Дилемата "продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти"

Дилемата продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти

Испанските потребители са разкъсани между това да купуват продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти, предвид ескалацията на цените през последните месеци. Такова заключение може да се направи от различни наскоро публикувани проучвания, предава cincodias.elpais.com

66% от испанците биха искали да направят повече за планетата и околната среда, но разходите за живот им пречат да го направят, показват данни от проучването Connecting with eco-conscious consumers, проведено от Kantar чрез 9000 анкети, направени в девет държави. То също така посочва, че 55% от анкетираните в световен мащаб, които купуват годни за консумация продукти от устойчива марка, вече са променили навиците си или възнамеряват да сменят тези продукти с неекологични такива по икономически причини.

Цифрите са в съответствие с показаните от El cliente sostenible, доклад, изготвен от PwC и Uncommon въз основа на проучване сред повече от 1000 испански потребители. В него се посочва, че повече от 65% биха увеличили потреблението на устойчиви продукти, ако имаха "разумни цени". "Независимо от състоянието на профилите, тоест ако са повече или по-малко информирани, и способността им да харчат за устойчиво потребление, всички те посочват цената като основна бариера за промяна", се допълва в текста.

В доклада "Храна в обществото след пандемията на 21-ви век: решение за храна" (2022), изготвен от CEU Alimentación y Sociedad University Research Institute в сътрудничество с фондация Mapfre, се отбелязва, че от почти 2000 анкетирани испанци, само 23,6% декларират голямо или достатъчно добро желание да плащат повече за този тип продукти.  

"Инфлацията прави потребителите по-чувствителни към цените, но може да бъде и лост за прилагане на по-отговорни потребителски навици и преразглеждане на някои не толкова устойчиви, но дълбоко вкоренени навици. В този контекст може да се предвиди, че кръговата икономика и моделът на отговорно пазаруване ще придобият сила пред импулсивното потребление", казва Анхел Перес, управляващ партньор на Transcendent, консултантска компания, специализирана в социалното въздействие на бизнеса.

Горните данни контрастират с тези, събрани от консултантската компания за недвижими имоти CBRE за нейното проучване Live, Work and Buy, проведено сред 20 000 потребители в международен план, 1000 от които испанци. Запитани за навиците им за пазаруване, 49% от испанските респонденти заявяват, че са избрали да купуват устойчиви продукти, дори и да са по-скъпи, което е с четири пункта повече от средното за света и Европа.

За да определи дали устойчивите продукти имат по-висока цена, най-голямата потребителска организация в Испания (OCU) проведе проучване, за което събра цените на 34 семейства основни продукти – храни, аптеки и козметика – налични в органичен и конвенционален формат в 22 вериги супермаркети (18 общи и 6 специализирани в този вид продукт). Един от изводите на потребителската организация е, че органичните пресни храни струват средно два пъти повече от неорганичните. Опакованите от своя страна струват с 51% повече от тези на водещата марка и със 154% повече от тези на "белите марки" (собствен продукт на супермаркетите). Друг от изводите е, че 54% от потребителите нямат достъпни алтернативи за по-щадяща околната среда консумация.

Един от изводите на потребителската организация е, че органичните пресни храни струват средно два пъти повече от неорганичните. Опакованите от своя страна струват с 51% повече от тези на водещата марка и със 154% повече от тези на частните марки. Друг от изводите е, че 54% от потребителите нямат достъпни алтернативи за практикуване на консумация, която е по-щадяща околната среда. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Поемете контрола върху историята на вашата марка
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс