Защо следващият ви имейл може да отиде в спам папката на клиента?

 Защо следващият ви имейл може да отиде в спам папката на клиента?

Ако вашите имейли получават много доклади за нежелана поща, вероятно сте си спечелили репутацията на спамър. Доставчиците на имейл услуги (ESP) може да започнат да филтрират вашите имейли в папки за нежелана поща, намалявайки вашите показатели за ангажираност. Нещо повече, представянето ви като подател на нежелана поща може да подкопае доверието на вашата аудитория в марката ви. Това може да доведе до загуба на клиенти, негативна информация от уста на уста и в крайна сметка до спад в растежа на вашия бизнес.

Но как да разберете дали получавате твърде много доклади? Големи ресурси като Yahoo и Gmail са установили ясен показател: процентът на вашите оплаквания за спам не трябва да надвишава 0,3 като идеалният показател е 0,1%.

За много компании е лесно да събират отчети:

  • Някои абонати може да сметнат за по-удобно да докладват имейла ви като спам, вместо да се отписват.
  • Други маркират вашите имейли като спам по погрешка.
  • 78% от потребителите съобщават за имейл като спам просто защото „изглежда като спам“.

Ако процентът на оплакванията ви за нежелана поща изглежда обезпокоителен, трябва да можете да коригирате нещата и да поддържате добра доставка на имейли. И така, откъде да започнете? Ето шест често срещани грешки, които може да са причина вашите имейли да бъдат маркирани като спам.

1. Никога не сте искали разрешение

Изпращането на имейли без разрешение е едно от най-рисковите неща, които можете да направите във вашия бизнес. Хората не оценяват получаването на имейли, за които не са се регистрирали, и е вероятно да ги маркират като спам. Това може бързо да опетни репутацията ви и да навреди на доставчиците ви.

За да избегнете това, вземете изрично разрешение, преди да добавите някого към имейл списъка си. Използвайте метода на двойно включване, при който абонатите потвърждават имейл адресите си, за да сте сигурни, че биха искали да получават имейли от вас. Уважаването на предпочитанията на вашите абонати ви помага да изградите дълготрайна връзка с тях.

2. Хората не могат да се отпишат

Често срещана причина потребителите да маркират имейл като спам: те не могат да намерят изход. Така че улеснете получателите да се отпишат, ако вече не желаят да получават имейлите ви.

„Не трябва да се налага да прескачате големи препятствия, за да спрете да получавате нежелани съобщения от конкретен подател на имейл“, пише Нийл Кумаран, групов продуктов мениджър на Google, Gmail Security & Trust. Освен това той добави, че отписването „трябва да отнеме едно кликване“.

През февруари 2024 г. Google и Yahoo установиха нови правила за изпращане на имейли, в които се посочва, че:

  • Всички имейли трябва да имат видима, функционална връзка за отписване.
  • Потребителят трябва да може да се отпише само с едно кликване.
  • Подателите трябва да премахнат отписаните имейл адреси от своите списъци в рамките на два дни.

Тези насоки сега са твърди правила, ако изпращате имейли до потребители на Gmail и Yahoo.

3. Използвате подвеждащи теми

Вашите теми са първото впечатление, което имейлите ви правят в нечия входяща кутия, така че е естествено да искате да ги направите закачливи. Но ако са подвеждащи или не отговарят на съдържанието на имейла, хората ще се почувстват измамени и ще докладват имейла ви като спам.

За да избегнете объркване на абонатите си, мислете за редовете с теми като заглавия на вестници. Кой е най-важният или завладяващ елемент във вашия имейл? Уловете това в темата и не забравяйте да добавите текст за визуализация. Често текстът за предварителен преглед – който е текстът, което върви веднага след вашата тема – може да привлече кликвания повече от самата тема.

4. Изпращате твърде много имейли

Бомбардирането на вашите абонати с твърде много имейли може да ги претовари и раздразни, така че е още по-вероятно те да натиснат бутона „маркиране като спам“. Намерете баланс в честотата на имейлите си, за да поддържате аудиторията си ангажирана, без да се натрапвате.

Лесен начин да определите броя имейли, които изпращате, е да се върнете към това, което сте обещали на вашите абонати, когато са се регистрирали. Ако са избрали вашия седмичен бюлетин, избягвайте да им изпращате поток от допълнителни промоционални имейли.

5. Изпращате на всички един и същ имейл

Изпращането на общи имейли до целия ви списък, без да се вземат предвид техните предпочитания или поведение, може да доведе до незаинтересованост и оплаквания за спам. Ако абонатите не чувстват, че вашите имейли са предназначени специално за тях, ще загубите вниманието им в рамките на секунди.

Сегментирането на вашия списък и създаването на повече лични преживявания за всяка група клиенти и потенциални клиенти е много по-добър подход. След като настроите тези сегменти, можете лесно да продължите да добавяте нови потенциални клиенти към вашите фунии и да им изпращате подходящи имейли.

6. Вашият имейл дизайн се нуждае от преработка

Отнема само секунди, за да може някой да създаде първо впечатление за вашия имейл и всеки елемент е от значение. Лошо проектирани имейли с прекалено много изображения, липса на ясен призив за действие или твърде много текст могат да изглеждат непрофесионални и да задействат филтри за спам.

За да не изглеждате като спамър, обърнете внимание на подробности като изпращащия ви имейл адрес, брандиране, оформление и съотношението изображение към текст. Ако не харесвате имейл шаблоните си, вероятно и вашите абонати също няма да ги харесат. Помислете за съживяване на вашия дизайн, като се уверите, че всичко е на марката, и направете имейлите си лесни за четене.

Последен съвет: отстранете оплакващите се незабавно

Създайте процес, който премахва жалбоподателите от вашия пощенски списък веднага. Спрете да се свързвате с хора, които ви уведомяват, че вашите имейли ги притесняват, а вместо това се съсредоточете върху тези, които отварят и кликват върху вашето съдържание. Ето как постигате по-добра доставка на имейли и по-успешни имейл кампании.

Източник: Ливиу Танасе, основател и главен изпълнителен директор на ZeroBounce, платформа за валидиране и доставка на имейли, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ