Магичните съставки на успешния екип

Магичните съставки на успешния екип

Има известна магия, когато става въпрос за изграждане на високоефективни екипи. Науката показва, че не можете просто да съберете най-добре представящите се служители и да очаквате нещата автоматично да се получат. Индивидуалните умения на всеки член на екипа са от значение, но те не са достатъчни, за да предскажат колко добре ще се представят атлетичните или професионалните отбори.

Вместо това на-добрите обединяват различни гледни точки и умения. Ключово е също така да се осигури психологическата безопасност, необходима на всеки човек, за да предложи своя уникален принос.

Независимо дали сте треньор, мениджър или предприемач, как може да постигнете този резултат? Това е един от най-трудните въпроси в лидерството. Но в новата си книга, „Revenge of the Tipping Point“ авторът на световни бестселъри Малкълм Гладуел обяснява един основен закон, който трябва да бъде разбран от всеки човек, занимаващ се със събирането на екип.

Пропорциите имат значение

Днес почти всеки просветен лидер разбира, че екипите печелят от наличието на различни гледни точки. Наличието на хора от различен произход и с различни умения внася свежи идеи и перспективи в работата.

В резултат на това много лидери ще наемат един човек от етническо малцинство, един човек от различно поколение и един човек с нестандартно образование или професионален опит, а след ги събират заедно с надежда, че те ще създадат сплотен екип.

В скорошна поява в HBR Ideacast Малкълм Гладуел акцентира върху на класически изследвания на Розабет Кантер от Харвардския университет, за да обясни защо този подход рядко работи. Както можете да предположите от заглавието на книгата му, това включва повратни точки.

Кантър започва изследването си по темата с екип по продажбите, който наскоро е наел няколко жени. Жените не са се представили особено добре и компанията е искала да разбере защо. Отговорът не е бил свързан с некомпетентност - жените са били отлични търговци. Проблемът не е бил и във враждебна работна среда. Колегите им от другия пол са ги подкрепяли с каквото могат. Кантър в крайна сметка е установил, че проблемът не е идвал от конкретен човек в екипа, а от пропорцията на различни видове хора в него.

„Да си една жена в група от 10 мъже е много различна ситуация от това да си една от три жени в група от 10. Когато броят на аутсайдерите или новодошлите достигне определен праг, на новодошлия е позволено да бъде себе си“, обяснява Гладуел .

Според известната терминология на Гладуел има повратна точка, в която определен тип хора се чувстват достатъчно комфортно в екип, за да споделят с другите. Когато има само един човек от определен тип в екипа, той не го прави. Каква обаче е правилната пропорция?

„Тази критична маса за новодошлите е някъде между една четвърт и една трета“, заявява Гладуел, цитирайки много последващи изследвания, потвърждаващи резултатите на Кантър.

Той нарича тази истина „закона на магическата една трета“ и потвърждава неговата истинност чрез собствените си независими репортажи.

„Току-що се обадих на много жени, които бяха пионери в корпоративните бордове, и ги попитах как са се чувствали, когато около тях не е имало други жени. След това ги попитах как са се чувствал, когато в бордовете им е имало три жени. Получих един и същи отговор от всички: „Когато станахме три начинът, по който ме третираха и по самата аз се държах се промени фундаментално“.

Урок за ръководителите

Това означава, че ако изграждате екип и желаете да получите гледната точка на хора с конкретен мироглед или произход, не можете просто да добавите един от тях и да си мислите, че работата е свършена. Вместо това трябва да разгледате цялостния състав на групата и да се уверите, че имате поне една четвърт до една трета от общия брой на служителите, представляващи всяка критична перспектива.

Както става ясно от изследването, това се отнася за жените и малцинствата. Но Гладуел отбелязва, че магическата една трета се отнася за всички видове интелектуално разнообразие. Независимо дали искате да чуете мнението на поколението Z или дизайнери, професионалисти по управление на риска или хора от провинцията, наемането на един представител на дадена група рядко е достатъчно.

Тайната на успешните екипи е разбирането на магическата една трета и създаването на екип с правилната комбинация от перспективи от самото начало.

………………

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ