Значими връзки
Малките предприятия имат уникалната способност да създават персонализирани изживявания за своите клиенти, като проявяват креативност с техните техники за достигане и ангажиране на клиентите, което ги отличава от големите търговци на дребно и по-големите конкуренти. Собствениците на малък бизнес в цялата страна активно се ангажират с клиентите си, за да гарантират, че могат да ги посрещнат там, където се намират, като приоритизират техните нужди, създават нови и по-редовни допирни точки и изграждат силна информираност за марката в своите общности.
Чрез това виждаме, че поставянето на клиентите на първо място помага за подобряване на продажбите и увеличаване на печалбите, което води до по-устойчив растеж на бизнеса в дългосрочен план и подчертава ролята, която връзката играе при превръщането на еднократна транзакция в значима връзка.
Докато се стремите да стимулирате взаимодействието с клиентите през втората половина на 2024 г., ето няколко идеи, които можете да обмислите да приложите, за да подобрите изживяването на клиентите си.
1. Персонализирайте клиентското изживяване
Персонализирането е свързано с разбирането на индивидуалните нужди на вашите клиенти. Предвиждането им и разбирането на техните предпочитания показва на вашите клиенти, че им обръщате внимание.
За фирми с физически отпечатък персонализирането надхвърля просто запомнянето на това, което винаги купуват. Това включва обмислено приспособяване на вашите препоръки въз основа на това, което вече знаете за тях и дори създаване на програми за лоялност, които ги стимулират да се върнат и да пазаруват в магазина. Например, ако притежавате кафене, бихте могли да предложите на клиент сладкиш за вкъщи, за който знаете, че ще се съчетае много добре с кафето, което винаги поръчва.
Ако вашият бизнес работи виртуално, помислете за изпращане на персонализирани благодарствени бележки до постоянни клиенти, за да научите повече за тях и какво харесват във вашия бизнес. Също така, обмислете да им изпратите персонализирани препоръки въз основа на техните минали покупки, за да ги държите информирани и информирани за най-новите ви предложения и съобщения.
Независимо от вашия бизнес модел, усъвършенстването и коригирането на вашите тактики за ангажиране, за да отговарят по-добре и да подобрят изживяването на вашите клиенти, ще им помогне да се почувстват по-свързани с вас и вашия бизнес — ефективно изграждане на лоялност към марката и увеличаване на стойността на бизнеса ви за вашите клиенти.
2. Вслушвайте се в отзивите на клиентите си
Собствениците на малък бизнес трябва да се стремят да създадат открит диалог със своите клиенти. Двупосочната комуникация помага за установяване на по-дълбоко ниво на доверие и прозрачност, което кара клиентите да се чувстват видени, чути и ценени.
Например, пише авторът на статията, нашият доклад за собствениците на бизнес на Bank of America за 2024 г. установи, че през изминалата година 79% от собствениците на малък бизнес са казали, че проактивно са събирали отзиви от клиенти. Тези собственици на бизнес използват различни методи, за да помогнат за анализиране на настроенията на своите клиенти, включително наблюдение на онлайн платформи за преглед и изпращане на анкети за обслужване на клиенти след покупка.
Внедряването на цикъл за обратна връзка с клиенти също помага на фирмите да преценят дали и кога собствениците на фирми трябва да действат въз основа на обратната връзка, която са получили. Помислете за създаване на рамка с въпроси, които да ви насочват. Въпросите могат да включват:
- Това повтарящо се оплакване ли е или предложение?
- Може ли това да навреди на продажбите ми в дългосрочен план?
- Какви са предимствата и недостатъците на прилагането на тази обратна връзка?
Когато действате правилно спрямо отзивите на клиентите, това води до подобрени продукти и услуги и на свой ред до по-щастливи клиенти.
3. Използвайте социалните медии за връзка
Социалните медии продължават да бъдат мощен инструмент, който позволява на собствениците на малък бизнес да се свързват с, да развиват и поддържат своята клиентска база. Нашият доклад за собствениците на фирми, добавя авторът на статията, също установи, че повечето собственици на малък бизнес смятат, че изграждането на марка е важно за успеха на техния бизнес. Почти половината от собствениците, които анкетирахме, работят активно за създаването на последователна външна марка за своя бизнес. По-широкият обхват чрез социалните медии позволява на собствениците на фирми да се свързват с нови клиенти, да популяризират своите продукти и услуги и да очертаят ценностите на своята марка, засилвайки уникалната перспектива и бизнес предимството на тяхната компания.
Социалните медии донесоха и нови начини за свързване с клиентите онлайн – позволявайки на собствениците на фирми да следят активно как клиентите им се ангажират с тяхната марка, като същевременно насърчават по-дълбоки взаимоотношения с клиентите. Социалните медии също могат да ви помогнат да хуманизирате бизнеса си. Помислете дали да публикувате за себе си и вашите служители или дори да организирате сесии „За мен“ или въпроси и отговори, където клиентите могат да ви опознаят на по-дълбоко ниво.
В непрекъснато променящия се терен на бизнес пейзажа, собствениците на малък бизнес трябва да продължат да дават приоритет на най-важното – своите клиенти – като ги държат в челните редици на бизнес плановете и решенията. Ето защо собствениците на малък бизнес не са просто продавачи; те са доверени съветници, приятели и активна част от своите общности. От овладяване на силата за създаване на персонализирано изживяване до използване на обратна връзка от клиенти и използване на социални медии за изграждане на общност, собствениците на малък бизнес ще бъдат по-добре подготвени за ползотворен завършек на годината.
Източник: Шарън Милър, президент и съръководител на бизнес банкирането в Bank of America, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.