"Подаръци ще има за всички от сърце"?

Подаръци ще има за всички от сърце?

"Подаръци ще има за всички от сърце"?

Дядо Коледа може би няма да има какво да подари тази година, тъй като купувачите в Европа и САЩ, които изпитват затруднения, предпочитат да купуват храна и основни стоки за бита, твърдят световни производители на играчки и експерти от бранша, цитирани от Ройтерс.

Потребителите по света се борят да се справят с високата инфлация и бавния икономически растеж. Празничният сезон, който започва с Черния петък в края на ноември и продължава приблизително до края на декември, се очаква да бъде особено труден за търговците на дребно, казват изпълнителни директори.

Любими играчки като куклите Барби, екшън фигурките Transformers и колите Hot Wheels ще продължат да бъдат начело в списъка с желания на децата, каза Лу Уи Тек, мениджър на индустрията за потребителска електроника в Euromonitor International.

Но много родители не могат да си ги позволят тази година, според ръководителите. Най-продаваната кукла Барби в Amazon, "Barbie Pop Reveal", в момента струва на родителите 19,99 паунда ($24,89). Междувременно комплектът за игра Scorpion на Hot Wheels беше 35 паунда през 2020 г., според родителски блогове, но същата играчка е около 60 паунда на Amazon.co.uk тази година.

„Най-важното нещо за хората на този празник е да има храна на масата за техните семейства“, каза в интервю Айзък Лариан, главен изпълнителен директор на производителя на кукли Bratz MGA Entertainment.

Производителите на играчки Hasbro и Mattel вече предупредиха за по-слаби продажби в индустрията. Но търговията може да се окаже дори по-трудна от очакваното, казаха ръководители на четирима производители на играчки и експерти пред Ройтерс.

Айзък Лариан очаква празничните продажби в неговата компания, която също произвежда играчки Little Tikes и продава продукти в Европа и Съединените щати, да намалеят с 10-12% в световен мащаб спрямо миналата година.

Търсенето в навечерието на Коледа ще бъде "по-малко" от миналата година, каза Ник Олдридж, управляващ директор на Bandai, производител на виртуални домашни любимци Тамагочи.

Олдридж очаква повече намаления на цените, тъй като търговците на дребно се стремят да изместят по-старите продукти. „Имаше изобилие от доставки от предишни години, така че има много складови наличности и много големи отстъпки“, каза той.

Офертите за Черен петък

Глобалните продажби на екшън фигурки като Трансформърс и Спайдърмен се очаква да намалеят с 2% тази година, прогнозира Euromonitor.

Очаквайки по-ниското търсене и вече притежавайки излишък от запаси, много търговци на дребно поръчаха по-малко продукти от обикновено тази година. Това означава, че продуктите, които се търсят, може да се разпродадат бързо. Черният петък ще даде на търговците на дребно ранна индикация.

„Виждаме, че някои ранни разпродажби в Черния петък започват точно сега“, каза президентът и главен търговски директор на производителя на Барби Mattel Стив Тоцке пред Ройтерс в понеделник.

Нивата на запасите на Mattel в края на третото тримесечие са намалели с двуцифрен процент спрямо предходната година, а седмичните доставки са намалели с високи едноцифрени цифри, обявиха от компанията миналия месец.

MGA Entertainment поръча и направи по-малко продукти, каза Айзък Лариан, защото иска да бъде "предпазлив и консервативен", но сега очаква да изчерпи някои нови играчки в резултат на това.

Вносът на играчки в САЩ е намалял с 32% на годишна база през трите месеца до 31 август 2023 г. в доларово изражение, според фирмата за търговски данни Panjiva на S&P Global Market Intelligence. Това обикновено е ключов период за поръчки за празнични запаси.

Доставките по море - измерени по брой контейнери - са намалели с 8% през септември.

„Пазарът на играчки намалява през цялата година“, каза Флориан Зибер, главен изпълнителен директор на германския производител на играчки Simba. Търсенето от страна на потребителите в Европа е по-ниско в сравнение с миналата година и миналата година вече е намаляло спрямо предходната, добави Зибер.

Все пак някои очакват късен скок в търсенето.

„Очакваме добър празничен сезон за Mattel“, каза Стив Тоцке. „Очакваме да продължим да печелим дял през празничния сезон.“

Фредерик Тут, глобален съветник по играчките във фирмата за данни Circana, бивша NPD, каза, че продажбите на играчки са намалели с около 7% на годишна база в страните, които проследява през първите девет месеца на годината, но че очаква купувачите да дойдат през трите седмици преди Коледа. Категориите с най-добро представяне до момента са игри и пъзели, плюш, строителни комплекти и превозни средства, каза тя.

„Ще има малко пари, заделени за играчки“, каза Джери Сторч, главен изпълнителен директор на консултантската компания Storch Advisors и бивш главен изпълнителен директор на Toys-R-Us и Hudson's Bay Co. „Но е реалност, че тази година няма да има толкова много продадени играчки, колкото миналата година.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ