Грешната стъпка, която може да струва скъпо на бизнеса ви

Грешната стъпка, която може да струва скъпо на бизнеса ви

Грешната стъпка, която може да струва скъпо на бизнеса ви

Има опасен капан, в който попадат повечето предприемачи. Тъй като са дълбоко свързани с бизнеса си, те искат да са сигурни, че всеки ще получи част от тяхното предложение. Това често води до пренебрегване на правило номер едно в маркетинга, за да станете експерт – игнориране на необходимостта от ниша.

Въпреки че е страхотно да се целите високо и да имате големи амбиции разговор с всички в едно и също съобщение означава, че рискувате да не стигнете до разговор с никого. Обобщеното съдържание може да е добро за SEO, но никога няма да бъде толкова силно или подходящо за вашия идеален клиент.

Защо? Светът е твърде шумен в наши дни. За да спечелите нечие внимание онлайн, трябва да говорите за голямото предизвикателство, пред което са изправени, или за желанията, които копнеят да постигнат, които изглеждат недостижими. И те трябва да вярват, че разбирате как текущото им състояние им влияе.

Недостигът и страхът често карат предприемачите да хвърлят широка мрежа, защото вярват, че по-широката привлекателност ще събере повече продажби. Но за всеки, който е възприел този начин на мислене „забравете нишата“ — внимавайте. Като сте отворени към „всички“, може да подкопавате растежа на бизнеса си.

Защо вашият бизнес се нуждае от ясно изявление за ниша 

Ясното посочване на вашата ниша онлайн е от решаващо значение за растежа на вашия бизнес. Изявление за ниша очертава какво правите и за кого го правите.

Това дава на потенциалните клиенти незабавна представа дали вашите услуги отговарят на техните нужди. И тази яснота ви помага да привлечете повече идеални клиенти, да увеличите продажбите и да увеличите печалбата си.

Например, кажете, че вашият бизнес предлага услуги за виртуални асистенти за жени предприемачи, потънали в натоварена работа. Това твърдение за ниша моментално ще резонира с някоя жена, която отговаря на вашата ниша. Тя ще се идентифицира във вашето изявление и веднага ще разбере, че вашата услуга има предвид нейните нужди (и решението, което търси). Нещо повече, тази яснота увеличава шансовете ви да я превърнете в клиент, след като тя се ангажира с вашата марка.

Много собственици на бизнес вярват, че нишите се основават единствено на демографските данни или са толкова подробни, че знаят какво смути пият за закуска. Но вие не търсите 10 000 жени на име Мелиса, които са на 32, живеят в Хюстън, карат Тойота и притежават лабрадудъл.

Просто трябва да определите най-общото нещо, което обединява хората, на които искате да служите.

Например, аз съм стратег по продажби и съобщения за предприемачи, базирани на услуги, пише авторът на статията. Ясно дефинирах моята специализация, но клиентите ми идват от над петдесет индустрии — включително треньори и консултанти на диетолози, хиропрактики и педиатри, практикуващи сън.

Как вашата ниша и марка работят заедно 

Този твърде често срещан страх да не бъдат измамени често кара предприемачите да се съпротивляват да определят своята ниша, защото вярват, че това ще ограничи бизнеса им и аудиторията им, което не е вярно.

Защото докато вашата ниша описва какво правите и за кого го правите, вашата марка се простира отвъд тези граници. Тя капсулира вашата мисия, ценности, личност и други, отличавайки ви във вашата индустрия. Вашата марка бетонира решението им да работят с вас и изразява вашата уникалност.

Когато комбинирате вашата ниша с вашата марка, вие завинаги ще се откроите от конкуренцията си, като се утвърдите като предпочитания експерт, което улеснява по-подходящите клиенти да ви намерят и наемат.

Освободете силата 

В маркетинга има една поговорка: „Ако говорите на всички, не говорите на никого“.

Реалността е, че когато се опитвате да се погрижите за всички, вашето послание става размито, неясно и неефективно. Гласът ви се губи в шума. Ясната ниша и подходящото позициониране са това, което помага гласът ви да бъде чут – и най-вече от точните хора.

И нека не забравяме друго ключово предимство на маркетинговата ниша: по-малко конкуренция. Когато се фокусирате върху ниша, вие намалявате преките конкуренти, което ви позволява да се откроите, защото не е толкова пренаселено.

А клиентите не само желаят, но и активно търсят да плащат повече за специализирани услуги. Те знаят, че специалистите имат задълбочени познания и умения, за да се погрижат за нуждите им. Това позволява на нишовите бизнеси да управляват по-високи цени.

Разбирането на вашата ниша също помага за рационализиране на вашите маркетингови усилия (намаляване на времето и претоварването).

Тъй като вашето послание е уместно, вие удряте завладяващ акорд, който ви прави запомнящ се, което води до по-висока ангажираност и процент на реализация. Знаейки с кого говорите, ви позволява да персонализирате офертата си - позволявайки на вашата специализирана услуга да се превърне в лесен избор. По този начин можете да добавите повече стойност и да изградите по-силни взаимоотношения, лоялност и застъпничество.

Понеже пазарите се развиват и предпочитанията на клиентите се променят, вашата ниша може да се наложи да се адаптира. Това е част от разширяването на вашия бизнес и показва способността ви да разбирате аудиторията си и да реагирате на динамиката на пазара. Когато постигнете това, вашата марка ще остане актуална и ще надживее всяка тенденция в социалните медии.

Наличието на определена ниша не ви пречи да се разширявате в бъдеще. Докато вашият бизнес расте и установява своя авторитет във вашата ниша, можете да изследвате свързани области и да разширите обхвата си. Това отразява стратегически, устойчив план за растеж в сравнение с опитите за завладяване на целия пазар наведнъж.

Истинската цена на мисленето „забравете нишата“ 

Никога не забравяйте, че хората навън се нуждаят от това, което вашият бизнес предлага.

Цената на преследването на всеки, който „би могъл“ да се впише, е, че няма да бъдете забелязан от много от правилните хора, които можете да обслужвате най-добре, с които да ви е приятно да работите и които е по-вероятно да доведат до регистрация в продажби.

Вместо да гледате на дадена ниша като на ограничение, третирайте я като стратегически инструмент, изграждащ вашето уникално пространство на пазара - улеснявайки вашите идеални хора да ви намират, да се свързват с вас и да купуват от вас.

Това означава, че докато други продължават да се стремят към внимание във вече пренаситеното онлайн пространство, вие можете да извлечете ползите от безкрайно количество перфектни клиенти, които се появяват във входящата ви кутия.

Източник: Холи МакКю, основател на Holly MacCue International, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ