Чавдар Кенаров: Успехът в „Рекламна академия“ е истински катапулт, който дава летящ старт на професионалната кариера
Чавдар Кенаров е председател на Българската асоциация на комуникационните агенции и член на борда на Art Directors Club of Europe. Основател и творчески директор на Noble Graphics. Завършва „Илюстрация и художествено оформление на книгата“ в НХА през 1995 г. Става арт директор, а впоследствие творчески директор в екипа на S Team Bates Saatchi & Saatch, носител на приза „Агенция на десетилетието“ от първото издание на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции в България (ФАРА). В края на 2001 г. Чавдар поема по свой собствен професионален път, като поставя началото на Noble Graphics, четирикратен носител на приза „Творческа агенция на годината“ на ФАРА и седемкратен носител на отличието „Най-ефективна комуникационна агенция в България“ според международните стандарти на Effie. През 2022 г. The Global Effie Index класира Noble Graphics на 2-ро място в Европа и 7-о място в света сред независимите комуникационни агенции.
- „Рекламна академия“ е тристранен проект на Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Как се разви форматът от 2014 година насам и с какво тази инициатива е важна за БАКА?
- Сътрудничеството между БАР и БАКА e традиционно, защото ни обединяват общи цели и общи интереси. Като представители на бизнеса приоритет за двете организации е изграждането и развиването на средата, условията и индустрията като цяло. Една от най-важните задачи пред нас е създаването и привличането на нови и добре обучени кадри. Именно тази обща цел провокира и партньорството с НБУ. „Рекламна академия“ е най-блестящият пример за сътрудничество между висшето образование и бизнеса. Комуникационните агенции имат нужда от млади и мотивирани таланти, които да са добре подготвени за предизвикателствата, когато започват своята професионална дейност. От самото начало преди 11 години инициативата преминава под мотото „Практиката е най-добрият учител.“ Това послание достатъчно красноречиво отразява същността на проекта. През 2014 г. започнахме с шест ментори – по трима от страна на БАКА и на БАР. В тазгодишното издание можем да се похвалим с участието на впечатляващ брой професионалисти – общо 39 ментори от страна на БАКА и БАР, осемчленно жури и високо квалифицирани комуникационни и маркетингови експерти, които споделят знанията и опита си под формата на лекции и дискусии.
- Как се разработват заданията за „Рекламна академия“ и какви цели си поставяте? Каква е ролята на вашите ментори?
- Заданията в „Рекламна академия“ се изготвят в екип от ментори, представители на БАКА и БАР. Важно е да се отбележи, че опитът и експертизата на представителите на БАР са ключови за създаването на качествен и вълнуващ бриф към студентите. Най-често се подготвя задание за иновативен нов продукт за българския пазар, който следва определени тенденции в световните потребителски навици. Заданията, по които работят студентите в отделните сектори, се подготвят по начин, който да даде възможност на студентския екип да погледне маркетинговия процес от двете страни. От една страна, те трябва да подготвят бриф от позицията на клиент, а след това трябва да генерират и стратегически бриф, който да ги отведе до творческото решение. Това им дава възможност, водени от своите ментори, да усетят тръпката и следвайки процеса, да извървят пътя от А до Я. Менторите от страна на БАКА подпомагат работата на екипите, дават насоки за етапите, по които се движи процесът по разработване на комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт или услуга. Менторите връщат обратна информация от гледна точка на пазар, практики, тенденции, насочват студентите към различни източници на информация. Те поощряват и вдъхновяват участниците в „Рекламна академия“ сами да развиват идеите си и да стигат до работещи решения.
- В какви задания – за какви продукти или услуги – студентите се изявяват най-добре?
- Може би най-добре се представят при бързооборотните стоки, фармацията и телекомуникациите, защото този тип продукти и услуги са по-познати на студентите. Истината е, че всичко зависи от вътрешната мотивация на конкретния екип, от страстта и усърдието, с които се изследва и анализира брифът. С това „Рекламна академия“ също успешно симулира реалността, защото от всеки експерт се очаква професионален подход и отличен резултат при всеки проект, продукт или услуга.
- Какво се случва, когато младост и креативност се „забъркат“ в един коктейл?
- Младостта винаги върви ръка за ръка със смелостта, находчивостта и любопитството. А това са част от основните съставки на креативността. Имаме огромна нужда от тази експлозивна творческа енергия, която е присъща на младите таланти. А когато се срещнат и обединят професионалният опит и младежката творческа дързост, резултатът винаги впечатлява и вдъхновява. Именно това си поставяме като цел с „Рекламна академия“.
- Има ли глад за млади таланти в сферата на комуникациите и какво е продължението на „Рекламна академия“ за някои от участниците?
- Необходимост от „свежа кръв“ и липса на професионална обремененост има във всяка индустрия. Това е особено валидно за една от най-креативните и динамични индустрии, каквато е комуникационната. Ефектът от нашата работа е свързан с настоящето и бъдещето. В бързо развиващата се комуникационна среда младежкият оптимизъм, градивната енергия и адаптивност, приемането и прилагането на новото без страх и задръжки са от огромно значение за успеха във всички форми на комуникациите. Успехът в „Рекламна академия“ е истински катапулт, който дава летящ старт на професионалната кариера. Някои от участниците финишират в това състезание с директно предложение за позиция в агенция. Този формат е истински вдъхновяващ както за бъдещите професионалисти, така и за техните ментори.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.