В търсене на магическата съставка

В търсене на магическата съставка

В търсене на магическата съставка

Вие и вашият екип имате потенциални клиенти. Сега какво? Дори при силно наситения пазар генерирането на клиенти е лесната част. Хората винаги ще имат начален интерес. Те ще ви дадат своите имейли в замяна на безплатно ръководство или инструментариум. Тази част е лесна. След това идва по-сложната част. Как да превърнете тези хора в потенциални клиенти? Каква е магическата съставка за това преобразуване? Всичко, което е необходимо, е ефективна последователност. Ето шест безопасни стъпки за превръщане на вашите потенциални клиенти в редовни потребители.

1. Опознайте клиентите си 

Забележете, че казах ефективна последователност. "Опознай клиента си" звучи някак базово, но ще бъдете изненадани как дори установените фирми могат да се объркат с този присъщ аспект на маркетинга. Без значение колко пъти изпращате имейл, това няма да бъде ефективно, ако не действате според правилната информация.

Научете най-важното за вашия потенциален клиент. Това е ключовият камък на преобразуването на потенциални клиенти: Познайте целевия си пазар и точното поведение, което ги идентифицира на всеки етап от вашия маркетинг. В противен случай просто хвърляте спагети по стената и с възможностите да събирате данни в наши дни, няма извинение за това.

За да ви помогнем да категоризирате вашите потенциални клиенти, помислете за тези въпроси:

  • Къде са вашите потенциални клиенти?
  • Достигате ли ви за първи път в социалните медии или са ангажирани с вашите имейли?
  • Какъв е проблемът, който ги накара да търсят отговори от вашия уебсайт или вашето съдържание?
  • Какво ги дразни в услугите или продуктите, които предлагате?
  • Какво ги привлича към вашия сайт или съдържание?
  • Какви са поведенията с ниско и високо намерение за всеки етап от вашата маркетингова фуния? Това са сигналите, които вашият екип може да използва, за да подтикне вашия потенциал към реализация.
  • Какво ги мотивира да кажат "да" на вашата оферта?

2. Изградете своя път на реализация 

След като разберете своята база от потенциални клиенти, изградете своите стратегии за преобразуване, за да подхранвате и конвертирате потенциални клиенти.

3. Изградете своята репутация 

Увеличете влиянието си, като използвате възможно най-много средства: публикации на инфлуенсъри, събирайте препоръки. Създавайте съдържание с висока стойност, като блогове и видеоклипове, и ги популяризирайте във вашите социални медии.

Тези типове съдържание също са от ключово значение за квалифициращото поведение на вашите потенциални клиенти. Ако погледнат вашите препоръки, това означава, че се интересуват. Автоматизирайте вашето подхранващо съдържание и тригери с личностите и поведението на вашите потенциални клиенти.

Гарантирате, че имате съдържание, което отговаря на нуждите на всеки човек за вашата оферта: защо искат да купят, как ще прилагат или използват вашия продукт или услуга и какво е заложено, ако не се включат.

Имате последващи действия, задействани от поведение с високо намерение, например преглеждане на вашата ценова страница, регистриране за демонстрация, ангажиране с чатбот и т.н.

4. Бързо и последователно проследяване

Това е мястото, където автоматизацията блести, защото това означава, че стигате до този потенциал в рамките на пет минути и можете незабавно да продължите да ги квалифицирате за маркетинг или продажби.

5. Пускане на имейл и пренасочване с реклами 

Имейл или SMS работят чудесно поради персонализирането. Можете (и трябва) да автоматизирате съобщенията си според информацията, която сте събрали за тях. Всяко съобщение може да доставя съдържание, което привлича интереса на вашия потенциален клиент и го тласка по пътя на реализацията.

Имейлите също ви помагат да събирате повече данни, които можете да използвате, за да пренасочвате вашите потенциални клиенти. Чрез реклами можете да преквалифицирате дори онези потенциални клиенти, които вече не се интересуват от продукта.

Всички горепосочени елементи се комбинират в система, която можете да използвате за всеки потенциален клиент: събиране на информация и квалификация, след това подхранване и последващи действия. Това ще ви спести време като същевременно ви позволява да се погрижите за всеки потенциален клиент.

6. Улеснете покупките 

Когато помолите потенциални клиенти да ви дадат своите имейли, НЕ им задавайте въпроси, карайки ги да спрат и да мислят. Виждал съм формуляри за регистрация с куп въпроси вместо едно поле. Единствената ви задача е да съберете имейла на вашия потенциален клиент и да му изпратите това, което сте обещали в замяна. Минимизирайте полетата на формуляра. Регистрирайте се с едно щракване и влизайте колкото е възможно повече. Опростете процеса на плащане.

Тествайте и експериментирайте с всичко във вашия път на реализация. Разбира се, хубаво е да автоматизирате вашата система, докато ефективно комуникирате с вашите потенциални клиенти. Уверете се, че не пропускате навременни, подходящи възможности за съобщения. Проверете дали това или онова работи добре. Вижте дали промяната на нещата може да работи още по-добре. Погрижете се за вашите потенциални клиенти от началото чак до препродажбите и следващите допродажби. 

Източник: Жан Гинзбург за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ