Бивш агент на ЦРУ за това как емоционално интелигентните хора говорят с другите

Бивш агент на ЦРУ за това как емоционално интелигентните хора говорят с другите

В моята кариера в Централното разузнавателно управление (ЦРУ) съм информирал президенти, политици, хуманитарни работници, звена за специални операции и посланици. Във всички наши взаимодействия емоционалната интелигентност беше ключова.

Трябваше наистина да разбера публиката си. За да достигнете до другия човек, трябва да говорите неговия език. Например, когато президентът Барак Обама искаше графично представяне на писмен доклад, той получаваше точно това.

Въз основа на моя опит, мога да откроя няколко неща, които хората с висока емоционална интелигентност правят, когато говорят с другите:

Те не се плашат от големи имена

Емоционално интелигентните хора не се изнервят от това колко важни са хората в стаята, независимо дали след присъстващите са техния шеф или високопоставен клиент. Те знаят как да игнорират този фонов шум и да се съсредоточат върху предаването на своето послание. Те се отнасят към всички с доброта и уважение, независимо каква е тяхната титла. Това ги прави ефективни комуникатори.

Те се подготвят и репетират

Вместо да се фокусират върху тревожността, която изпитват преди важни презентации или срещи, емоционално интелигентните хора репетират изказването си. Ако се съсредоточите върху тревогите, няма да направите нищо друго, освен да увеличите безпокойството си. Но ако се съсредоточите върху съдържанието и предаването на вашето послание, ще получите страхотни резултати. За да се преборите със страха, отделете време за предварителна подготовка, като произнесете думите на глас.

Те имат чувство за перспектива

Понякога, въпреки всички положени усилия, може да изглеждате като глупак. Случва се. Емоционално интелигентните хора знаят, че ако сбъркат по някакъв начин и кажат нещо, което не трябва, това не е краят на света.

Независимо дали грешката се приема добре от публиката или се посреща с мълчание, те могат да продължат напред.  Възможността да се пошегувате с това и да признаете неудобство в стаята, може да накара хората да ви уважават повече.

Те започват с нещо малко

Някои от най-добрите оратори, които познавам, не са били такива в началото. Но най-емоционално интелигентните сред тях разбират, че в представянето им винаги има какво бъде подобрено. Те не избягват от този дискомфорт.

Вместо това те започват от нещо малко, като например вдигане на наздравица на празненството на техен колега. След това, когато станаха по-уверени, стигат до по-големи сцени и се превръщат в лектори, участващи във важни конференции.

Те се възползват от силните си страни

Емоционално интелигентните хора знаят кои средства за общуване и комуникационни стилове работят най-добре за тях и могат да адаптират посланието си към ситуацията. Те също знаят, че не винаги е нужно да използват истинския си глас за постигането на техните цели. Понякога писането на имейл или писмо може да свърши работата също толкова добре.

Те знаят кога да говорят

Емоционално интелигентните хора са целенасочени в комуникацията си. Важно е да знаете каква е причината да говорите. Искате да изкачите кариерната стълбица? Искате да а подобрите вашата организация или бизнес? Застъпвате се за кауза, която ви интересува? Искате да излезете от зоната си на комфорт? Искате да споделите интерес идея?

Използването на гласа ви не означава вербално повръщане. Става дума за овладяване на силата във вас и за изказване на нещата, които са важни за вас, когато в действителност имат значение.

……………………………

Рупал Пател, бивш анализатор и полеви агент в ЦРУ и автор на „From CIA To CEO: Unconventional Life Lessons for Thinking Bigger, Leading Better and Being Bolder“, за CNBC.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ