Изпитани техники, които връщат клиента в магазина

Изпитани техники, които връщат клиента в магазина

В последните 15 минути от всяка романтична комедия може да се открият техники за успех, ценни за маркетинга преди празниците, разкрива американското сп. Inc.

Магазините маркетират ежедневно чрез способи като флайъри за намаления и други. С тях те привличат нови клиенти. Но има и начини да бъдат върнати хората в тях, посочват авторите. Ето какво препоръчват те:

Правете подаръци. Това може да не е най-творческият подход, но работи. Ако попитате някой от сладкарниците за сладолед и кисело мляко Ben and Jerry's в САЩ, той със сигурност ще потвърди. През април тези заведения проведоха традиционния си специален ден  - Деня на безплатния сладолед във фунийка, и с него успяха да привлекат близо 1 млн. души. Това е 36-ият пореден такъв ден, организиран от тях. Всеки обича безплатните неща. Подаръците са страхотен повод да посетиш един магазин и да се завърнеш в него. Ключът е в това да направиш събитие от деня, в който подаряваш. Много компании предлагат безплатни мостри, за да привличат клиенти, но това е съвсем различна категория. 

Накарайте хората да се почувстват включени. Те вълнуват ли се от новите ви продуктови предложения? Дайте им възможност да проектират нови продукти. По случай 40-атата си годишнина в Германия, например, McDonald's имаше предложение, в което хората можеха да проектират свой бургер онлайн. Кампанията приключи с резултат, в който бяха достигнати 25% от всички интернет потребители в страната. Като се предлага на клиентите да проектират нови продукти, те се чувстват по-високо ценени. Показва се, че мнението им е важно. Превръщат се в съавтори. Освен това, практиката дава ценни за маркетинга нови данни. 

Направете пакост. Всички сме виждали забавни трикове, занети във видео, с които марките събират внимание в YouTube. Но не е необходимо да е Деня на шегата 1-ви април, за да успее един магазин чрез забавно спретната ситуация да привлече вниманието на клиенти, които не са отваряли имейлите му с месеци. Проучвания в Щатите показват, че клиентът, който е купил веднъж, е 27% по-вероятно да се завърне, а клиентът, купил 3 пъти, е 54% по-вероятно. Искате да напомните на хората кое е страхотното в бизнеса ви? Направете го чрез любопитен трик, пакост или може би флашмоб.

Използвайте чувството за носталгия. Най-добре се маркетира чрез него пред клиентите, които са имали добро изживяване в магазина ви и е по-вероятно да си го спомнят и да се завърнат. Същото се отнася и за фирмите, които предлагат услуги като екскузрии, почивки в хотели, процедури за разкрасяване - припомнете им за хубавото преживяване от миналата година. Усилието може да си струва. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ