Бъдещето на AI в маркетинга на съдържание

Бъдещето на AI в маркетинга на съдържание

Изкуствен интелект - това е всичко, за което изглежда всички говорят. Редовно виждате статии за това как AI ще помогне на търговците на съдържание да рационализират процесите. Четете как това по същество ще замени необходимостта от наемане на истински човешки писатели. Хората разказват истории за това как ще стимулира безпрецедентен растеж в днешната конкурентна пазарна среда.

Като се има предвид колко вездесъщ стана, все още се учудвам на факта, че ChatGPT – решението, което по същество става синоним на AI в този момент – беше пуснато за обществеността едва през ноември 2022 г. Много неща се промениха оттогава.

Независимо от шума, особено важно е да останете актуални в постоянно променящите се индустрии като маркетинга на съдържанието. Следните тенденции си струва да бъдат разгледани – те променят начина, по който съдържанието се създава, разпространява и консумира между платформи, пише Джон Хол в статия за Inc. 

1. Пренасочване на съдържание: Генератори от видео към статии

Повторното предназначение на съдържанието, дългогодишна практика в маркетинга, включва трансформиране на съществуващо съдържание в различни формати, за да се разшири обхватът и уместността му, като се увеличи максимално неговата стойност и въздействие върху различни аудитории. Това е начин да извлечете още повече стойност от това, в което вече сте инвестирали.

Без изкуствен интелект това може да включва изрязване на дългосрочно видео за публикации в социални медии или вземане на точки от блог и създаване на инфографика. С AI маркетолозите имат още повече опции, като например използване на генератори за видео към статии за безпроблемно конвертиране на визуално съдържание в писмен формат.

Потребителите в почти всички индустрии очакват видео съдържание. Способността на видеоклипа да завладява публиката и да предава информация е наистина несравнима. Все пак създаването на висококачествено видео, което резонира, може да струва много пари. Трябва да се погрижите за осветление и звуково оборудване, камери, хора и много други. Дори един предполагаемо скромен видеоклип може да представлява значителна първоначална инвестиция. Всъщност, някои източници казват, че създаването на видеоклип може да струва от 500 до 3000 долара в зависимост от качеството и дължината.

Когато харчите толкова пари за съдържание, искате да го пренасочите. Мой контакт основава ArticleX, пример за един от няколкото налични инструмента за обобщаване на AI подкасти, за които съм чувал страхотни неща, пише авторът на статията. Този конкретен инструмент използва AI, за да вземе видеоклип, върху който вече сте работили, и бързо да го превърне в изпипана статия, която може да бъде публикувана в социалните медии, споделена във вашия блог или публикувана другаде. С помощта на базирани на AI решения като това, предложения с висока стойност като подкасти или всяко друго видео/аудио съдържание могат да бъдат трансформирани в многофункционален актив, способен да ангажира аудитории в множество платформи – без допълнителни пари или усилия.

2. Подобрени процеси за създаване на съдържание

Освен че взема съдържанието, което вече имате, и го прави още по-ценно, AI също се използва за създаване на напълно ново съдържание от нулата. AI е страхотен за създаване на кратки, базирани на данни новинарски истории, които са специално създадени за целевата аудитория. Организации като The Washington Post вече са го използвали за задачи като докладване на изборни резултати и спортни резюмета. Задвижваният от AI инструмент на The Post, Heliograf, позволява на изданието да създава повече съдържание с по-малко ресурси. Това позволява на репортерите да се съсредоточат върху по-задълбочени статии.

Осигурява ли същия усет, какъвто би направил човешки писател? Не. Но понякога това не е точно това, от което се нуждаете. Когато единствената ви цел е да докладвате фактите по възможно най-ясния начин, AI може да ви спести много време.

В маркетинга на съдържание AI може да се използва за създаване на новини, богати на факти. Може също да помогне с микрокопиране, като надписи и заглавия, описания на продукти, определени списъци и често задавани въпроси. Ако тонът на вашата организация е необходим в тези части, копирайтърите могат да използват AI, за да получат преднина в проучването и очертаването. Ключът тук е да гарантирате, че имате адекватен баланс между AI и човешко съдържание. Особено важно е да дадете приоритет на читателя, когато създавате съдържание – прекомерното използване на AI може да намали тази стойност, ако не сте внимателни.

3. Автоматизирана оптимизация и персонализация

Изкуственият интелект прави по-лесно от всякога получаването на правилното съобщение пред правилния човек в точното време. AI може бързо да анализира и контекстуализира реалните данни, които вашите съществуващи маркетингови кампании за съдържание генерират. Не е нужно да плащате на някого, за да тълкува какво харесват вашите потребители – ще знаете точно на какво отговарят, което може да ви помогне да информирате стратегиите си за кампании в бъдеще.

AI може да се използва и за автоматизиране на SEO стратегии. Можете да оптимизирате съдържанието на уебсайта си, като използвате алгоритми за машинно обучение, за да анализирате факторите за класиране в търсачките, като ключови думи и показатели за потребителското изживяване. Те могат непрекъснато да се учат и адаптират към променящите се алгоритми на търсачките, позволявайки динамични и ефективни SEO стратегии без необходимост от ръчна намеса.

В допълнение към оптимизирането на съдържанието, AI може да помогне с персонализирането. Чрез използване на потребителско поведение, предпочитания и демографски данни, AI алгоритмите могат да адаптират маркетингови съобщения към потребителите в реално време. Независимо дали чрез персонализирани имейл кампании, насочени реклами в социалните медии или персонализирано съдържание на уебсайтове, управляваната от AI персонализация дава възможност на търговците да предоставят най-подходящото и завладяващо съдържание на всеки потребител, което води до по-добри резултати.

Тъй като AI продължава да се развива, той променя маркетинговия пейзаж на съдържанието по безпрецедентни начини. Но докато сте информирани за текущите тенденции, трябва да можете да яхнете вълната. От пренасочване на съдържание до подобрено създаване на съдържание и автоматизирана оптимизация, управляваните от AI решения революционизират начина, по който бизнесите създават, разпространяват и се ангажират със съдържание. Възприемането на тези тенденции дава възможност на търговците да останат напред и да предоставят по-персонализирани и въздействащи изживявания на своите аудитории.

Източник: Джон Хол, автор на бестселъра Top of Mind и съосновател и президент на Calendar, водещо приложение за календар, предназначено да промени начина, по който управляваме и инвестираме времето си, за Inc.com. Той също така е стратегически съветник за Relevance, компания, която помага на марките да се разграничат и да водят своята индустрия онлайн. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ