ТРАЙНА/// Вашата марка трябва да бъде лесно разпознаваема!
В днешния силно конкурентен пазар разпознаваемостта на марката играе критична роля за дълголетието на всяко бизнес начинание. А открояването става все по-предизвикателно за собственика на малък бизнес, като се има предвид, че клиентите са бомбардирани с постоянни и безброй опции.
Въпреки това, чрез насърчаване на силна разпознаваемост на марката и постоянно предоставяне на изключителни клиентски изживявания, предприемачите могат да изградят отличителна идентичност и да осигурят трайна лоялност на потребителите. Ето моите четири причини, поради които приоритизирането на възприятието на марката е съществена част от вашата дългосрочна бизнес стратегия и защо появата по неочакван начин се оказва вечна тактика, пише Мишел Ван Слайк в статия за Entrepreneur.
Формиране на доверие и надеждност
Да бъдеш предпочитан бизнес за потребителите изисква повече от осведоменост — клиентите трябва да знаят, че могат да се доверят на способността ви да обслужвате техните нужди. Клиентите все по-често се обръщат към дигиталния свят за информация, което прави активното онлайн присъствие критично за марки от всякакъв мащаб. Въпреки че може да изглежда фундаментално, последователността в логата, цветовете, имейл подписите и тона на гласа е важна за всички аудитории. Прилагането на едни и същи принципи към всички части на вашата марка сигнализира за професионализъм и надеждност.
По-младите потребители (помислете за хората от поколението Z и Алфа), по-специално, ценят прозрачността, етиката и социалната отговорност, когато става въпрос за вземане на решения онлайн. По-конкретно, тези групи гравитират към целенасочена, релевантна социално-въздействаща работа на марките.
От гледна точка на разпознаваемостта на марката, имайте предвид, че по-младите поколения са по-скептични към традиционната реклама от своите предшественици. Силният брандинг обаче повишава ангажираността и осигурява по-ефективно и търсено разказване на истории. Малките предприятия имат предимство в тази област, тъй като комуникациите често идват от по-малък екип, култивирайки човешки елемент и създавайки автентичен глас. Използвайте личния си потенциал в своя полза, като споделите мотивацията си за стартиране на бизнеса си, отговаряте лично на запитвания и отзиви на клиенти или си сътрудничите с други малки предприятия в благотворителна инициатива.
Разширяване на пазарния обхват и влияние
Разширяването на вашия обхват издига вашата марка на преден план, като гарантира, че потребителите разбират уникалната стойност, която вашите продукти и услуги предоставят. Дори за малките предприятия някои предложения могат да бъдат засенчени на пренаситен пазар. Но намирането на нов път за достигане до нови клиентски сегменти може да промени всичко.
Например, за да повишим осведомеността на клиентите за услугите за унищожаване на документи на The UPS Store, стартирахме кампания, фокусирана върху тази услуга, с допълнителна реклама на приоритетен пазар. В обичайния ни стил да се появяваме неочаквано, оставихме своя отпечатък в Ню Йорк с рекламни табели за таксита и дигитални билбордове, събирайки близо 155 милиона импресии и генерирайки стойност на марката над 700 000 долара. Тази кампания напомни на потребителите, че чувствителната информация може и трябва да остане поверителна, благодарение на услугите за унищожаване на документи в The UPS Store. За да подсилим допълнително интереса, си партнирахме с инфлуенсъри, за да споделим нашите услуги и промоции с аудиториите на TikTok, пише авторът на статията.
От гледна точка на малкия бизнес, повишаването на разпознаваемостта на марката не изисква непременно мащабно начинание. Помислете за стратегическо партньорство с колега предприемач или за възползване от нововъзникваща тенденция сред вашата клиентска база. „Неочакваното“ е в очите на гледащия.
Изместване на конкуренцията
Конкурентните диференциатори помагат на една марка да се открои от конкурентите си. Независимо дали става въпрос за личните взаимоотношения, които изграждате с клиентите, инициативи за въздействие върху общността, които култивират местни връзки, или нов продукт, който отговаря на пренебрегната нужда, намирането на вашето уникално ценностно предложение може да издигне вашата марка.
Интересното е, че доверието на клиентите в големите корпорации продължава да намалява. Само 52% от потребителите казват, че се доверяват на големите марки през 2024 г., в сравнение с 66% през 2021 г., според проучване на Gartner за потребителските ценности. Тези данни показват, че да си известен не е достатъчно; потребителите искат смисъл. По-конкретно, те жадуват за релевантност, персонализация и връзка - области, в които собствениците на малък бизнес блестят благодарение на дълбоките взаимоотношения, които изграждат със своите общности и други заинтересовани страни.
Когато се стремите да изпреварите, вашият конкурентен диференциатор се превръща във вашия траен подпис. Когато хората знаят, че могат да разчитат на вас за попълване на запасите от бестселъри, вашето присъствие на местен панаир на изкуството или надеждно обслужване на клиентите, е вероятно парите им за покупка да последват.
Стимулиране на лоялността на клиентите и повтарящи се покупки
С доверието на клиентите идва и лоялността към марката. Лоялността към марката, точно както доверието, трябва да се печели постоянно, като се гарантира, че изключителното преживяване остава постоянно. Предоставянето на надеждни, висококачествени преживявания или продукти в съответствие с обратната връзка от клиентите има неоспорими ползи за крайния резултат на бизнеса. Да бъдеш марка с превъзходство генерира незабравими клиентски преживявания. И когато се случат грешки, отговорността е от решаващо значение.
Независимо дали изграждате базата си от лоялност на клиентите или се възстановявате от грешка, открих, че бързата и прозрачна емпатия стига най-далеч. Този подход може да не реши проблема веднага, а по-скоро да го адресира възможно най-скоро с нагласата: ако бяхте на мястото на клиента си, какво би ви успокоило? В свят, където хората имат безкраен избор, марките, които постоянно слушат, адаптират се и стоят зад обещанията си, са тези, които не само успяват, но и процъфтяват експоненциално, пише авторът на статията.
Идентичността, диференциацията и отговорността са крайъгълните камъни на трайното разпознаване на марката. Чрез въплъщаване на тези принципи – не само чрез тяхното насърчаване – вашата организация може да пробие шума и да изгради трайни взаимоотношения както с настоящи, така и с бъдещи клиенти.
Източник: Мишел Ван Слайк, старши вицепрезидент по маркетинг и продажби на The UPS Store, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Защо най-големият производител на течен шоколад поведе война срещу турските продавачи на лешници?
Компании |Надзорният съвет на НОИ одобри ревизирания проектобюджет на ДОО за 2026 г.
България |От утре пускат поетапно парното в София
Общество |От НСОРБ прогнозират ръст на цените при евентуална национализация на общински ВиК дружества
България |България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Технологии |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.