Времевата пропаст или защо не умеете да въздействате на околните

Времевата пропаст или защо не умеете да въздействате на околните

Времевата пропаст или защо не умеете да въздействате на околните

Днес ще ви демонстрирам защо е толкова трудно да накарате другите да правят това, което искате – да финансират проектите ви, да приемат идеите ви, да ви промотират, да удвоят бюджета ви, да утроят приходите ви или да ви позволят да работите от вкъщи в летните петъци.

Забелязахте ли пеперудата отляво? За разлика от повечето пеперуди, тази си има име. Казва се А. Да, като буквата „А“.

Вероятно смятате, че А е странно име за пеперуда. Спрете и за момент се замислете дали някога сте чували за – или пък срещали – пеперуда (или каквото и да е същество) с еднобуквено име.

Не? Да? Какъвто и да е отговорът, тази червеникаво-оранжева пеперуда се казва А.

Това е важна подробност, тъй като вие и А има нещо общо. А представлява конкретен момент, в който сте искали да повлияете на друго човешко същество така, че то да изпълнява вашите желания.

Представете си, че новата ви дружка, пеперудата, се носи към ръба на онази ръчно издялана маса от черен орех, която главният изпълнителен директор на компанията ви толкова много обича... при това по време на търговската презентация на вашия живот. Имате само 10 минути да убедите шефа си да представи предложението ви на срещата на борда след месец.

Пеперудата каца. Изпълнителният директор като че ли не забелязва. Но вие да... и почти губите реда на мислите си, но след това се окопитвате и продължавате презентацията.

Ето го и проблема...

Дори презентацията ви да е невероятна, между настоящия момент и срещата на борда стои цял месец, през който шефът ви вероятно ще присъства на още 84 съвещания и ще получи 2045 имейла, предложения или писма. Буквално ще бъде бомбардиран от всякакви идеи, водещи ожесточена битка за неговото внимание.

Вашият проблем е времевата пропаст.

Повечето хора смятат, че предизвикателството е да изнесат страхотна презентация или просто да повлияят на околните в конкретен момент.

Това е абсолютно невярно.

Предизвикателството е да повлияете на някого, докато пеперудата е на масата, но по толкова запомнящ се и въздействащ начин, че той да направи желаното от вас и след като пеперудата е отдавна отлетяла.

Именно по тази причина търговците излизат от офиса на шефа си, преливащи от увереност, а след 3 седмици са „шокирани“, че са се провалили.

Затова сте „заковали“ интервюто за работа, но не сте получили поста.

Затова гласоподавателите аплодират един кандидат, а накрая гласуват за друг.

А сега и лошата новина...

За разлика от предишните ми статии, тази ще има продължение, в което ще ви изложа решението на гореспоменатия проблем. За да разберете що за чудовищно предизвикателство е да разширите влиянието си отвъд времевата пропаст, за втората част на този материал ще трябва да почакате до неделя.

Дотогава може и да сте загубили интерес. Може да сте забравили и за тази публикация. Но ако това се случи, значи съм постигнал успех. Защото ще разполагате с ясна демонстрация на една от най-големите трудности в кариерата си – как да бъдете достатъчно запомнящи се, че да влияете на околните напук на времето.

Брус Касанофф, бизнес инструктор и биографичен писател, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ