Как да диференцирате марката си в три основни стъпки

Как да диференцирате марката си в три основни стъпки

Яснотата е ключът към разбирането на вашата марка. Този сложен танц на еволюция на марката се ръководи най-добре от хора със значителни резултати. Имах възможността да седя до експерти като Гари Вайнерчук, Дейвид Мелцер, Евън Кармайкъл и други, които бяха водещи в проучването на марката, пише Джули Локун в статия за Entrepreneur. Общата нишка, вплетена в техните учения, е, че трябва да разбираме нашите истории и да използваме нашия опит, за да променим начина, по който хората мислят.

Урок №1. Разбиране на вашето уникално предложение за продажба

Преди да споделите историята на вашата марка, трябва да разберете как се различавате от всяка друга марка. Разбирането на вашето уникално предложение за продажба е жизненоважно за здравето на вашия бизнес.

За да разберете вашето USP (уникално предложение за продажба), запитайте се:

  • Какъв е вашият дар, който никой друг не притежава?
  • Какъв е вашият продукт или услуга, от които всеки има нужда?

Много предприемачи се поддават на ранна смърт, защото нямат думите, за да изразят своята уместност и достоверност. Ако сте в технологичната индустрия, формулирайте защо сте различни от всеки друг. Ако сте треньор, разберете специализацията, която притежавате.

Една марка трябва да артикулира и да поддържа пространство за своята уместност. Ако продавате транзисторни радиостанции, уместността ви може да бъде заглушена от модерните удобства на новатори като YouTube. Без значение, вашата позиция на пазара ще бъде узурпирана от по-нови и по-лъскави предмети.

Тогава се запитайте: Какво динамично предимство предоставяте на потребителска база, която е необходима точно сега?

Отделете време да помислите за едно нещо, което правите различно от всички останали предприемачи. След като разберете USP, трябва да предадете това съобщение с яснота. Не премисляйте USP и не го удавете в салата с думи. Простотата царува над всичко. Можете да претендирате за своето място на пренаселен пазар, когато разберете своето ценно предложение.

Например „Топи се в устата ви, не в ръката ви“. Геният зад тази марка разбра стойността на лесните за ядене шоколадови бонбони, които задоволяват желанието ви за сладко, където и когато пожелаете. M&M's са любимите бонбони в аптеката, с които всеки може да се свърже и са супер вкусни.

Урок №2. Разказването на истории е всичко

Разберете, че разказването на истории е в основата на целия маркетинг на съдържание. Без нашите истории ние не се свързваме с никого. Дори в света на технологиите или ИТ трябва да имате подбрана история, за да се свържете с аудиторията си.

Разказите създават връзка и могат да превърнат вашата марка в човешко изживяване. Курирането на глас за вашата марка ви прави запомнящи се. Например, имам юридическо образование. Все пак притежавам агенция за връзки с обществеността. Толкова много хора не разбират промяната между тези два професионални свята. Моята история се съсредоточава около издигането на гласа ми по начин, който юридическата кариера не удовлетворяваше. През целия си живот исках да помогна на другите да живеят най-добрия си живот на земята. Юридическата кариера заглуши гласа ми, като по този начин наложи промяна в кариерата ми. Намерих радост в издигането на платформите на гласовете на предприемачите. В крайна сметка аз улеснявам мечтите на другите, пише авторът на статията.

Това е съкратена версия на моята история на марката. Всички обаче имаме такива истории. Разкриването на историята на вашата марка изисква много креативност. Когато говорите със сърцето и душата на вашата аудитория, вие се докосвате до най-дълбоките им нужди.

Нашите истории като създатели на марката илюстрират какво представляваме като предприемачи. Добавянето на слой уязвимост ви помага за по-широка аудитория. Малка уязвимост в историята на вашата марка поставя началото на ценностната система, която искате да разпространите.

Урок №3. Силата на обратната връзка

След като разберем нашето ценностно предложение и историята на нашата потребителска база, от съществено значение е да оценим тенденциите, да анализираме конкурентите и да насърчим обратната връзка. Познаването на тенденциите е тласъкът, който ще добави измерение към нашите утвърдени марки.

Вашата марка трябва да блести. Така че имате нужда от доказателство, че блести. Нуждаете се също от солидна основа и разбиране защо други марки предлагат тези качества.

Няма по-добър начин за осигуряване на позициониране на марката от обратна връзка или препоръки. Вашата потребителска база иска да знае защо сте най-добрият. Когато разберат, че вашият бизнес е най-добрият от законни източници, потенциалните клиенти лесно ще се доверят на вашата марка.

Започнете с бизнес в Google. Ако нямате бизнес в Google, трябва да спрете да четете и да се регистрирате за такъв. Това е страхотно място за вашия бизнес да блесне и да бъде видян от мощните търсачки. Можете да споделяте подбрани снимки и да поискате отзиви от клиенти.

Вашата марка има значение. Вашата стойност има значение. Това, което е важно да направите, е да започнете да добавяте стойност към вашата марка чрез USP, разказване на истории и обратна връзка. Това е сложна мрежа от оценка на вашите продукти и услуги и разбиране как да се позиционирате, което е ключът към експлозивен растеж.

Източник: Джули Локун, основател на The Mediacasters, omni-media компания, която повишава видимостта на предприемачите и творците чрез подкастинг, публикуване и публично говорене, за entrepreneur.com. Джули е автор на 4 най-продавани книги за предприемачество и води три подкаста.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ