Пандемичните тенденции, които ще продължават да движат потребителското поведение

Пандемичните тенденции, които ще продължават да движат потребителското поведение

Поведението на потребителите ще остане трудно за определяне през 2023 г., но продължаващите ефекти от пандемията могат да подскажат на търговците какво предстои през следващите месеци. Така смята Марк Матюс, вицепрезидент по научноизследователско развитие и анализ на индустрията в Националната федерация за търговия на дребно (NRF)

Например, разцъфтяващият свят на свързаната телевизия (CTV), който се очаква да продължи да расте, се захранва от потребители, които са се запознали с гледането у дома в разгара на предишни периоди на блокиране.

"Има някои поведения, които разработихме по време на пандемията, като стрийминг вместо непременно ходене в киносалоните, които ще останат по-дълго, отколкото очакваме", казва Матюс.

Към неговото мнение се присъединяват Катрин Кълън, старши директор по прозрения за индустрията и потребителите в NRF, и Джонатан Силвър, главен изпълнителен директор и основател на Affinity Solutions. Тримата споделят прогнози за поведението на потребителите въз основа на данни, събрани от Affinity, засягайки продължаващите ефекти, които COVID-19 ще има върху навиците за харчене, заедно с ролята, която ще играе текущият макроикономически климат.

Пандемичните резерви намаляват 

COVID-19 има някои необичайни ефекти върху потребителите. Например, разходите са се увеличили по време на пандемията, казва Матюс, но спестяванията също са нараснали с 34%, акумулирайки резерв от 2 трилиона долара. Феноменът може да се обясни с това, че потребителите придобиват гъвкавост да намалят разходите за някои категории, като гориво, пътни такси и хранене извън дома, докато ваучерите допълнително подплатиха джобовете на клиентите.

Този огромен резерв от пари може също да помогне да се обясни защо потребителските навици изумиха анализаторите, когато икономиката се влоши миналата година. На фона на инфлацията обикновено се очаква бюджетите за стоки от първа необходимост като храна да се увеличат, докато тези за несъществени стоки, като дрехи и пътувания, да се понижат.

Досега тези ефекти не са се усетили толкова драматично, колкото се очакваше. Въпреки това, тъй като перспективите на потребителите продължават да се променят негативно поради страхове от рецесия, разходите могат да получат по-съществен удар. Междувременно пандемичните резерви ще намалеят още повече, което ще доведе до общ по-тесен период.

Интелигентност на най-високо ниво за всички времена 

Докато потребителите гледат по-внимателно портфейлите си, търговците трябва да очакват поведение като по-ранно пазаруване и по-силна оценка на стойността да се запазят стабилни.

Пестеливият потребител е тук, за да остане, смятат експерти от американската национална федерация за търговия на дребно, посочвайки някои скорошни примери, като празничното пазаруване през 2022 г., което се подготвя дори по-рано, отколкото през изминалите години. Много от тези "ранни купувачи" бяха предпазливи заради потенциални прекъсвания на веригата за доставки, подобно на това, което се наблюдаваше през 2021 г. Но дори когато тези страхове отшумяват, Катрин Кълън прогнозира, че по-ранните празнични разходи ще продължат да са факт и през 2023 г.

Наред с другите очаквани поведения, потребителите вероятно ще предприемат всяка възможна стъпка, за да разберат какво купуват преди да го платят в преследване на възможно най-добрата стойност, казаха експертите. За да се погрижат за това, някои марки вече са започнали да експериментират с нововъзникващи технологии, като изкуствен интелект и добавена реалност, позволяващи на потребителите да визуализират мебелите в домовете си или как ще изглежда чифт обувки върху краката им.

Въпреки че тези добавки могат да утежнят работата, те биха могли да осигурят дългосрочни ползи, тъй като потребителите ще връщат по-малко стоки. 

Източник: Marketingdive 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ