Имате ли подкаст в микса?
С толкова много налични дигитални маркетингови канали бихте си помислили, че е лесно да рекламирате марка. Въпросът е къде трябва да съсредоточите вашите трудно спечелени маркетингови долари? Моят съвет: Уверете се, че имате подкастинг в микса, пише Джон Хол, съосновател и президент на Calendar, в статия за Inc.
Подкастингът е лесно пренебрегван път, който предлага впечатляваща възвръщаемост на инвестициите (нещо безценно в свят, в който 96% от потребителите не вярват на рекламите, които виждат). Ето няколко от най-добрите причини да обмислите да насочите рекламния си бюджет към възможности за подкаст през 2024 г.
1. Аудиториите са огромни (и целеви) подкасти
Много хора слушат подкасти - и имам предвид наистина много. Statista съобщава, че броят на слушателите е надхвърлил границата от половин милиард през 2024 г. Тази масивна аудитория обхваща целия свят, тъй като хора от всички региони и сфери на живота се включват, за да чуят любимите си предавания. Подкастингът има и качествени предимства, за да подкрепи своята количествена привлекателност.
Разнообразието от предавания и техните аудитории обхваща цялата гама, осигурявайки предварително изградено сегментиране, което улеснява избора на подкасти, които отговарят на същата демографска група, на която рекламирате.
Появиха се платформи, които направиха тези подкаст аудитории много по-достъпни и удобни за потребителя. Например платформата за аудио реклама AudioGo, която работи с различни големи марки като Univision, NBC и Barstool Sports, отчита числа, които подкрепят както количеството, така и качеството на подкастинг аудиторията. Само подкастинг платформата има достъп до 150 милиона уникални слушатели. Това е различно изживяване от това, което хората имаха преди пет до десет години, когато подкастингът стана популярен.
Можете също да използвате хипер насочване като стратегия с 500 различни опции за насочване, включително пол, време, местоположение, жанр и дори интереси на слушателите. Подобно на някои от другите големи рекламни платформи като Facebook, това улеснява стесняването на вашата аудитория до конкретната група, която се опитвате да достигнете с вашето съобщение.
Уверете се, че използвате наличните инструменти за настройване на аудиокампании и тяхното прецизиране и насочване.
2. Подкастите са територия на инфлуенсърите
Подкастите са интересна медия. Техният размер и характер на излъчване им придават усещането за традиционна радиостанция. Техният епизодичен формат се усеща като телевизионно шоу. Що се отнася до рекламата обаче, виждам подкастите като аудио итерация на света на инфлуенсърите в социалните медии повече от всичко друго, пише авторът на статията.
Подкастите имат база от запалени слушатели. Повечето предавания притежават култивирана и силно ангажирана публика. Loopex Digital съобщи, че средният слушател на подкаст ще гледа девет седмични епизода. Не само това, 68% от тях остават за цялото изживяване.
Още по-добре, SEO агенцията добави, че 62% от членовете на аудиторията на подкаст ще купят продукт или услуга, ако се рекламират по време на шоу. Това е изключително впечатляваща статистика. Това е стабилен процент, дори ако е половината от това число. Според моя опит добрата честота на кликване за дисплейни реклами е около 1%, допълва авторът на статията.
Голямата ангажираност идва от факта, че подкастите не са само радио предавания или телевизионни сериали. Те са общности, ръководени от влиятелни личности. Когато тези лидери правят препоръки, техните слушатели слушат.
Когато съставяте аудио рекламна стратегия, не се фокусирайте само върху разпознаването на марката. Създавайте призиви за действие, които насърчават аудиториите да се ангажират с вашата марка. Статистиката показва, че ще се отплати.
3. Подкастите не се ограничават до аудио изживяване
Основната атракция на подкаста е самото аудио шоу. Но не винаги спира дотук. Много подкасти могат да бъдат вратата, през която търговците имат достъп до набор от различни рекламни възможности.
Много популярни подкастинг предавания имат опции за абонамент. След като слушателят се влюби в изживяването, той става част от вътрешен кръг или първокласна общност. Често това им дава достъп до слушане без реклами, така че подкопава концепцията за аудиореклами. Но това, което е лесно да се пренебрегне е, че също така дава на тези фенове достъп до ексклузивни предимства като затворени чатове в Discord, частни бюлетини, ранен достъп до специални обиколки и фестивали и уникални стоки.
Когато подкастите правят това, това дава шанс на маркетолозите да се ангажират с аудиторията си чрез различни креативни рекламни формати, от представяне на посланици в шоуто до разположение на бюлетин и спонсориране на събития.
Не ограничавайте креативността на вашите подкастинг реклами. Търсете всяка възможност, за да достигнете до тези силно насочени аудитории чрез творчески, мултимедийни рекламни възможности.
Докосване до аудио рекламата
Ако все още не използвате силата на подкаст рекламата, трябва да преосмислите стратегията си. Това е масивен, целенасочен маркетингов канал, който включва силно ангажирана аудитория с инфлуенсъри.
Уверете се, че го интегрирате в стратегията си като начин за изграждане на осведоменост за марката и насърчаване на потребителите да влязат и да си проправят път надолу във всеки етап от вашата фуния за продажби, от проучване през регистрация за бюлетин до извършване на покупка.
Източник: Джон Хол, съосновател и президент на Calendar, водещо приложение за календар, предназначено да промени начина, по който управляваме и инвестираме времето си, за Inc.com. Той също така е автор на бестселъра Top of Mind и стратегически съветник на Relevance, компания, която помага на марките да се разграничат и да водят своята индустрия онлайн.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.