10 книги, които трябва да прочете всеки бизнесмен (и не само)

10 книги, които трябва да прочете всеки бизнесмен (и не само)

Позитивното мислене придобива хаотичен характер, ако не е основано на ясното познаване на механизмите, които движат деловия свят. С други думи, ние не можем да направим планетата по-добро място за живеене, ако не знаем какво се случва на нея.

Порталът Inc.com предлага списък от 10 книги, които препоръчва като настолно четиво на всеки мениджър, предприемач и бизнесмен. Според изданието, те формират реален, трезв, без недомлъвки поглед върху света на бизнеса.

 10. “Как се лъже с помощта на статистиката” (How to Lie With Statistics)

Превърналата се в класика книга на Даръл Хеф е публикувана за първи път през 1954 г. и разкрива как бизнесмени, политици и журналисти използват “истината” за въвеждане на обществата в заблуждение. Постарайте се да я прочетете много внимателно.

 Цитат: “Ефектно представената статистика е по-опасна от „Голямата лъжа” на Хитлер; тя води до заблуди като при това никой не е виновен за извършването на престъпления”.

 9. “Правилото "Не на кретените” (No Asshole Rule)


 Колкото и да не ни харесва, в света има достатъчно много мошеници и за съжаление, понякога ни се налага да работим с тях. Категоричността на заглавието задава ясно определен тон на книгата. С нейна помощ ще се научите как да се справяте с негодниците на работното място.

 Цитат: “Двуличниците, които много често успяват да се изплъзнат от възмездие за сътворените от тях долни интриги, могат да причинят много по-големи вреди, отколкото който и да е маниакален насилник”.

 

8. “Четиричасова работна седмица ” (The 4-Hour Workweek)


 Упоритият труд и безкрайните работни часове са залог за успех, нали?! Авторът на книгата, Тимоти Ферис обаче предлага отново да се вгледаме в тази общоизвестна аксиома. По негово мнение, 90% от това, което правим, не би следвало изобщо да го правим. Освен това, тежкият труд ни пречи да постигаме успехи, убеден е Ферис.

 Цитат: “Редуването на работа с отдих е жизнено необходимо за ефективен труд и успех”.

 

7. “Принципът на Питър” (The Peter Principle)


 Повечето бизнесмени се стараят да изградят система, в която ръководните длъжности се заемат от най-талантливите служители, а посредствените постепенно отпадат. Според авторите на книгата Лоурънс Питър и Реймънд Хул, подобен модел има неподозирани недостатъци – например, че колкото повече компанията расте и се развива, толкова повече служителите й, включително и висшите мениджъри изостават.

 Цитат: “Всичко, което работи, ще се използва все повече и повече, докато не се срине”.

 

 6. “Луди шефове” (Crazy Bosses)


 Деловата култура е склонна да поставя на пиедестал ръководителите на големи компании, отнасяйки се към тях като към богове сред простосмъртни. Авторът Стенли Бинг разкрива тъмната страна на корпоративния Олимп с примери на маниакална самовлюбеност и даже психически отклонения.

 Цитат: “След почти 6000 години исторически опит може да се направи един основен извод: хората, които стават лидери в дадена организация, независимо колко голяма е тя, най-често са най-откачените хора.”


5. “21 мръсни трикове на работното място” (21 Dirty Tricks at Work)


 В тази изключително интересна книга Майк Фирс и Колин Гътри описват как началници, колеги и служители се опитват да се манипулират взаимно. Най-важното, книгата дава и конкретни съвети за защита от интригантските капани в офиса.

 Цитат: “Мръсните трикове са не само заплаха за кариерата; те са част от политическия фон на всички огромни скандали”.

 

4. “Не носи това на работа!” (Don't Bring It to Work)


 Питали ли сте се, защо някои хора се държат на работа като деца? Отговорът е в тази книга. Работното място все по-често се превръща във второ семейство, където всеки от служителите играе определена роля, разяснява авторката Силвия Лафер. Тя анализира дисфункционалните типове в колектива и дава съвети за „лечението” им.

 Цитат: “Причината, поради която повечето организационно програми се провалят е, че те не отразяват нашите способности, което поражда тревоги, напржения и конфликти.

   

3. “Лошо направено в Китай”


 Според автора Пол Мидлър, истината за аутсорсинга в Китай не е, че производството там е евтино, а че китайските производители рушат качеството на продукта и девалвират бранда. Прочитайки тази книга, ще разберете защо всяка маркова стока, произведена в Китай изглежда като второразрядна имитация.

 Цитат: “Американските компании не могат да се конкурират с хитрите китайци, които често променят спецификациите на продукта, за да увеличават печалбите си”.

 2. “Да, господин министър!" (The Complete Yes Minister)


 Книгата се базира на известния комедиен сериал на ВВС от 80-те години. Романът описва бездарните бюрократи, които се изчакват по кариерната стълбица и пречат на компаниите да се развиват.

 Цитат: “Колкото по-малко ви се иска да направите нещо, толкова повече говорите за него.”

 

 1. “Принципът на Дилбърт” (The Dilbert Principle)


 Една от най-добрите и определено най-остроумните книги за бизнеса. Авторът и карикатурист Скот Адамс се взира в сърцевината на деловия свят и майсторски пресъздава неговата абсурдност.

 Цитат: “Ние сме планета с 6 млрд глупаци, където цивилизацията е била създадена преди няколко хиляди години от удивително умни, но душевно болни хора.”

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ