Как AI помага на търговците на дребно да растат по-бързо
Генеративните AI чатботове, които отговарят на въпроси на естествен език с убедителни изречения, имат потенциала да помогнат на търговците на дребно да растат по-бързо.
Ако отговорите на чатбота са постоянно точни и ефективни, клиентите с удоволствие ще ги използват по всяко време на деня. Ако чатботовете твърде често отговарят на потребителски въпроси с неправилни отговори - клиентите могат да спрат да правят бизнес с търговеца на дребно.
Сила и опасност
Помислете за опита на Рик Макконъл, главен изпълнителен директор на Dynatrace, базирана в Масачузетс софтуерна компания. Dynatrace е оптимистично настроен относно използването на генеративни чатботове, задвижвани от изкуствен интелект, за подобряване на обслужването на клиентите.
„Няколко предварителни убийствени приложения ще се появят за генеративния AI. Въз основа на скорошния ми опит едно от тях ще бъде обслужването на клиенти“, ми каза Макконъл в интервю от февруари 2024 г., пише авторът на статията. „Единият мина много добре: Опитвах се да реша проблем с фактурирането с клетъчен доставчик и чатботът реши проблема бързо“, отбеляза той. „Вторият мина толкова зле, че никога повече няма да правя бизнес с компанията. Опитвах се да свържа контактните лещи, които получих, с рецептата. Чатботът на доставчика на контактни лещи не можа да ми намери решение. След три различни сегмента така и не го разреших.“
Макконъл вижда два ключа за компаниите, които се стремят да внедрят генеративен AI за обслужване на клиенти. „Първо, те трябва да обучат своите големи езикови модели с висококачествени данни, които включват подходящи въпроси и страхотни отговори“, казва той. „Второ, основният източник на данни за отговаряне на въпроси на клиенти е от съществено значение за процеса. LLM трябва да има достъп до точни и актуални данни за всеки клиент – които компаниите не искат да споделят с ChatGPT“, каза той.
Търговците на дребно трябва да инвестират в най-печелившите приложения на генеративния AI. Вместо да се съсредоточават върху подпомагането на служителите да преодолеят блока на създателя или да повишат производителността на кодирането или други бизнес функции, търговците на дребно трябва да използват AI чатботове, за да стимулират растежа на приходите, според моята концепция за пирамида на стойността.
Имайки предвид предупрежденията на Макконъл, ето три начина, по които търговците на дребно използват генеративен AI, за да стимулират растежа на приходите.
1. Персонализирани изживявания при пазаруване
Генеративният AI може да използва предишното поведение на клиента при покупка, за да предложи нови покупки, които вероятно ще се харесат на всеки индивид. Amazon използва цялото взаимодействие на клиента с електронния търговец на дребно – от сърфиране до купуване и плащане – за да прецизира препоръките, за да отговарят на уникалните предпочитания на всеки клиент, според Closeloop.
Amazon не е единственият търговец на дребно, използващ генеративен AI за персонализиране на пазаруването. Чатботът Hopla на Carrefour използва бюджетите на потребителя, диетичните предпочитания и идеите за менюто, за да предложи предложения за хранителни стоки в реално време и прави пазаруването по-ангажиращо, според Oracle.
2. Изживявания с виртуална реалност, подобрени с AI
Когато хората пазаруват мебели, те се тревожат дали това, което изглежда добре в магазина или онлайн, ще работи или ще изглежда също толоква добре, когато пристигне в дома им. Съчетавайки виртуална реалност и генеративен AI, търговците на мебели повишават доверието и постигат по-високи проценти на реализация за онлайн купувачите. Например Ikea позволява на клиентите да видят как ще изглеждат мебелите и декорите в домовете им, отбелязва Closeloop.
Wayfair, базираният в Бостън онлайн търговец на дребно на мебели, представи Decorify, безплатен генеративен AI инструмент, който помага на клиентите да препроектират всекидневните си. Клиентите качват снимка на своите холове и Decorify създава „фотореалистични изображения“ на предложените дизайни и дава идеи на потребителите с реални продукти, подобни на тези на снимката, каза Фиона Тан, главен технологичен директор на Wayfair, според „Brain Rush: Как да инвестираме и да се конкурираме в реалния свят на Generative AI“.
3. Динамично ценообразуване и промоции
Генеративният AI може да помогне на търговците на дребно да увеличат приходите, като определят точната цена в точния момент. Чрез анализиране на „колебанията в търсенето, активността на конкурентите, предпочитанията на клиентите и историческите тенденции в продажбите“, според Closeloop, търговците на дребно могат да увеличат приходите чрез бързо коригиране на цените и промоциите.
Например Macy’s – която предвижда, че изкуственият интелект ще доведе до над $7,5 милиарда в нов бизнес до 2029 г. – коригира цените в своите онлайн и физически магазини. Гигантът в търговията на дребно използва генеративен AI, за да увеличава или намалява цените динамично въз основа на това как се продават определени артикули и предлага „целеви отстъпки на клиентите въз основа на техните минали навици и предпочитания за пазаруване“, отбеляза Closeloop.
Ако тези три употреби на генеративен AI помогнат на търговците на дребно да надхвърлят очакванията за растеж на приходите на инвеститорите, други търговци на дребно ще се опитат да възпроизведат тези AI приложения.
Източник: Питър Кохан, стратегически консултант, инвеститор в стартиращ бизнес, корпоративен лектор, експерт и автор на 15 книги, за Inc.com. Питър Кохан е инвестирал в шест стартиращи компании, три от които са продадени за общо 2 милиарда долара, а четвъртата, Sofi Technologies, стана публична през 2021 г. оценка от 18 милиарда долара. Преди да основе Peter S. Cohan & Associates през 1994 г., той работи с гуруто на стратегията на HBS Майкъл Е. Портър.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.