Пинг-понг, безплатна храна и място за следобедна дрямка в битката "Обратно в офиса"

Пинг-понг, безплатна храна и място за следобедна дрямка в битката Обратно в офиса

Пинг-понг, безплатна храна и място за следобедна дрямка в битката "Обратно в офиса"

Банковите мениджъри предлагат редица стимули, включително безплатна храна, пинг-понг и „рефлективно пространство“, в опити да мотивират служителите да се върнат в офисите на пълен работен ден.

Хибридните работни политики бяха въведени в индустрията по време на пандемията с намерението да са временни, докато от COVID-19 отмине. Но както обикновено се случва най-постоянни са временните неща, показаха редица интервюта на Reuters с мениджъри по цял свят.

Бързо растящите разходи за гориво и храна са още една причина служителите да работят от разстояние, предизвиквайки работодателите да направят работата в офиса по-привлекателна. „Работодателите свършиха доста работа, за да направят офиса по-ангажиращ и целенасочен“, е мнението на Катрин Уайлд, главен изпълнителен директор на Partnership for New York City.

Глобално проучване сред близо 80 000 анкетирани, проведено от консултантската компания Advanced Workplace Associates (AWA), показа, че служителите не се придържат към хибридни работни политики.

Когато организациите имат политики, изискващи два или три дни в офиса, присъствието е съответно 1,1 дни, 1,6 дни и 2,1 дни, сочат данните на AWA. „Когато излязохме от локдауна и ограниченията отпаднаха, хората се опитаха да се върнат в офиса, но скоро разбраха, че са свикнали с този начин на живот, който им позволява да структурират разходите и времето си”, посочи Андрю Моусън, управляващ директор на AWA.  

Висшите мениджъри може да са най-непреклонни да си останат вкъщи, според Кели Бийвър, главен изпълнителен директор на социологическата фирма Ipsos в Обединеното кралство и Ирландия, която изоставя своята хибридна политика за два дни в седмицата в полза на по-гъвкав подход. „Откриваме, че някои от тях са по-малко толерантни към разочарованието на малкия офис или смятат, че пътуването до офиса е ненужно бреме... но пропускат да работят в мрежа.“, сподели впечатленията си тя.

Докато младите работници във финансовия сектор са предпазливи относно това как дистанционната работа може да повлияе на кариерното им развитие, тези, които търсят работно място за пръв път изтъкват възможността за дистанционната работа като приоритет в избора им.

От началото на август 80% от хората, търсещи работа във Flexa - глобална онлайн платформа, отбелязват, че предпочитат гъвкаво работно време и отдалечено работно място. Спрямо март броят тези предпочитания са нараснали с 33 на сто, уточни говорител на онлайн борсата.

Питър Хог, директор на консултантската фирма Arcadis в Лондон, смята, че последната дума все пак е на служителите. Той и екипът му помагат на компаниите да „модернизират“ офисите си, препоръчва промени, които да добавят повече „отразяващи пространства“, като вътрешни градини, библиотеки или неофициални зони с меко обзавеждане.

Лийсън Медхърст, директор по стратегията в Peldon Rose, базирана във Великобритания търговска фирма, започна да осигурява душове, място за следобедна дрямка и перални за служители, които работят до късно по сделки. „Нашите клиенти искат да погледнем на офисите им като на хотел, който отговаря на нуждите на служителите, а не непременно на финансовите възможности компанията“, коментира Медхърст.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ