат съвет, карат другите да се чувстват по-важни. Бергер пише, че искането за съвет кара даващия съвет да се чувства "разбира се, че моите мнения са ценни, така че този човек е умен да ги иска".
Лидерите могат също да покажат, че ги е грижа, като зададат последващ въпрос. Той цитира проучване на Харвард от 2017 г., "че последващите въпроси имат допълнително въздействие". Например, ако колега ви каже, че е харесал презентация, попитайте го коя част е била най-интересна.
Направете тези пет избора на думи и можете да отведете хората до по-високо ниво.
Източник: Питър Кохан, стратегически консултант, инвеститор в стартъп бизнеси, учител, корпоративен лектор, експерт и автор на 15 книги, основател на Peter S. Cohan & Associates, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.