5-те звезди на силния маркетингов екип

5-те звезди на силния маркетингов екип

Способността ефективно да завоюваш клиенти и партньори, докато разширяваш пазарния си дял, е критично важна за бизнеса. Тя е резултат от добрия маркетинг. 

За да се сдобиват с публичност в медиите, да градят репутация и същевременно да правят целевата си аудитория все по-голяма, компаниите имат нужда да създават много добре работещи маркетингови екипи от отделни членове - "звезди", всеки от които е компетентен и добър точно в определено нещо, посочва в материал американското списание Inc. Ако е успешно устроен, маркетинговият екип ще увеличи размера на бизнеса, силата му, печалбите. Какво значи добро устройство? Има нужда от разнообразие. От присъствие на различни експертни гледни точки. 

Ето какви трябва да са те, според Ей Джей Аграуол, автор на сп. Inc и изпълнителен директор на Alumnify. Той изброява пет вида личности, които трябва да работят за маркетинговите екипи на компаниите, за да върви бизнесът добре:

Дон Дрейпър на маркетинговия отдел или лицето, което омайва с приказки. Ако става дума за рекламна агенция, това трябва да е тази личност, която участва в презентациите пред клиенти. Ако пък се работи в отдел на компания, тя трябва да управлява и връзки с партньори, клиенти. Присъствието на този човек е нужно допълнение към маркетинговия тим и ползите от маркетинговите инициативи като подход да се придобиват нови клиенти. Освен добър в говоренето, вашият Дон Дрейпър трябва да бъде добър и в слушането. Идеята е той да бъде контактна личност, комуникативна, устремена към постигането на взаимни цели на компанията и клиентите. 

Томас Едисън на маркетинговия екип или технологичният мозък, който управлява данни. За съвременния бизнес информацията е всичко. Всяка компания се нуждае от експерт, който да може да направлява и анализира големи обеми от данни. Вашият "Томас Едисън" трябва да може да помага на бизнеса да прави най-логичните решения, основани на данни от миналото, независимо дали са маркетингово ориентирани решения или други. Така ще може да правите по-ефективни маркетингови кампании. "Едисън" ще ви казва дали имейл кампаниите ви работят, или не. Така ще променяте стратегиите си към по-работещи варианти. 

Професорът (г-н MBA). Всяка компания се нуждае от експерт. Открийте магистър или познавач на маркетинговите процеси, който ги е изучавал научно и е подготвен и в областта на психологията. Той ще помогне на бизнеса ви да формулира и изпълнява по-ефективно маркетинговите си кампании. Ползите са в начина на мислене - при добро оббразование, този ум е трениран да мисли по начин, в който търси първопричините за проблемите и асоциира наблюдения над пазара с основни открити от науката психологически човешки наклонности или процеси в икономиката. 

Стив Возняк на екипа или разработчикът на продукти. Съоснователят на Apple Стив Возняк е прочут с приноса си към продуктовото развитие. Все пак, маркетингът не е нищо без добър продукт за маркетиране, нали? Този човек трябва да има продуктово-ориентирано мислене, той не толкова търси значението на психологическите реакции, колкото влиянието върху хората на особеностите на самия продукт и това, към което продуктът предразполага. Ако продуктът надхвърли очакванияра, това ще е огромен успех. Иновативното мислене е ключово. 

Пабло Пикасо на маркетинга или дизайнерът. Продуктът в днешно време е толкова добър, колкото изглежда. Ако функционира добре, практичен е, но е грозен, хората няма да искат да го купуват. Затова е ценно да инвестирате в добър дизайнер. Открийте своя "Пабло Пикасо" на бизнеса. Той трябва да разбира освен какво искат клиентите, и как може отговорът на желанията им да се поднесе красиво. Освен това, трябва да е сговорчив човек. Да умее да комуникира с производствения отдел, за да може да се създава компромисен вариант за продукта - красив, удобен, максимално опростен и работещ. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ