Какво би означавало придобиването на Twitter от Илон Мъск за рекламодателите?

Какво би означавало придобиването на Twitter от Илон Мъск за рекламодателите?

През април американският бизнесмен Илон Мъск сключи споразумение с Twitter за придобиване на социалната мрежа за 44 млрд. долара. Потенциалното поглъщане на Twitter от Мъск беше водещата новина в социалните медии през последното тримесечие, заглушавайки някои от промените, които Twitter въведе в сферите на рекламата и електронната търговия. Какво обаче би означавало придобиването на популярната платформа от ексцентричния милиардер за рекламодателите, питат от сайта Emarketer.com.

Притежаваният от Мъск Twitter ще има по-слабо модериране на съдържанието и по-малко реклами

Мъск публично разкритикува платформата при представянето на предложението си за нейното придобиване (а ако трябва да бъдем точни, той отправя критики към Twitter от още по-отдавна). Той заяви, че обмисля да таксува на търговските и правителствените потребители предпазните мерки за модериране на съдържанието. И двата хода могат да бъдат пагубни за рекламодателите. По-слабото модериране на съдържанието увеличава шанса рекламите да се показват при публикации, които в по-добрия случай не са по вкуса на рекламодателите, а в по-лошия могат да имат негативно въздействие върху репутацията на компанията. В същото време въвеждането на абонаментен план за някои потребители може да доведе до допълнително сегментиране и влошаване на достъпа до таргетирана публика.

Мъск иска Twitter да има 1 милиард потребители

Шефът на Tesla представи амбициозната си цел за разширяване на потребителската база на Twitter по време на сесия с въпроси и отговори със служителите на компанията през юни. Въпреки че не даде времева рамка за постигането на тази цел, цифрите не са на негова страна. Към първото тримесечие на тази година Twitter можеше да се похвали с 229 млн. „монетизируеми" ежедневни активни потребители в световен мащаб. Според изчисленията на Emarketer.com социалната мрежа ще има 368,1 млн. месечни потребители в световен мащаб през 2020 г. и само 20 млн. повече през 2026 г. Очаква се също така броят на потребителите в САЩ, които са най-големият пазар за платформата, да се понижи през тази година.

Мъск има амбиции да превърне Twitter в суперприложение

По време на същата сесия с въпроси и отговори, Мъск изрази желанието си да превърне Twitter в суперприложение подобно на китайското WeChat, което комбинира характерните за социалните мрежи функции с игри, услуги за разплащане и дори възможности за споделено пътуване, подобни на Uber.

„Няма еквивалент на WeChat извън Китай“, каза Мъск, след като закъсня с 10 минути за виртуалната среща със служителите. „В Китай на практика живеете в WeChat. Ако можем да пресъздадем това с Twitter, ще постигнем голям успех“, заяви той.

Мъск също похвали TikTok, че не е „скучен“, което предполага, че някои функции, подобни на TikTok (или поне повече видео), може да се появят в Twitter, ако сделката за придобиването на социалната мрежа от шефа на Tesla бъде финализирана.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ